X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבלין קורא לנתניהו, אדלשטיין וחיות להגיע להסכמה על חוק שיגדיר את היחסים בין שלוש הרשויות נתניהו: תמיד יהיו ויכוחים על תיחום הגבולות בין הרשויות, אך יש לנהל דיאלוג
▪  ▪  ▪
נתניהו. "מהות הדמוקרטיה" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
קרא לא שר "התקווה"
שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא, לא שר את "התקווה" בסיום טקס השבעתה של אסתר חיות לנשיאת בית המשפט. בכך הלך קרא בעקבותיו של השופט סלים ג'ובראן, שפעל באותה צורה לפני שלוש שנים, בטקס השבעתה של מרים נאור לנשיאה.
ג'ובראן נשאל מאוחר יותר מה ההבדל בין "התקווה" לבין דגל המדינה וסמל המדינה, המצויים כידוע בכל אולם משפט, ואשר מקורותיהם יהודיים מובהקים והרבה יותר מאשר "התקווה". הוא השיב, כי הוא נותן כבוד לדגל ולסמל בצורה פסיבית, בעוד את ההמנון עליו לשיר בצורה אקטיבית. הנהלת בתי המשפט סירבה להתייחס.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קורא לראשי שלוש הרשויות להגיע להסכמה על חוק שיגדיר את היחסים בין הכנסת, הממשלה ובתי המשפט. הוא דיבר (26.10.17) בטקס השבעתה של אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון.
לדברי ריבלין, בשנים האחרונות יש מי שסבורים שהדרישה שנבחרי הציבור יהיה "אנשי אמת, שונאי בצע" היא דרישה תמימה. אולם אמר, שופטי ישראל הם דוגמה למשרתי ציבור כפי שהללו צריכים להיות - וכך במיוחד חיות והנשיאה היוצאת, מרים נאור. "את היית את - עניינית, נחושה ובקיאה. תמיד אמרת את דברך, ללא הנחה לעצמך ולסביבותיך", אמר לנאור. "נאמנותך המוחלטת והיחידה הייתה לספר החוקים הישראלי ולערכי האמת והצדק של נביאי ישראל".
על חיות אמר כי שיטת הסניוריטי הביאה גם הפעם לראש המערכת את השופטת המתאימה ביותר, אשר מכירה את מאזני המשפט ואת קוצר ידם. "התברכנו בכך שבראש מערכת בתי המשפט תעמוד שופטת אשר הדין, האמת והפשרה שלובים בעיניה", אמר ריבלין לאחר שציטט מדבריה של חיות בזכות הפשרה.
"בעת האחרונה רבו החששות שהשופטים מתערבים במעשי החקיקה או לכדי פלישה שאינה כדין לתחום פעולות הממשלה ואף הכנסת. יותר משמצב זה מעיד על מגמה חדשה ופסולה, הוא מעיד על מנהג ארוך שנים לגלגל לפתחו של בית המשפט סוגיות העומדות במרכז הדיון הציבורי - כמו למשל דת ומדינה, הסכסוך הישראלי-פלשתיני, המהגרים ודמותה של הדמוקרטיה הישראלית. בכך הוא מתקרב לתחומן של הרשות המבצעת והרשות המחוקקת", אמר ריבלין.
ריבלין הזכיר שהביע את דאגתו הן מהתפישה ש"הכל שפיט" והן מהתפיסה ש"הכל פוליטי". הוא ביקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לצידה של חיות, "לעשות תיקון גדול ולדורות ולעגן בחקיקה את היחסים בין הרשויות". הוא הדגיש, כי אינו מדבר על חקיקה שתכופף ידיים, אלא על חקיקה שתיעשה בהסכמה מלאה ומתוך פשרה. רק כך, אמר, ניתן יהיה להפסיק את גלגול תפוחי האדמה הלוהטים מרשות אחת לרעותה.
גם נתניהו דיבר על היחסים בין שלוש הרשויות, שלדבריו מתקיים ביניהן מתח טבעי ובריא - כמו בכל הדמוקרטיות מזה 200 שנה. "הוויכוח הסוער על קביעת הגבול בין הרשויות אינה פגיעה בדמוקרטיה אלא מהות הדמוקרטיה", קבע. "מה שלא ישתנה ואסור שישתנה הוא הצורך בבית משפט חזק, עצמאי ונטול פניות. התיחום בין הרשויות - היא שאלה שתמיד מלווה ותמיד תלווה את החיים הדמוקרטיים. רק במשטרי עריצות אין ויכוח, כי כולם חושבים אותו הדבר".
השאלה היא, המשיך נתניהו, כיצד יוצרים ויכוח לגיטימי ומכובד בין הרשויות, גם אם "מוגזם לצפות שהן יאחזו זו בידה של זו. אני דוגל בהידברות פתוחה, סדורה וכנה. שוחחתי על כך עם נאור ואני נושא את עיני לעבודה פורייה עם חיות", סיים.
אדלשטיין התייחס גם הוא ליחסים בין הרשויות, אשר יוצרים תחושת נתק בין הציבור לבין המערכות הציבוריות. "כיצד עלינו לצפות שירגישו חברי כנסת, כאשר חלק מהחוקים מאושרים באישון לילה, וכאשר חלק מהחוקים מבוטלים בידי בית המשפט? התשובות לשאלות הללו מורכבות.
"אנחנו מתקרבים ליום שבו אזרחי ישראל ירגישו שלבחירתם בנציגיהם אין משמעות, ושגם חברי הכנסת עצמם ירגישו שמעשיהם לא מעלים ולא מורידים. שיקום מעמדה של הכנסת ויישום עקרון הפרדת הרשויות הם מהמשימות הדחופות ביותר שעל סדר יומנו הציבורי. נצליח בתפקידנו רק עם אחרי כל המחלוקות נזכור, כי בראש הפירמידה השלטונית שלנו נמצא האחרון שבישראל".

תאריך:  26/10/2017   |   עודכן:  26/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חייב להיות בית משפט חזק, עצמאי ונטול פניות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ההבדל הקטן
יוסי מ.  |  26/10/17 17:29
 
- די לבילבולציה=שקד&לוין מייצגים
ע_הראל  |  26/10/17 19:47
 
- מר הראל
יוסי מ.  |  27/10/17 07:57
 
- כולםאמרו אותו דבר>ולא התכוונו?
ע_הראל  |  27/10/17 09:48
2
הוא אכן חזק.מדי.כל השאר-ממש לא ל"ת
משפטן בכיר  |  26/10/17 17:39
3
לקצץ סמכות א.חיות לשיבוץהרכבים
ע_הראל  |  26/10/17 19:19
4
דוגמה למשרתי ציבור ?
ארי כספי  |  26/10/17 21:40
5
בית המשפט אינו מבין בדמוקרטיה1
שפרירית  |  28/10/17 09:11
6
בית המשפט אינו מבין בדמוקרטיה2
שפרירית  |  28/10/17 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת המחוזית עירית כהן החליטה ללא נימוק שלא לקבל בקשה יוצאת דופן להגדיל תשלומים של חייב    סולברג ביטל את ההחלטה והורה לכהן לדון שוב בבקשה
איתמר לוין
משה דדון חשוד בקבלת שוחד במאות אלפי שקלים מיזמים שפעלו בתחומי המועצה האיזורית, בעבירות מין בעובדות של המועצה, בהסתרת כספי השוחד בכספות ובאיומים על מתנגדיו ועל עדים בפרשה
אלה לוי-וינריב
בעתירה נדרש הבנק לחשוף פעילותו בשוק המט"ח ב-7 השנים האחרונות: "הציבור בישראל אינו יודע אם במסגרת קבלת ההחלטות מובאים בחשבון נזקים שנגרמים או עלולים להיגרם למשק הישראלי"
מירב ארד
הטיסות יחלו מחודש נובמבכר 2017    הקו החדש יהיה הרביעי של החברה מישראל    במקביל יושק קו תעופה ישיר וסדיר לנמל התעופה נירנברג באזור בוואריה
יפעת גדות
צרכנים אשר רכשו את מוצרי החברה, מתבקשים ליצור קשר עם חברת "ביו דוג", ולא להגישם לבעלי החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il