X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התערבות נדירה בגלגול שלישי

נדנדת עונשים יוצאת דופן

אדם שהורשע באיומים יצא פטור ממאסר בבית משפט השלום, נשלח לשבעה חודשי מאסר במחוזי - ולבסוף פסק העליון שהוא ירצה שישה חודשי עבודות שירות
▪  ▪  ▪
קפלן. הסתפק בימי המעצר
46 חודשים בעליון
העבירה בה הורשע עמנואל קפרוב בוצעה בנובמבר 2012. פסק הדין בבית משפט השלום ניתן ביולי 2013, ובמחוזי - בינואר 2014. לאחר מכן נדרשו לבית המשפט העליון 46 חודשים כדי להכריע בתיק, שממש אינו סבוך; דומה שאלמלא פרישתו של השופט סלים ג'ובראן, מי יודע כמה זמן עוד היה נדרש. המשמעות היא, שקפרוב ירצה את עונשו חמש שנים לאחר ביצוע העבירה, וזאת אחרי שדינו היה תלוי ועומד כמעט ארבע שנים. זהו עינוי דין חסר כל הצדקה.

נדנדה נדירה של ענישה הגיעה לסיומה (3.10.17) בבית המשפט העליון, ששלח את עמנואל קפרוב לשישה חודשי עבודות שירות לאחר שהורשע בעבירות של סחיטה באיומים.
שופט בית משפט השלום בחדרה, אהוד קפלן, דחה את בקשתו של קפרוב להימנע מהרשעתו וקבע שמתחם העונש הוא בין ארבעה חודשי עבודות שירות לבין עשרה חודשי מאסר בפועל. אולם קפלן גזר עליו 20 ימי מאסר בלבד - אותם כבר ריצה במעצרו - משיקולים של שיקום, וכן 240 שעות לתועלת הציבור.
שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה עודד גרשון וכמאל סעב (בניגוד לדעתה של השופטת תמר שרון-נתנאל) קיבלו את ערעורה של המדינה על קולת העונש. הם גזרו על קפרוב שבעה חודשי מאסר בפועל, בנימוק שהעונש שגזר קפלן "חורג באופן קיצוני מן העונש הראוי לעבירות מן הסוג הנדון".
קפרוב ערער לבית המשפט העליון, אשר בצורה חריגה החליט לקבל חלקית את הערעור למרות שמדובר בגלגול שלישי ולמרות שלרוב אין הוא מתערב בחומרתם של עונשים. השופט חנן מלצר מצא, כי מדובר בנסיבות מיוחדות ויוצאות דופן, בהן הפערים בענישה בין שתי הערכאות הקודמות מצדיקות את התערבותה של הערכאה השלישית. הוא אומר:
"לא ניתן להתעלם מקיומו של פער חריג בין חומרת עונש המאסר
שהושת על המערער בגזר הדין, הכולל החמרה מ-20 ימי מאסר בפועל, שירוצו בחופף לתקופת מעצרו, בצד עונש של מאסר על תנאי, שהושת עליו בבית משפט השלום הנכבד - לעונש של שבעה חודשי מאסר לריצוי בפועל בערכאת הערעור, וזאת ללא בחינת האפשרות לריצוי העונש בעבודות שירות, ותוך מיצוי מלוא חומרת הדין עם המערער בערכאת הערעור".
לצד זאת, מוסיף מלצר, היה מקום להתחשב בנסיבותיו האישיות המורכבות של קפרוב, כפי שסברה שרון-נתנאל במחוזי. לפיכך, כאמור, גזר עליו שישה חודשי עבודות שירות. השופטים סלים ג'ובראן ונעם סולברג הסכימו עם מלצר. את קפרוב ייצג עו"ד רהב אופנהיימר, ואת המדינה - עוה"ד נילי פינקלשטיין וחיים שוייצר.

תאריך:  04/10/2017   |   עודכן:  04/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדנדת עונשים יוצאת דופן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק פגיעה פיצוי
אהרון שחר  |  4/10/17 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעוד נתניהו מכריז על תנופת בנייה במעלה אדומים, המדינה סוללת כביש לפלשתינים שיאפשר בנייה סמוך לעיר, בטענה שאזור E1 אינו שייך לירושלים    "גרינבלט דורש קידום תוכנית קלקיליה"
עידן יוסף
ראש העירייה הנחה לפעול למימוש הסכם מלפני 15 שנה המחייב את חברת נת"ע לא לעבוד גם מתחת לפני הקרקע    מועצת העיר החליטה לגבות הוראה להפסקת העבודות ופנייה לקבלת צו מניעה
עידן יוסף
הרשות השנייה: פיצולו של הערוץ השני לשניים יבוא על-חשבון הערוץ בערבית של תאגיד השידור הישראלי    מכאן 33 ישודר רק בממירים החדשים    כאן: החלטה בלתי סבירה שפוגעת בצופים הערבים
עידן יוסף
משרד החקלאות ומשרד האנרגיה מגבשים פתרון למשבר המים לחקלאות    אריאל ושטייניץ מינו צוות מקצועי למציאת פתרון לנושא
עידן יוסף
חוזר לתחום היזמות    במקומו צפויה להיכנס לכנסת לאה פדידה בן-שיטרית    אבי גבאי העביר את חיליק בר מתפקידו כיו"ר הסיעה לטובת יואל חסון בשל הסכם עם התנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il