X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב נחום רבינוביץ' מותח בראיון למקור ראשון ביקורת על הרבנות: "יש כמה שמאים שחושבים שהם שולטים על כל העולם" על מעמד האישה ביהדות: "נשים צריכות להיות יותר שותפות בעולם הדתי, ולא צריך לעשות מזה רעש גדול" על חרדים שלא מתגייסים: "כל מי שיודע לקרוא תנ"ך מבין שיש כאן טיפשות"
▪  ▪  ▪
הרב רבינוביץ'. חטא לא ללמוד מתמטיקה [צילום: פלאש 90]

ראש הישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים, הרב נחום אליעזר רבינוביץ', אינו רואה בעיה בתפילת רפורמים וקונסרבטיבים בכותל המערבי. "מה הבעיה שיתפללו בכותל? אין כאן שום בעיה. דובר על כך שיכינו להם מקום משלהם לתפילה. צריך לזכור שרחבת הכותל המסורתית איננה מקום קדוש במקורו, אפילו לא בקדושת בית כנסת. המקום הקדוש הוא מעבר לכותל, בין גבולות הר-הבית".
את הדברים אמר בראיון חג לאריאל הורוביץ במוסף 'דיוקן' של מקור ראשון. עוד אמר לגבי האפשרות שהרפורמים והקונסרבטיבים יתפללו ברחבה משלהם: "מה רע בכך?". המראיין שאל - אז כל המהומה הזו מקורה בהתנהלות לא־חכמה של רבנים אורתודוקסים? והרב השיב: "לא חכמה זו לשון המעטה".
על השאלה האם להערכתו של הרב רבינוביץ יש ברבנות הראשית של היום יותר "שמאים" או יותר "הללים"? השיב: "אני מניח שיש ברבנות כמה הללים, אבל משתיקים אותם, ויש כמה שמאים שחושבים שהם שולטים על כל העולם. אז אם הם לא רוצים לגייר - שלא יגיירו".
עוד אמר: "היהודים שעלו מברית המועצות לשעבר היו יכולים להגר לגרמניה או לאמריקה, אבל הם בחרו לבוא לכאן, לישראל, כי הם רוצים להתאחד עם העם היהודי. אחרת הם לא היו באים. הם רוצים להידבק בעם ישראל, אבל רובם גדלו בלי ידיעה ובלי הבנה של יסודות היהדות, אז צריך ללמד אותם, לעזור להם בתהליך הזה, ובסוף הם יהיו יהודים נאמנים.
"כל עוד עולים כאלה אינם עוברים הליך גיור הם מנועים גם מלהתחתן במסגרת הרבנות, ולכך עלולות להיות השלכות קשות. שמעתי שבשנים האחרונות יצאו ממדינת ישראל קרוב ל־10,000 זוגות להתחתן בקפריסין. בעוד עשור יהיו כפליים. איך תיראה המדינה שלנו כשיהיו 20 אלף או 50 אלף זוגות שנישאו בקפריסין? וכל הילדים של העולים מברית המועצות שלא התגיירו, מה יהיה איתם? זה נושא שצריך להדאיג אותנו, ולכן פתחנו בתהליך הזה".
על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הבעיה עם פוליטיקאים היא שגם אחרי זמן רב הם לא מסוגלים להכיר בטעויות שלהם, לא לוקחים עליהן אחריות - וזה בהכרח אומר שהם יעשו עוד טעויות. מבין הפוליטיקאים הקיימים אני סומך על נתניהו, וממה שאני מבין - הוא עושה עבודה טובה. אני לא רואה בין כל המתמודדים האחרים מישהו חכם יותר ממנו".
לגבי מעמדן של נשים בעולם הדתי, הרב רבינוביץ', מעודד את השתלבותן של נשים בפסיקת הלכה, למרות שהוא מסתייג ממניינים שוויוניים. הוא מגלה פתיחות יחסית מתונה. לדבריו: "המענה לרצונן של נשים ליטול חלק פעיל בניהול התפילה, הוא הקמת מנייני נשים. אנחנו יודעים שהיו קהילות שבהן נשים ניהלו תפילה לעצמן. באופן כללי, נשים צריכות להיות יותר שותפות בעולם הדתי, ולא צריך לעשות מזה רעש גדול. דעתי היא שאם נשים מקיימות סדרי תפילה לעצמן, הן יכולות גם להיות חזניות. אין שום צורך לעשות זאת באותו מניין עם גברים, גם אם יש מחיצה, אבל בתפילה של נשים לבד - זה בהחלט מבורך".
עוד אמר: "לא מקובל בציבור שנשים עולות להיות חזניות, ולא צריך לדחוף לזה. אם זה יהיה יותר ויותר מקובל, אולי דברים ישתנו. זה משהו שיתפתח מהציבור, לא מהרבנים".
הרב רבינוביץ' מתקשה להבין את הרבנים שמסתייגים מכניסתן של נשים לעולם הפסיקה ואמר: "זה נגד ההלכה. אנחנו מוצאים גם בחז"ל שהיו נשים תלמידות חכמים. ההתנגדות לכך לא נובעת מאהבת התורה, אלא מיצר הרע של 'אני ואפסי עוד'. צריך לעודד נשים שלומדות תורה, ולקוות שהן תשפענה על עולם הפסיקה. במקרא הרי מסופר על נשים שהיו בדרגה של נביאות, למשל מרים ודבורה. קח את שירת דבורה: אם תבוא היום אישה ותקרא שירה דתית שכתבה בעצמה, אתה חושב שיקבלו את זה בסבר פנים יפות? תלוי איפה. בהרבה קהילות יאמרו: 'חס ושלום. אישה? אסור לה בכלל לדבר'".
על הפטור של תלמידי ישיבות החרדים משירות צבאי אמר: "כל מי שיודע לקרוא תנ"ך מבין שיש כאן טיפשות שאין כמותה. כל פרשיות השבוע שקראנו לאחרונה חוזרות על המונח 'יוצא צבא'. מי שנמנה בישראל הוא מי ששירת בצבא. איך אפשר להצדיק פטור משירות צבאי? הצבא שהתורה מתייחסת אליו הוא הצבא שמגן על ישראל, וכזה הוא גם הצבא שלנו היום, אחרי אלפיים שנה שלא היה לנו. התורה כותבת במפורש שמי שלא 'יוצא צבא' לא נמנה בישראל - איך אפשר להתעלם מזה? החרדים אומרים שיש חשש מתופעות שמתרחשות בצבא, אבל אפשר לחשוש גם מתופעות שקורות בבית חולים, ובבית של ההורים, וברחוב, ובכל מקום בעולם. הקדוש ברוך הוא מזמן לכל אחד ניסיונות שונים, והאתגר של האדם הוא להתמודד עם היצר הרע במקום שהוא מופיע. בגלל חששות כאלה אין הצדקה לפטור מגיוס. התורה מלמדת אותנו, והרמב"ם מדגיש את זה, שיש לאדם חופש בחירה, ומי שכופר בו - כופר בכל התורה כולה".
על לימודי הליב"ה בציבור החרדי אמר הרב רבינוביץ': "חבל לי מאוד שבציבור החרדי לא לומדים מתמטיקה, ואני גם חושב שמדובר בחטא. לחרדים חסרה במידה רבה היכולת להכריע בדברים מסוימים לפי שכל ישר, ולא לפי סברות לא מבוססות. המתמטיקה עוזרת בקבלת הכרעות הלכתיות".

תאריך:  11/10/2017   |   עודכן:  11/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב בכיר: אין בעיה שתהיה רחבה לרפורמים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
באופן שיטתי נגד הרבנות הראשית
בן הארץ  |  11/10/17 16:13
2
הרב פשוט אדם חכם והגון
אחד שמכיר   |  11/10/17 19:03
3
לרפורמים שום דבר לא קדוש
יא-צק  |  13/10/17 02:47
4
כבוד הרב אומר: "האפשרות
זהירות ולא פזיזות  |  13/10/17 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גורמים בממשל האמריקני: ישראל גילתה לארה"ב לפני שנתיים שפצחנים רוסיים מנסים לגנוב מידע רגיש מבכירים אמריקנים באמצעות תוכנת קספרסקי
עומר כרמון
תקרית ביטחונית ברמת הגולן    ליברמן: "זו גזרה אחת: סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד"
עומר כרמון
מחלקת המדינה האמריקנית: שבעה מיליון דולרים למי שיסייע בלכידת טלאל חמייה, וחמישה מיליון דולרים למי שיסייע בלכידת פואד שוקר
עומר כרמון
אדריכל השלום בין ישראל למצרים: "קוריאה הצפונית תוותר לחלוטין על התחמשותה הגרעינית"    "מנהיגי קוריאה הצפונית מעוניינים בסיום מצב הלוחמה"
עומר כרמון
ממשלת ספרד הבהירה כי אם יכריז חד-צדדית על עצמאות קטלוניה, בכוונתה לעצור את קרלוס פוג'דמון    כוחות משטרה חמושים בנשק אוטומטי נפרשו מחוץ לבניין הפרלמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il