X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודו: פרויקט ראשון מסוגו בעולם יאפשר השבחה וגידול של פרות בעלות תפוקת חלב גדולה, כדי להגדיל את היצור המקומי הקושי: הצורך לשלב הטכנולוגיה המתקדמת עם עקרונות האמונה ההודי וקדושת הפרה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

פרויקט ייחודי להפקת עוברי עגלות באמצעות תרומת ביצית והשתלתן בפרות פונדקאיות מוקם בהודו בקרבת מומביי בתכנון וידע ישראלים. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בעולם שיאפשר השבחה וגידול של פרות בעלות תפוקת חלב גדולה, כדי להגדיל את היצור המקומי.
החווה שתוכננה על-ידי קבוצת א.ב מתכננים, תאכלס עם השלמתה כ-40 פרות שתתרומנה עוברים ל-450 פרות אחרות שתשמשנה אימהות פונדקאיות. התורמות הן פרות משובחות מגזע הולשטיין שרוכזו מכל רחבי הודו. תהליך ההפריה יאפשר גידול של עגלות בלבד וכך יחסך הצורך בטיפול בעגלים זכרים. בחווה ימשיכו לטפל ולגדל בעגלות שתיוולדנה עד שהן עצמן תכנסנה בהצלחה להריון והן תימכרנה לרפתנים ההודים בחודש השישי להריון, כדי שיוכלו ליהנות מתפוקת החלב הגבוהה לאחר הלידה.
לדברי מתכנן הפרויקט, רונן פייגנבאום מקבוצת א.ב מתכננים, תפוקת החלב הממוצעת בהודו היא כיום כ-1300 ליטר לשנה, כעשירית מהממוצע בישראל. הודו היא היצרנית הגדולה בעולם של חלב, אולם תפוקה זו מושגת באופן מאוד לא יעיל ובאיכות נמוכה על-ידי 90 מיליון פרות. בשל היקף האוכלוסייה העצום הודו נאלצת לייבא כמויות עצומות של חלב ונמצאת במקום השני בעולם ביבוא החלב לאחר סין.
בעוד שברחבי העולם נהוג להגדיל את יצור החלב בעזרת יבוא של פרות משובחות המשפרות את ביצועי העדר, בהודו חל איסור על יבוא בקר בשל מעמדה המיוחד של הפרה. לכן הרפתנים יכולים להשביח את עדרם על-ידי הזרעה מלאכותית רגילה מזרע מפרים משובחים, אך תהליך ההזרעה הינו איטי ונמשך שנים רבות. החווה החדשה תספק לרפתנים עגלות שנמצאות בהריון מתקדם כששני הוריהם הם בעלי נתונים גנטיים גבוהים.
המכון מוקם בשיתוף פעולה של החברה הישראלית "מקסימילק" יחד עם קונצרן הענק ההודי "גודרך" וציוד החליבה יסופק על-ידי חברת אס.סי.אר הישראלית. הזרע להפריית העוברים מגיע מאירופה וארה"ב ובעתיד ייתכן גם מישראל. בימים אלו הפרויקט פועל במתכונת מצומצמת ופתיחת המכון לפעילות מלאה צפויה בתוך כשנה.
קבוצת א.ב מתכננים, הוא משרד התכנון השלישי בגודלו בישראל. המשרד נמצא בבעלות משותפת של קיבוצים ומתכננים פרטיים, כבר תכנן בעזרת ידע ישראלי מאות רפתות, משקים חקלאים וכפרים ברחבי העולם. הפרויקט החדש בהודו הוא הייחודי והמורכב שבהם בשל הצורך לשלב את הטכנולוגיה המתקדמת עם עקרונות האמונה ההודי וקדושת הפרה.

תאריך:  25/10/2017   |   עודכן:  25/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיתוח ישראלי: השתלת ביציות בפרות פונדקאיות קדושות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה: שחר ישראלי, שהיה האחראי על מתנדבי המשטרה מקרב עובדי החברה, ביקש ממצליח קזיס - - ראש חטיבת התנועה בדן - להעסיק את אשתו
עומר כרמון
למרות שלפני שבוע רוססה בחצר בית ספר בבני ברק כתובת נאצה נוספת נגד הנשיא, טוען ח"כ שלח: "יש פוליטיקאים, בעיקר באגפים מסוימים בליכוד, שיש להם שיטה"
עומר כרמון
אתר חדשות בהודו פרסם תחקיר החושף חשד לקשר בין ראש הממשלה לבנו של מקורבו הפוליטי    הבן עתר נגד אתר החדשות ונקבע כי כל עוד התביעה נידונה - אתר החדשות לא יוכל לדווח על הבן
איתמר לוין
השוטרים דאז יגאל מאירוביץ - כיום בבית הנשיא - ותומר קסלמן נהגו באלימות כלפי חשוד, ולאחר מכן תיאמו גרסאות שהביאו להעמדתו לדין באשמה שהוא תקף אותם
יצחק דנון
החברה מבקשת מביהמ"ש לבטל את דרישת הארנונה שקיבלה מהמועצה האיזורית בסך 6.8 מיליון שקל בגין שלוש תחנות דלק שבתחומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il