X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דורון אלעד הורשע בביצוע עסקות מטבע ב-330 מיליון דולר ב"בנק" שפעל בבורסת היהלומים ובסיוע ליהלומנים להתחמק ממס באמצעות חשבוניות פיקטיביות ב-318 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
שש שנים של עבירות

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, טלי חיימוביץ, הרשיעה (24.10.17) את דורון אלעד - אחד משני הנאשמים המרכזיים בפרשת הבנק המחתרתי שפעל בבורסת היהלומים בשנים 2011-2005 - בעבירות הלבנת הון ומיסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
חיימוביץ קבע, כי ה"בנק" שניהלו השניים - ואשר שימש יהלומנים רבים לביצוע עסקות מטבע במזומן וללא דיווח לרשויות המס - ניהל מחזור של 336-328 מיליון דולר. מדובר בעסקות עליהם היו חייבים אלעד ושותפו, מנחם מגן, לדווח לרשות לאיסור הלבנת הון אך לא עשו זאת. השניים סייעו ללקוחותיהם להתחמק מתשלום מס על-ידי מסירת חשבוניות פיקטיביות (שהתיימרו לייצג מסחר ביהלומים, שלא היה ולא נברא) בסך 318.5 מיליון דולר. הם עצמם לא שילמו מס הכנסה ומע"מ על העמלות שקיבלו, בסך 3-2.8 מיליון דולר.
הרשעתו של אלעד מתבססת בעיקר על הודאתו של מגן, שהורשע במסגרת הסדר טיעון ונדון לארבע שנות מאסר. מגן מסר מספר גרסאות במשטרה, ואילו בעדותו במשפטו של אלעד חזר בו והוכרז כעד עוין. חיימוביץ קיבלה את בקשת המדינה ואימצה את העדות שמסר מגן במשטרה במה שכינתה "תקופת שיתוף הפעולה", כאשר ניהל מו"מ על אפשרות שיהפוך לעד מדינה. היא קובעת, כי גרסה זו הייתה אמת וכי נמצאו לה חיזוקים הן בדבריהם של עדים אחרים והן בצילומי סתר שביצעה המשטרה במשרדיהם של השניים.
טענת ההגנה המרכזית של אלעד הייתה, שהוא היה שותפו של מגן בעסקי חלפנות רק עד שנת 2000, ואילו משנת 2008 היה רק פקיד שסייע למגן מספר פעמים ביום. חיימוביץ דוחה גרסה זו בשל שורה של נימוקים: עדותו של מגן, ריבוי הגרסאות של אלעד, צילומי הסתר במשרדים, עדויותיהם של עובדים נוספים בעסק, העובדה שאלעד נתן ערבות לעסק, לא הוכח שהוא עבד בצורה משמעותית במקומות אחרים, גרסתו של אלעד עצמו בכמה מחקירותיו ועוד.
על סמך כל אלו קובעת חיימוביץ, כי אלעד לא היה פקיד כי אם אורגן של ה"בנק". הוא אומנם היה פחות פעיל מאשר מגן ביום-יום, אך מבחינה משפטית - הוא נושא באחריות מלאה לכל העבירות שביצעו השניים בצוותא, ולא רק כמסייע למגן. זאת ועוד: חיימוביץ מצאה ראיות חזקות לכך שאלעד היה מעורב בעסקים עצמם ובקביעת מדיניותו של ה"בנק". הוא ידע היטב מהם השירותים שניתנים בעסק, שמדובר בעסקות חייבות דיווח ושחובה זו הופרה.
לצד זאת, עומדת חיימוביץ על שורה של מחדלי חקירה - בעיקר מצידו של רב-פקד אסף וולפיש מיאח"ה. לדבריה, החוקרים לא ביררו בחקירתו של מגן שאלות מרכזיות כגון מעמדו המדויק של אלעד בעסק והיקף הפעילות של השניים. במשפט גם התברר, כי חלק מאחת מחקירותיו של מגן לא תועדה: התיעוד החזותי לא פעל ו-וולפיש הפסיק לבצע תיעוד ידני. חיימוביץ אומרת, כי לא מדובר בחוסר תום לב, אלא בחוסר תיאום בין החוקרים הרבים שטיפלו בתיק ובכך שבשלב הראשון הם התקשו להבין את המאטריה הסבוכה שנפרסה בפניהם.
אלעד הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט ובהשמדת ראיה, משום שדאג בצורה שיטתית להשמיד או להחביא רישומים על פעילות העסק. חיימוביץ זיכתה אותו מאשמת העלמת הכנסות משכר דירה בסך 300,000 שקל, משום שהדירה הייתה רשומה על שם בנו ולא הוכח שמדובר ברישום מרמתי. חיימוביץ דחתה את בקשתו של אלעד להגנה מן הצדק, שהועלתה בטענה שמעורבים רבים אחרים לא הועמדו לדין, באומרה שחלקו היה גדול משמעותית משלהם. את המדינה מייצגים עוה"ד אורנה גלבשטיין, אלון גילדין ורוי גורדון, ואת אלעד - עוה"ד גלעד ברון וסיימון יניב.

תאריך:  24/10/2017   |   עודכן:  24/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורשע נאשם מרכזי בפרשת הבנק המחתרתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין הארצי לעבודה המליץ - והמדינה ונפתלי משכו את ערעוריהם    המשמעות: קביעה שיפוטית סופית בנוגע להתנהלותה של שרה נתניהו, ופגיעה בנסיונם של בני הזוג לקעקע את אמינותו של נפתלי
עומר כרמון
16 שנים לרצח השר רחבעם זאבי בידי מחבלים    ראש האופוזיציה: "מפלגת העבודה מחשיבה את רעיון הטרנספר מרצון - בלתי לגיטימי"
איתמר לוין
"לא ראיתי אף מקרה בו הייעוץ המשפטי משך את השטיח מתחת לרגלי הממשלה"    מתנגד לפיצול סמכויות היועץ המשפטי    "כל משפטן מתחיל שיקרא את חוק כבוד האדם וחרותו, מבין שיש בו ביקורת חוקתית"
עידן יוסף
ביטל את השתתפות הסיור של ארגון עמק שווה בבית הקברות המוסלמי בממילא (גן העצמאות) באירועי "בתים מבפנים"    אלקין: מימון ממשלתי לא יועבר יועבר לאדם שטוען שחפירות ארכיאולוגיות במימון המדינה בעיר דוד ובמנהרות הכותל הן כמו מנהרות החמאס
איתמר לוין, יצחק דנון
יוסף פריאל, שניהל רשת של מרפאות באירופה, תובע 10 מיליון שקל מעורך דינו לשעבר, בטענה שאפשר לו לחתום על עסקות מפוקפקות שגרמו לו הפסדים ניכרים - למרות שהיה מודע למצבו הרפואי והנפשי הקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il