X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקר: הקנסות לנוסעי הרכבת הקלה כפולים ואינם מבחינים בטעויות בתום-לב ליקויים שונים התגלו בהליכי ההנפקה, ההטענה והתיקוף של כרטיס הרב-קו
▪  ▪  ▪
פקחי סיטיפס. קנסות ללא סמכות חוקית [צילום: פלאש 90]

נוסעים ברכבת הקלה בירושלים, שהשתמשו בכרטיס נייר וביצעו מעברים למפעיל אחר (לרוב לאגד) בתוך 90 דקות, נאלצו לשלם קנסות מוגדלים בעקבות הנחיית משרד התחבורה לסיטיפס, שלא היה לה בסיס חוקי בצו הפיקוח על המחירים. כך מגלה דוח מבקר המדינה. המשרד העריך כי אין חובה לעגן זאת בצו. המבקר דחה את הטענה וקבע כי על משרד התחבורה ליזום חקיקה מתאימה בנושא הסדרי התשלום וההנחות בגין נסיעות ולבחון, בין היתר, אם ראוי שקבלת הנחות תותנה בתשלום בכרטיס הרב-קו.
סכום הקנס ברכבת הקלה גבוה עד פי שניים מזה הנדרש מנוסעים באוטובוסים וברכבת ישראל שלא שילמו את דמי הנסיעה. אין בו הבחנה בין אי-תיקוף בזדון או בתום-לב. המבקר מעיר כי על משרד התחבורה לבחון אפשרות לקבוע שיעורים שונים של קנס על-פי תעריף הנסיעה. כמו-כן בקביעת גובה הקנס עליו להבחין בין נסיעה בלא כרטיס לבין נסיעה שנרכש עבורה כרטיס בכסף מלא, אך הוא לא תוקף.
המבקר ציין כי למרות שהממשלה החליטה ב-1998 להתקין חקיקה שתבטיח את פרטיות המידע של מחזיקי הרב-קו, הדבר טרם בוצע. לדבריו, חשוב לעגן בחוק ובתקנות את השימוש בכרטיסים, כולל הסדרי הנחות לזכאים, ונושאים כגון סדרי הנפקת הכרטיסים וטעינתם, אסדרת פעילות המפעילים והקמת מרכז שירות משותף.
מחסור בעמדות שירות והנפקה
3.3 מיליון איש החזיקו כרטיס רב-קו בשנת 2016. אולם בעוד לקבלת רשיון נהיגה ורשיון רכב - הנעשות בתדירות נמוכה מאוד - התקין משרד התחבורה עמדות ממוחשבות ברשתות של חנויות כדי לשפר את השירות לאזרח, לא הוצבו עמדות טעינה לרב-קו בפריסה ארצית. בעקבות מקרים של מפעילים שנתקלו בחסמים מצד הרשות המקומית להצבת מכונות, קובע המבקר כי על משרד התחבורה לסייע למפעילים לטפל בסוגיה.
על משרד התחבורה, נכתב בדוח, לפעול להגדלת אפשרויות ההנפקה באמצעות הגדלת מספר עמדות השירות המאוישות, שרק בהן אפשר להנפיק כרטיסים אישיים וחצי-אנונימיים ולבחון חלופות מרוכזות להנגשת רב-קו בבתי הספר, במרכזי קניות, במרכזי תעסוקה גדולים ובמרכזים רפואיים. משרד התחבורה מסר כי יבחן את ההצעה וכי מספר עמדות השירות יעלה ל-125 עד סוף שנת 2017 וכן תיבחן אפשרות טעינת כרטיסים בכספומטים.
גמישות ל-30 יום
בעיות נוספות שעלו בפרק הרב-קו:
  • רק ברכבת ישראל קיימת אפשרות למינוי חופשי-חודשי גמיש - שמאפשר נסיעה ל-30 יום ללא תלות בחודש הקלנדרי ומאפשר בחינת החלופה הזולה ביותר כגון בחודש שבו מספר ימי העבודה נמוך יותר עקב חגים או חופשות ופיזור העומס בקופות. לאחר בדיקה עם חברות האוטובוסים שלל משרד התחבורה אפשרות זו כדי שלא להגביר את העומס על נהגי האוטובוסים. המשרד הוסיף כי הוא בוחן אפשרות לרכישת מינוי ל-30 יום באמצעות האינטרנט. המבקר חלק על כך והעיר כי יש לבחון את הנושא גם אצל הנוסעים. לדעתו, פריסת מכירת המינויים ל-30 יום דווקא תפחית את העומס מעל הנהגים, המוכרים את המינויים החודשיים בסד זמנים קצר של כמה ימים.
  • מאז תחילת השימוש בכרטיס הרב-קו פותחו טכנולוגיות ויישומונים, אבל משרד התחבורה לא פעל להרחבת אפשרויות התשלום ובירור היתרה באמצעותם.
  • לקבלת החזר או זיכוי כספי נדרשת בדיקת זכאות אצל כל המפעילים, אבל מערכות המידע של חלק מהמפעילים אינן משדרות נתונים בזמן אמת, ואין סינכרון מלא בין המאגרים של המפעילים השונים. לכן בעל כרטיס שזכאי להחזר או צריך לשחזר את כרטיסו נדרש לעתים לחכות 72 שעות ממועד פנייתו לעמדת השירות כדי שיהיה אפשר לשחזר את כל הפעולות. לעתים סכום ההחזר נמוך מעלות הנסיעה לעמדת השירות, וכך יש המוותרים על השחזור וההחזר. המבקר מעיר כי על משרד התחבורה לפעול לסינכרון מאגרי המידע השונים, לייעל תהליכים אלה ולבחון חלופות לביצוע השחזור וההחזר. משרד התחבורה הודיע בתשובתו כי במערכות כרטוס חדשות אפשר לשדר את הנתונים ישירות למאגרי המידע וכך לסנכרן את המאגרים, אך המבקר דרש ממנו לפעול ליישום אפשרות זו אצל כל המפעילים. כתב News1 מעיר כי עדיין על משרד התחבורה לייעל הליכים כדי לאפשר ביצוע הליכים מרחוק כדי למנוע מהנוסע הגעה לעמדות השירות.
  • על משרד התחבורה לפעול בהקדם להפעלת המערכת שתסייע לרשות הארצית לתחבורה ציבורית בהפקת דוחות משולבים לקבלת מידע על הנסיעות, כדי להרחיב את האפשרויות לניתוח נתונים ולהפקת מידע שיסייע להעלות את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית.
  • במקרים מסוימים לא ניתנו הנחות בדמי הנסיעה לזכאים לכך על-פי חוקים וצווים, כגון הנחות לאזרחים ותיקים.
  • למרות הפחתת הבקרה, לא פעל משרד התחבורה לשנות את סמכויות הפקחים באוטובוסים, ולא הוקנו למפעילי האוטובוסים סמכויות מתאימות מול הנוסעים.
  • על משרד התחבורה להתארגן לתום תקופת ההתקשרות עם חברת התוכנה ועם בנק הדואר, שמפעילים את מרכז הסליקה לרב-קו.

תאריך:  25/10/2017   |   עודכן:  25/10/2017
+סכנות בשל תחזוקת כבישים לקויה
16:16 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נתיבי ישראל ריבדה רק 6% מהכבישים הזקוקים לשיפוץ; מאות גשרים מצויים במצב גרוע, ועשרות בסכנת התמוטטות בעת רעידת אדמה

גשרים עלולים לקרוס [צילום: נתיבי ישראל]
+תלות מסוכנת בחברה להדפסת השטרות
16:13 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מזה 20 שנה לא בוחן בנק ישראל את האפשרות להחליף את המדפיס  ▪  זיופי המטבעות מתרבים - אבל המשטרה לא יודעת כיצד לטפל בהם  ▪  הדמויות על השטרות נבחרו כלאחר יד

חבר אחד בוועדה הציע [צילום: פלאש 90]
+קרן אייפקס קיבלה פטור ממיסים
במיליארד שקל על רווחיה בתנובה
16:10 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הקרן קיבלה לאורך השנים הטבות מיסוי חריגות, שפטרו אותה מהצורך לשלם מס על רווחים של 4.4 מיליארד שקל - למרות שלא מסרה אימות למידע עליו התבססו ההטבות ולא עמדה בחלק מדרישות החוק

שפירא. הטבות בלי קריטריונים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
יוסף-כהן. חגיגת דיבידנדים ורווחים [צילום: יח"צ]
+רש"ת מרוויחה על חשבון הנוסעים
16:07 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרשות דורשת דמי הרשאה גבוהים ככל האפשר לחנויות הדיוטי פרי - ומתעלמת מכך שהם יגולגלו על הקונים  ▪  זכיינים מרכזיים נדרשו לתשלומים גבוהים מדי ולא עמדו בהם

החנות שילמה 43% מהפדיון
+פגיעה בעקרונות יסוד במינוי בכירים ברפאל
16:05 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בכירים בחברה מונו ללא ועדות איתור; אין תיעוד מספק למינוי שלושה סמנכ"לים; חריגות בשכר ובפיצויים לארבעה סמנכ"לים

יערי. החליט לבדו
+וילה יוקרתית למרכז התקשוב של הדואר
16:04 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאות נכסים טרם נרשמו על שמה של חברת דואר ישראל  ▪  מכונות למיון דואר נרכשו ב-9.5 מיליון אירו מבלי שנציגי הדואר ראו אותן; תפוקתן עלובה והן מרובות תקלות

המכונות נרכשו בלי שנבדקו
+עשרות מיליונים ירדו לטמיון בחשמול הרכבת
16:03 25/10/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השלכות העיכובים בביצוע המיזם למשק עשויות להיות רבות, הן כספית והן מבחינת השירות לציבור  ▪  אין תיכלול מול מיזמי המסילה הרביעית באיילון והכפלת מסילת החוף

מיזם החשמול [צילום: רכבת ישראל]
+19 שנות כשל בביטוח הסיעודי הקבוצתי
16:02 25/10/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

חמישה מפקחים על הביטוח והחברות יצרו בעיה קשה - אך שפירא אינו מציע כיצד לפתור אותה  ▪  הדוח מבוסס על ביקורת מהשנה שעברה ואינו מתייחס למצב החדש שיצרה סלינגר

סלינגר. מבוטחים ללא כיסוי [צילום: משה שי, פלאש 90]
+השחיתות בנתיבי ישראל הייתה על הקיר
16:01 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גורמי הממשלה ידעו זמן רב על הליקויים בחברות תשתיות התחבורה - ולא עשו דבר  ▪  גם הצעדים עליהם הוחלט אשתקד בעקבות חשיפת פרשת נתיבי ישראל לא יושמו

חריגה של 3.7 מיליארד שקל
+בעלי אינטרסים מונעים תקינה בינלאומית
16:00 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כתוצאה מלחצים אלו נמנעות הורדת מחירים, הפחתה בביורוקרטיה והגברת הסחר בין ישראל לבין מדינות העולם  ▪  שינוי בתקן שנועד להבטיח בטיחות מזרנים נמשך שלוש שנים

גם המכון בניגוד עניינים
+חוקרי מס הכנסה מצלמים בפלאפונים
15:59 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העדר ציוד טכנולוגי בסיסי, הכשרה חלקית, הימנעות מעידכונים שוטפים, אי-העברת מידע בין אגפים ורשויות - כל אלו הופכים את פעילות המודיעין של רשות המיסים לחלקית ובלתי מרתיעה

פערים בין האגפים [צילום: פלאש 90]
+חשש להשקעת הון שחור רב בנדל"ן
15:58 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רשות המיסים אינה מעבירה מידע חיוני לרשות לאיסור הלבנת הון  ▪  מערכת המיחשוב של מיסוי המקרקעין נבנתה לפני 35 שנים  ▪  העדר שיתוף פעולה בין אגפי הרשות מביא לאובדן הכנסות ממיסוי מקרקעין

מידע חלקי על העסקות [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]
+ריבוי התיקונים בדיני המס יוצר פרצות
15:58 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שפירא: יש לבחון את הצורך בעידכון וברענון מעמיקים של מערכת המס  ▪  מצביע על חוסר יעילות, העדר תיעוד וחוסר אחידות בפרה-רולינג של רשות המיסים

פטור ממס למכון ויצמן [צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90]
+עלויות של מיליארדים בזיהום בייצור חשמל
15:57 25/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ייצור החשמל באנרגיות מתחדשות מפגר בהרבה אחרי התוכניות  ▪  חברת החשמל איחרה במספר שנים בהתקנת הסולקנים בתחנות הכוח הקיימות

עלות עודפת [צילום: יעקב נעמי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לצו: קנסות מוגדלים לנוסעי סיטיפס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מזה 20 שנה לא בוחן בנק ישראל את האפשרות להחליף את המדפיס    זיופי המטבעות מתרבים - אבל המשטרה לא יודעת כיצד לטפל בהם    הדמויות על השטרות נבחרו כלאחר יד
איתמר לוין
הקרן קיבלה לאורך השנים הטבות מיסוי חריגות, שפטרו אותה מהצורך לשלם מס על רווחים של 4.4 מיליארד שקל - למרות שלא מסרה אימות למידע עליו התבססו ההטבות ולא עמדה בחלק מדרישות החוק
איתמר לוין
הרשות דורשת דמי הרשאה גבוהים ככל האפשר לחנויות הדיוטי פרי - ומתעלמת מכך שהם יגולגלו על הקונים    זכיינים מרכזיים נדרשו לתשלומים גבוהים מדי ולא עמדו בהם
איתמר לוין
בכירים בחברה מונו ללא ועדות איתור; אין תיעוד מספק למינוי שלושה סמנכ"לים; חריגות בשכר ובפיצויים לארבעה סמנכ"לים
איתמר לוין
מאות נכסים טרם נרשמו על שמה של חברת דואר ישראל    מכונות למיון דואר נרכשו ב-9.5 מיליון אירו מבלי שנציגי הדואר ראו אותן; תפוקתן עלובה והן מרובות תקלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il