X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמפא הודיעה לקבוצת הרכישה של מגדלי המגורים בקריה, שהיא מבטלת את הצעתה לנהל את המיזם במקום מוטי פלד נציגי הקבוצה: התחלנו במגעים עם ב.ס.ר., חג'ג' ודורון אביב רשות המיסים דורשת מכל חבר בקבוצה מס רכישה של 750-400 אלף שקל
▪  ▪  ▪
שרונה יונייטד [צילום: סי.טי.בי אדריכלים]

קבוצת אמפא ביטלה את הצעתה לנהל, במקום "מינהל מגורים" את מיזם מגדלי המגורים של חברת: יונייטד שרונה", בקריה בתל אביב. אמפא הודיעה לנציגי הקבוצה, שהחליטה שהעסקה אינה כדאית לה, ולכן היא מושכת את הצעתה. בין הצדדים לא נחתם, ככל הידוע, כל מסמך בכתב.
נציגי הקבוצה הודיעו (יום ב', 9.10.17) למאות העמיתים, כי הם מנסים למצוא חברה יזמית מובילה אחרת שתנהל את המיזם, לדברי הנציגים, החלו מגעים עם שלוש חברות מובילות: ב.ס.ר בשליטת נחשון קויתי, קבוצת חג'ג' בשליטת האחים עידו ויצחק חג'ג, וחברתם של היזמים הוותיקים דורון אביב ואחותו דפנה הרלב. המגעים לא הגיעו, ככל הידוע, למצב של טיוטת הסכם.
אמפא הייתה אמורה לנהל את המיזם מעתה ועד סופו בין היתר הייתה אמורה לשווק את הדירות שעדיין לא נמכרו, לקיים את המגעים עם הרשויות, לשכור מהנדסים, אדריכלים וקבלנים ולפקח על בניית המגדלים. אמפא הייתה אמורה לקבל עמלות ודמי תיווך בעשרות מיליוני שקלים. אולם נראה, כי במהלך הבדיקות שערכו נציגי הקבוצה באחרונה, הם גילו בעיות שונות, והחליטו שלא כדאי להיכנס למיזם.
צרה נוספת: מס רכישה כפול
במקביל, נחתה על חברי "יונייטד שרונה" צרה נוספת רשות המיסים שלחה לכל העמיתים מכתבים, שבהם הם נדרשים לשלם מס רכישה של מאות אלפי שקלים, בדרך כלל בין 400 ל-700 אלף שקל לדירה. סכומים אלו כפולים ממה שחברי הקבוצה שיערו שישלמו. יש להניח, שהם יגישו ערעור לרשות המיסים, אך אין לדעת אם ואיך יתקבל.
עמיתי קבוצת רכישה חייבים לשלם מס רכישה על שוויה המלא של הדירה, וכיון שבדרך כלל זזו דירה שניה שלהם, שלו, עליהם לשלם 8%. משוויה. מי שקנה במגדלים דירה ב-4 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) חייב במס רכישה של 320 אלף שקל. מי שקובע את שווי הדירה לצרכי המס היא רשות המיסים, והיא העריכה שהשווי ינוע בין 40 ל-50 אלף שקל למ"ר.
עתה התברר, ש"מינהל מגורים" שיווקה רק כמחצית הדירות, אך דיווחה לרשות מקרקעי ישראל, בעת הגשת המכרז במרס 2016, כי חברי הקבוצה רכשו "90 אחוז מהיחידות". פירוש הדבר, שחברי הקבוצה חייבים לרכוש דירה נוספת, או לפחות את המגרש לדירה נוספת. דבר זה מקפיץ את שיעורי המס.
במקביל, מנהלות אפריקה-ישראל ומליסרון מו"מ על עסקה, שבה ירכשו את החניון הציבורי של המיזם (ללא קשר לחניון הפרטי של הדיירים) בן 268 מקומות. הם ישלמו מחיר נמוך יחסית, כ-50 מיליון שקל שהם 190 אלף שקל למקום חניה. מקורה. עסקה זו תסייע במקצת לחברי "יונייטד שרונה", החייבים לגייס עד 18 באוקטובר מאות מיליוני שקלים, כדי לשלם לרשות מקרקעי ישראל בעד המגרש.

תאריך:  09/10/2017   |   עודכן:  09/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוצצה עסקת אמפא - יונייטד שרונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד קבוצת רכישה נופלת
ע.ב  |  9/10/17 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת ג.ל.ו אינטרנשיונל שבבעלות סטיבן וראסל ליבסון תובעת 3 מיליון שקל ממארק קפלן, בטענה שהפר את התחייבותו להזרים לה כספים ואילץ אותה למכור את מפעלה
יפעת גדות
ההחלטה להעניק לו את הפרס - "חלוץ בתחום המחקר של התנהגות כלכלית"
מירב ארד
נשיא המדינה קרא למנהיגי הנכים לנהל שיח מכבד ומכובד עם כל גורמי המקצוע והבטיח לסייע להם במאבקם
מירב ארד
עבודות התחזוקה יבוצעו על-ידי מפעל המטוסים של חטיבת בדק, שתספק שירותי תחזוקת קו ותחזוקה כללית למטוסים, שיפוץ ציוד נחיתה ומנועים, השכרה ומכירה ושירות אביזרים
מירב ארד
צפויה לדווח על הכנסות שיא של כ-17.2 מיליון דולר לרבעון השלישי    מזור סיימה את הרבעון השלישי עם צבר הזמנות שטרם סופקו של 17 מערכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il