מאז הצגת לו"ז מיזם החשמול של
רכבת ישראל ב-2013 חלו עיכובים משמעותיים בקידומו. למשל, פרסום מכרז הקמת התשתיות התעכב בשנה, ובעניין המועד לפתיחת הקו המהיר תל אביב-ירושלים קיימים
פערים בין תחזיות חברת הרכבת (מרס 2018) לבין עמדת גורמי מקצוע אחרים, שצופים כי היא לא תפעל לפני 2019.
על אף שמשרדי האוצר והתחבורה וחברת הבקרה צופים עיכובים בלוחות הזמנים שהציבה הרכבת להשלמת המיזם, לא נערכו דיונים שעניינם היתכנות האיחור, הדרכים למזעורו והשלכותיו על השירות לציבור.
נוכח שינויים מהותיים שחלו בתכולת החשמול בעת חידושו בשנת 2010, חלק ניכר מתוך ההוצאות בסך 81 מיליון ש"ח ששילמה הרכבת למנהלי מיזמים, ליועצים ולמתכננים בשנים 2010-2003 אינו רלוונטי עוד למיזם הנוכחי, ולמעשה ירד לטמיון.
השפעתם של מיזמי-על אחרים - הקמת המסילה הרביעית במסדרון האיילון והכפלת מסילת החוף - על פעילות הרכבת משמעותית יותר מהשפעת מיזם החשמול עצמו. המבקר לא מצא תיעוד שרכבת ישראל ו
משרד התחבורה בחנו בראייה מתכללת את המיזמים המתוכננים לפני ביצוע מיזם החשמול וכי קבעו סדר עדיפות ביניהם.
מרכבת ישראל נמסר: "קיבלנו את דוח המבקר, נלמד אותו ביסודיות ונפעל בהתאם".