X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד המדע הורה לבטל את ההחלטה לקיים את אירועי שבוע החלל הבינלאומי שתוכננו להתקיים באתרים ללא תעודת כשרות ולהעבירם למקומות בהם יוכל ליהנות גם ציבור שומר כשרות
▪  ▪  ▪
וזאן. רק במקומות כשרים

משרד המדע וסוכנות החלל הישראלית ביטלו את אירועי שבוע החלל בירושלים, בעקבות תלונות על כך שחלק מהאירועים אמורים להתקיים במקומות שבהם מוגש אוכל לא כשר.
בשבוע הקרוב יצוין בישראל שבוע החלל הבינלאומי,
מחדל בסוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע והטכנולוגיה: במסגרת אירועי שבוע החלל הבינלאומי, ניתן אישור לקיים בחול-המועד אירועים במקומות המוכרים מזון שאינו כשר, וזאת למרות שמדובר באירועים ממשלתיים.
האירועים אמורים היו לכלול הרצאות, הקרנות סרטים ואירועים פומביים לציבור הרחב. ביום שלישי היו אמורים להתקיים אירועי השבוע בירושלים, בכמה מסעדות ופאבים בשוק מחנה יהודה.
אולם משהתבררה הטעות הורה מנכ"ל משרד המדע, פרץ וזאן, להעביר את כל האירועים למקומות כשרים, כדי לא להדיר ציבור שלם של שומרי כשרות מאירועים אלה.
קדמה לכך פנייתו של חבר מועצת עיריית ירושלים, יוחנן ויצמן (יהדות התורה) לשר המדע, אופיר אקוניס, שבו נכתב: "כחבר מועצת העיר ירושלים וכתושב השכונה הסמוכה, מקור ברוך, ברצוני להסב את תשומת לבך כי שניים מן המוקדים שנבחרו לפעילות עתידים לשרת חנויות שאחת מהן מוכרת טרפות וחמץ בפסח, והאחרות אינן כשרות. בנוסף, לרובן אין היתר רישוי עסקים מלא לפעילותן, הווי אומר שמשאבים ממשלתיים עתידים לעודד מכירות במקומות שאינן פועלים על-פי החוק".
ממשרד המדע והטכנולוגיה נמסר: "בניגוד מוחלט לפרסומים על ביטול אירועי שבוע החלל בעיר ירושלים, משרד המדע והטכנולוגיה מודיע שהאירועים יתקיימו על-פי התכנון המקורי, במקום אחר שייקבע בזמן הקרוב מאוד. על המיקום החדש תצא הודעה בהקדם".
מנכ"ל ישראל חופשית, אורי קידר, מסר כי ״שר המדע אקוניס התבלבל, ושכח שהוא כבר לא רק עסקן ליכוד זוטר, שמודאג רק מהלחצים הפנימיים מהמפלגה. מי שמוותר כל כך מהר על קיום שבוע המדע בעיר הבירה של ישראל בגלל לחצים פוליטיים כנראה לא באמת מתעניין בקידום המדע, ולא באמת מתעניין באיך המדינה נראית בזירה הבינלאומית. עוד לא מאוחר להתאפס ולהפסיק להביך את המדינה בשם אינטרסים פוליטיים זניחים".
מנגד, במרכז ליב"ה מברכים את השר אקוניס על החלטתו להתאים את ארועי שבוע החלל כך שלא יפגעו באינטרסים הלאומיים כגון השבת והכשרות. לדברי המרכז, אירועי החלל חשובים וראוי שיתקיימו בצורה שלא תפגע בחלק גדול מהאוכלוסייה ובערכי יסוד של מדינת ישראל.
כתב News1 מזכיר כי בעבר ביטל משרד התחבורה חסות ומנע מעובדי המשרד להגיע לאירוע של ארגון פרטי בסינמטק בתל אביב, לאחר שהתברר כי לארוחת הצהריים אין תעודת כשרות. מנגד, איפשר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לקיים את אירוע "אוצר על הבר" בפאבים לא כשרים, וספק מכתב זועם מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית.

תאריך:  06/10/2017   |   עודכן:  06/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירועי שבוע החלל יועברו למקומות כשרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי מזכירה שאסור למשרדי הממשלה לבצע פרסום הנראה כאילו נעשה בידי מפלגה ושאסור לעובדי מדינה ליטול חלק בפעילות מפלגתית
מירב ארד
מסלול חדש של משרד הכלכלה נועד להגביר את התחרות בענף הלחם מקמח מלא, באמצעות סיוע ממשלתי, אשר יביא להגדלת היקפי הייצור והגדלת מספר המאפיות בעלות כושר ייצור תעשייתי
ראובן לייב

התמיכה הגורפת של הימין השולט, מול חולשתו הגדולה של השמאל הזעום, מבטיחה לראש הממשלה רווחים די-בולטים, בתנאי שיקדים רפואה למכה אפשרית עבורו, אם תבוא
עידן יוסף
לדברי שרים בליכוד, ראש הממשלה אמר כי התנגדות ראשי מפלגות הקואליציה לא מאפשרת בחירות    "השותפים הקואליציוניים יתנקמו בנו"
איתמר לוין
בג"ץ התערב בשנה האחרונה בשלושה מקרים בהם רמסה ממשלת נתניהו את הכנסת. משולש היחסים בין הרשויות מצריך מחשבה מעמיקה והסדרה רצינית ועניינית
רשימות נוספות
בג"ץ יפסול הוראת שעה לתקציב דו-שנתי  /  איתמר לוין
דני שחר בראש הרשות למאבק באלימות  /  יפעת גדות
זוהר: רה"מ ייפגע אם יפגע בשבת  /  עידן יוסף
הוא ב-צ-ר-ה  /  שלומי פרידמן
נתניהו בדרך הנכונה, אבל...  /  רפי לאופרט
לא צפוי שינוי שלטוני  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il