מנכ"ל נתיבי ישראל,
ניסים פרץ, הכריז על הקמת מאיץ - שיריית הפתיחה שלו בהאקתון, שיסייע ל-500 הזנקים העוסקים בתחום התחבורה להתממש, לרבות בתיווך מול רשויות המדינה. "זהו קו פרשת המים לכניסת החברה אל עולם החדשנות בתחום התחבורה, התשתיות והסעת ההמונים", אמר פרץ. הוא דיבר בכינוס התשתיות הלאומי הראשון שיזמה (יום ב', 23.10.17) נתיבי ישראל.
מנכ"ל
משרד התחבורה,
קרן טרנר, אמרה בכינוס: "הישג שיקל משמעותית בהקלת הגודש בכבישים הוא הסכם שחתמנו עם 17 רשויות שונות שייצרו נתיבי תחבורה ציבורית, המהווים צווארי הבקבוק". עוד הוסיפה טרנר "משרד התחבורה הבין כי עליו להשקיע בבטיחות הרכב והסברה לנהגים משום שהיסח הדעת הינו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים".
שי אגסי, יזם ומייסד בטר פלייס: "מדי שנה נהרגים 8,000,000 כתוצאה מתאונות הדרכים וזיהום אוויר שפולטים כלי הרכב, חיי אדם שהתחבורה האוטונומית יכולה לחסוך'". עוד אגסי הוסיף "הפעלת רכב אוטונומי תקרה ב-5 שנים הקרובות, בקצב שלא הכרנו בעבר".
במסגרת חבר-דיון בכירים אשר עסק בשאלת החסמים של מיזמי התשתית הלאומיים, אמר
אביגדור יצחקי, יו"ר מטה הדיור הלאומי: "המדינה תקועה ולא רק כי אין דיור. מדי שנה שמתווספים 250,000 כלי רכב אשר לָעָד יגרום לפקק להישאר, ולכן הפתרון היחיד הוא תחבורה ציבורית חזקה. הקושי והאתגר של נושאי התשתיות הם רמת קבלני הביצוע אשר לוקים בשורת חוליים - משלב האשראי, דרך המקצועיות ועד נושא הבטיחות".
איריס האן, מנכ"ל החברה להגנת הטבע: "הטבע הוא משאב קריטי, גם אם נבנה רק על ההרים ולא באזורים צפופים - שום תחבורה ציבורית לא תפתור את הבעיה. מצאתי בנתיבי ישראל שותף-אמת, שאחת הדוגמאות לכך היא צמצום זיהום האור, לו משמעות קריטית על קיומם של מיליארדי בעלי-חיים בישראל".
פרופסור אדריאנו אלסנדריני, מנהל מיזם בינלאומי לתחבורה ציבורית אוטונומית, הציג את תוצאות המיזמים שנבחנו בכבישי שבע ערים שונות בעולם ואמר: "אין זה חלום. מדובר במציאות שראינו אותה נוסעת ברחובות ובכבישים. מדובר בהחלטה שיישומה פשוט משאתם מדמיינים - בתוך שישה חודשים ניתן ליישם אותה בכל עיר בישראל, ובכך להפחית דרמטית את הגודש בכבישים". עוד הוסיף: "השד אינו גדול ומאיים, כפי שמתארים אותו - אנשים הרגישו בטוחים לנסוע בתחבורה ציבורית ללא נהג או הגה ברכב ההסעות, אף יותר מאלה הנהוגים כיום".
בסיום הכינוס הוענק פרס הוקרה על מפעל-חיים למהנדס גדעון ירושלמי אשר במהלך 40 השנים האחרונות היה שותף למיזמי התשתית המשמעותיים ביותר במדינה, בהם כביש 1, מיזם דרך 531 אותו ליווה 30 שנה ועד למיזמים רכבתיים. ירושלמי: "החלום שלי הוא לבנות את
הארץ" והפציר בדור הצעיר להצטרף אל העשייה החשובה: "כשאתה עובד בהיי-טק, בגיל 40 אתה כבר זקן; בהנדסה אזרחית, כל שנה אתה הופך לאטרקטיבי יותר במקצוע".