X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קיבל את בקשת היועץ המשפטי וקבע שהבקשה לייצוגית, בה נטען שידיעות אחרונות אינו מוסר את העובדות אלא משרת את האינטרסים של מוזס, לא תידון עד לסיום החקירה בפרשה
▪  ▪  ▪
מוזס. גרסה פומבית [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יחזקאל קינר, עיכב עד תום חקירת פרשה 2000 את הדיון בבקשה לתביעה ייצוגית נגד ידיעות אחרונות על-רקע הפרשה.
הבקשה הוגשה ימים אחדים לאחר שפורסמו קטעי שיחות בין בנימין נתניהו לנוני מוזס. נועם זיצמן טען, כי הפרסומים מלמדים שהעיתון מטעה בצורה שיטתית את קוראיו, שכן תכניו אינם משקפים את המציאות אלא מהווים כלי שרת לאינטרסים המסחריים של מוזס.
באופן יוצא דופן התייצב לדיון היועץ המשפטי לממשלה, שנציגו ביקש לעכב את ההליכים בתיק עד לסיום חקירת המשטרה. הוא הסביר, כי בירור התביעה יחייב את ידיעות להגיש תצהיר של מוזס או לכל הפחות לתאם עימו את כתב ההגנה של העיתון - דבר העלול לפגוע בחקירת הפרשה, שכן גרסתו תישמע בפומבי במקום בחדרי החקירות.
קינר אומר כי ככלל הליך פלילי אינו מעכב את קיומו של הליך אזרחי, אך בהתקיים נסיבות יוצאות דופן - ניתן להחליט על עיכוב כזה. הוא הגיע למסקנה, כי נסיבות אלו מתקיימות במקרה זה, בשל הקשר ההדוק בין הבקשה לבין ההליך הפלילי. אין אפשרות שתשובתו של ידיעות אחרונות לא תתייחס לנושאים המצויים בחקירה, ומוזס ייחשף גם לטענות ועדויות אחרות. הפתרון שהציע המבקש, לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום, אינו מספק משום שעמדתו של ידיעות תגיע למעגל של אנשים שיהיו מעורבים בהכנת התשובה.
לדברי קינר, אין סיבה שלא להתחשב באינטרס הציבורי בהכרעה בבקשה לעכב את ההליך. רגישותה וחשיבותה של פרשה 2000 יוצרים אינטרס כזה והם מצטרפים למערך השיקולים. יתרה מזאת: אחת המטרות של תביעה ייצוגית היא לאכוף את החוק - ובוודאי שאין להביא למצב בו דווקא היא תפגע באכיפה הפלילית. בשלב זה יעוכב הדיון עד להשלמת חקירת המשטרה, והיועץ המשפטי יוכל לבקש לאחר מכן עיכוב נוסף אם ירצה בכך. קינר הורה ליועץ לדווח לו מיד עם סיום החקירה.

תאריך:  19/10/2017   |   עודכן:  19/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
עידן יוסף
ראש הממשלה ניהל 0.75 שיחות בממוצע בשבוע עם הבעלים של ישראל היום    עם העורך של העיתון שוחח בממוצע 1.5 פעמים בשבוע
עידן יוסף
חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה יקיימו חיקור דין בבריטניה למיליארדר ומקורבו של רה"מ לן בלווטניק, מבעלי ערוץ 10    החשד: נתניהו ניסה לתווך בינו לבין ארנון מוזס במכירת ידיעות אחרונות
עידן יוסף
ראש הממשלה מדגיש שאינו מבקש מבית המשפט לבטל את החלטתו בעניין אדלסון ורגב משום שאין לו מה להסתיר    טוען: זו פגיעה אנושה בזכות לפרטיות, שגרמה לגל פניות בעניין עובדי הציבור ונבחריו
איציק וולף
ראש הממשלה טוען שגם השמאל וגם התקשורת מתגייסים למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדו ונגד משפחתו במטרה לבצע הפיכה שלטונית    "זאת לא הפעם הראשונה שהתקשורת משתמשת בעננה הזאת של האשמת שווא, לא יהיה כלום כי אין כלום"
יונתן כיתאין
בעתירתם טענו רביב דרוקר וחדשות 10 כי חשיבות קבלת המידע נובעת מכך ש"'ישראל היום' נוקט קו ברור של תמיכה ברה"מ, במדיניותו ובעמדותיו ושל ניגוח יריביו הפוליטיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il