X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיות: השופטים ימשיכו השופטים לשמור על זכויות האדם, שלטון החוק ושמירה על עקרונות היסוד של דמוקרטיה פרלמנטרית היועץ המשפטי לכנסת: פסקי דינה של נאור לא הם שפגעו בכבודה של הכנסת
▪  ▪  ▪
שקד. קניות באינטרנט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

למרות הבדלי הגילאים הפכנו לחברות וידענו להתגבר על חילוקי הדעות לפעול לטובת מדינת ישראל - נפרדה (26.10.17) שרת המשפטים, איילת שקד, מנשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור. היא ציינה במיוחד את העובדה שהן בחרו יחדיו 216 שופטים, לצד 64 נשיאים וסגני נשיאים לערכאות השונות.
לדברי שקד, גם כאשר לא הסכימה עם פסקי הדין של נאור - ידעה שמניעיה טהורים ושהגיעה למסקנותיה בשיקולים משפטיים בלבד. היא סיפרה, כי נאור לא הבינה מדוע יש צורך בהתמקצעות של שופטים, משום שלדבריה כל שופט צריך להבין בכל תחום; פרקליט המדינה, שי ניצן, נאלץ להסביר לה שהיא היוצאת מן הכלל. בחיוך אמרה שקד, כי מי שמתקשה בקניית בגדים באינטרנט - יכול להתייעץ עם נאור, שנכדיה נהנים ממומחיותה.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר שנאור ראתה בכל תיק עולם ומלואו ועשתה כל שביכולתה לשמור על הצדק וזכויות האדם, תוך תרומה ייחודית לשמירה על טוהר המידות ולפיתוח דיני ההגבלים העסקיים. "שפטת תמיד לאחר מלאכת איזונים מורכבת ומומחיות מעוררת השתאות, תוך שמירה על כבודם של המתדיינים שלפניך", הוסיף. הוא אמר, כי לא יפרט את כל פסקי הדין החשובים של נאור, מחשש שתעשה כפי שעשתה למתדיינים המאריכים בדברים ותבקש ממנו לשבת.
עוד עמד מנדלבליט על כך שנאור שמרה על תפקידו, מעמדו ועצמאותו של בית המשפט העליון - מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל. לדבריו, כנשיאה גם עמדה נאור על שיפור השירות ועל הקידמה - בהמשך לכך שהייתה מן השופטים הראשונים שהחלו להשתמש במחשב.
היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, סיפר על שיחתו עם השופט מישאל חשין אצלו התמחתה נאור. "בניגוד אלי, היא נולדה שופטת. בדיונים אצלנו [במחלקת הבג"צים] היא פעלה כנציגת בית המשפט", אמר חשין לינון. לפרקליטים שהופיעו בפני נאור לא היו חיים קלים, המשיך ינון, שכן היא דרשה מהם להיות יסודיים ומדויקים, להכיר את התיק לבוריו ולא לבזבז את זמנו של בית המשפט.
ינון כפר בטענה כאילו פסקי דין שניתנו בתקופתה של נאור פגעו בכבודה של הכנסת. לדבריו, נאור כיבדה בצורה עמוקה את הכנסת, ואם מעמדה נפגע - הרי שלא היא הנושאת באחריות לכך. פסקי הדין האחרונים יחזקו משמעותית את היסודות המשטרים והחוקתיים של המדינה, שלעיתים חייב בית המשפט להגן עליהם - אמר.
הנשיאה הנכנסת, אסתר חיות, הזכירה את משפט הבנקאים שניהלה נאור בבית המשפט המחוזי בירושלים, כדוגמה לרדיפת הצדק שלה ולעמידתה על עקרון השוויון בפני החוק. באותו פסק דין גם אמרה נאור, כי מלאכת השיפוט חייבת להיות נקייה מהשאיפה לקלוע לנקודה הפופולרית.
בתקופת נשיאותה של נאור, הוסיפה חיות, היא גילתה אצלה את מעלת הנעלבים ואינם עולבים. "למרבה הצער, ההתקפות כלפי מערכת המשפט ובמיוחד כלפי בית המשפט העליון, הפכו לחזיון נפרץ", אמרה חיות. נאור כמעט ולא הגיבה על ההתקפות, גם כאשר הן היו אישיות וחריפות במיוחד – ציינה. "לא מעט אתגרים עמדו בפניך, ואת התמודדת איתם באומץ ובכבוד ותוך הישמעות לצו מצפונך". לדברי חיות, השופטים אינם חפצים בשררה, אלא לשמור על זכויות האדם, שלטון החוק ושמירה על עקרונות היסוד של דמוקרטיה פרלמנטרית – וכך יהיה גם בעתיד.

תאריך:  26/10/2017   |   עודכן:  26/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקד: מניעיה של נאור בפסיקותיה תמיד היו טהורים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שקד התכוונה בלשון סגי-נהור. ל"ת
יהודי מא"י  |  26/10/17 12:32
2
שקד הרי את לא מאמינה במה שאמרת
קול ציון הלוחמת  |  26/10/17 15:31
3
היא בעצמה לא מאמינה בזה.
7_7_7.  |  26/10/17 20:31
4
הפסיקו לשבח קראו את פסקי דינה.
פנסיונר  |  27/10/17 04:59
5
מזכירה לי את הנרי פורד
ארי כספי  |  27/10/17 12:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מרדכי דגני התמנה בשנת 1980 להקים שני הקדשים מכספי עיזבון - אך עשה זאת רק בשנת 1995, ומאוחר יותר טען שהכספים נשחקו לאפס    ביהמ"ש לא קיבל את גרסתו וקבע שהפר את חובות הנאמנות
מירב ארד
עדיין רוב ההון מרוכז בארה"ב    סך הונם של המיליארדרים ברחבי העולם גדל ב-17% בשנת 2016, והגיע ל-6 טריליון דולר
איתמר לוין
פסק הדין השני של נאור עם פרישתה: לא ניתן להרשיע אדם בפלילים בנסיבות שבהן המעשה שעשה אינו מגבש עבירה, רק משום שטעה לחשוב שהוא אסור
יפעת גדות
המטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי    המכסה, שנפתחה בהתייעצות עם מועצת הלול, בהיקף של 12 מיליון ביצים למשווקי הביצים, ועוד כ-1.2 מיליון ביצים לתעשיה הביצים
איתמר לוין
ההרכב המורחב אישר ברוב דעות את פסק הדין המקורי: עיריית תל אביב מוסמבת לאשר את פתיחת העסקים בשבת, והתנגדותו של דרעי לחוק אינה סבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il