X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוטובוס המלא ידלג, הנוסעים יישארו מבולבלים
בעיית הצפיפות באוטובוסים
נוהל הנוסע ה-11 יונהג ב-18 קווים
פרסום ראשון: נכנס לתוקף נוהל חדש המאפשר למפעילי התחבורה הציבורית לאסוף יותר מ-10 נוסעים בעמידה בנסיעות אחרונות בקווים בין-עירוניים מספרם יוגבל בהתאם לרשיון הרכב
חסרה תודעת שירות
במשרד התחבורה לוקח זמן עד שזזים דברים ולכך כבר התרגלנו. הידיעה הראשונה על הכוונה להנהיג את נוהל הנוסע ה-11 פורסמה ב-News1 כבר לפני שלוש שנים. אולם ברשות הארצית לתחבורה ציבורית יש נוהל לא כתוב שבכל בעיה שהיא פותרת, תמיד נשאר חלק לא פתור. ההתנהלות החובבנית הזו, שכנראה קיבלה בירושה מאגף יבשה שקדם להקמתה, פוסחת על חלק עיקרי בשירות - חוויית הנוסע. הבעיה עם מנסחי הנוהל הוא היעדר תודעת השירות שלהם, כמי שאינם נקלעים למצבים בהם הם נאלצים להמתין להגעת האוטובוסים.
תארו לעצמכם את המצב הבא: השעה 21:30 בלילה גשום. גבר, אשתו ובתם הקטנה ממתינים לקו 506 בתחנה עם אור קלוש של תאורת רחוב. מדובר בנסיעה אחרונה של הקו. האוטובוס מלא עד אפס מקום, וחולף על פני המשפחה. הם אינם יודעים מה הסיבה לאי-העצירה, ועלולים לחשוב שהנהג פשוט לא הבחין בהם. הספק מכרסם בהם לכמה דקות, ותקועים בשום מקום הם עשויים לשוב על עקבותיהם או להזמין מונית מיוחדת ליעדם.
עם קצת תודעת שירות, יכול היה משרד התחבורה להוציא נוהל משופר שבו בחזית צג כל אוטובוס מלא תיכתב המילה "מלא". על הנהג תחול חובה לעצור בתחנה, ובלי לפתוח את הדלת להפעיל פעמיים כריזה חיצונית שתביע בפני הנוסעים התנצלות על כך שהאוטובוס מלא, ותמסור להם מידע מדויק את הזמן המשוער להגעת אוטובוס התגבור.
במקרים בהם בתחנה עוצר יותר מקו אחד, יחויב הנהג לברר מול הממתינים בתחנה האם הם ממתינים לו או בכלל לקו אחר.
ככל שיש בתחנה צג דיגיטלי, על המפעיל לדאוג להעברת המידע לממתינים בתחנה בהודעה מיוחדת.

אחרי שנים של דיונים בין-משרדיים ושל פסיקות בתי משפט, הסדיר משרד התחבורה סוף-סוף את נוהל הנוסע ה-11, האמור לתת מענה לנוסעים בתחנות הביניים שאוטובוסים מלאים מדלגים עליהם. בנוהל החדש, שהפיץ ערב פרישתו מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, עדיין יחול האיסור להעלות יותר מעשרה נוסעים בעמידה בקווי שירות בין-עירוניים, אך יהיו הקלות מסוימות בהתאם למגבלת הרישיון.
על-פי הנוהל החדש, בכל הקווים הבין-עירוניים לא תהיה מגבלת נוסעים בעמידה בנסיעה האחרונה בלבד, למעט מגבלת היצרן. כלומר, מספר הנוסעים המירבי מעבר ל-10 שמותר להעלות בביטחה בהתאם להוראות יצרן האוטובוס המסיע.
בנוסף, ב-18 קווים (ראו פירוט בתחתית הידיעה) ניתן יהיה להסיע בכל שעות השירות מעל 10 נוסעים בעמידה עד המגבלה שמאפשר יצרן האוטובוס. בכל קו בין-עירוני יופיע בפינת נהג האוטובוס שלט שבו יצוין מספר הנוסעים המירבי שמופיע במגבלת היצרן.
הנהג לא יוכל לעצור בתחנה
כאשר אוטובוס מלא עובר בתחנה, הנהג לא יוכל לעצור בתחנה ועליו לדווח על כך באופן מיידי לסדרן. על הסדרן לשלוח אוטובוס חלופי, בהתאם לפרקי הזמן הנהוגים במקרים בהם האוטובוס תקול.
עם זאת, במטרה לצמצם באופן משמעותי את מספר הנוסעים בעמידה לאורך מסלול הקו, מתחנת המוצא (הראשונה בקו) ייצאו אוטובוסים כשכל הנוסעים בהם ישובים. המפעיל יחויב להחזיק בכל תחנת מוצא שיש בה יותר מנסיעה אחת כל שעה, נהגים ואוטובוסים מהרזרבה התפעולית, בכמות שתאפשר מתן שירות בישיבה לכל הנוסעים הממתינים בתחנת המוצא.
עוד נקבע כי לוח זמני היציאה מתחנות המוצא יתוכנן בהתאם למספר הנוסעים החזוי לכל נסיעה בקו ובמקרים של עומסים חריגים יוצאו תגבורים. על הנהג להודיע לסדרן, מיד עם יציאתו מתחנת המוצא, אם השאיר בתחנת המוצא נוסעים שלא נמצא עבורם מקום. על הסדרן לוודא הוצאה מיידית של אוטובוס נוסף.

רשימת קווים בהם ניתן להסיע בהתאם למגבלת היצרן לאורך כל שעות השירות
מספר קו
מוצא-יעד
מספר קו
מוצא-יעד
271
נהריה-חיפה
433
ראשל"צ-ירושלים
300
תל אביב-אשקלון
437
אשקלון-ירושלים
301
תל אביב-אשקלון
470
באר שבע-ירושלים
301
מרכזית המפרץ-עפולה
480
תל אביב-ירושלים
350
אשדוד-בני ברק
500
חיפה-קריית שמונה
361
חיפה-צפת
826
נצרת עילית-תל אביב
369
תל אביב-באר שבע
836
תל אביב-טבריה
402
בני ברק-ירושלים
845
תל אביב-קריית שמונה
417
ירושלים-בית שמש
947
חיפה-ירושלים
תאריך:  26/10/2017   |   עודכן:  26/10/2017
+טסה הרכבת? עוד לא
21:07 26/10/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאסק רוצה לבנות רכבת שתעבור ב-35 דקות את 400 הק"מ שבין לוס אנג'לס לסן פרנציסקו. אלא שבדרך יש בעיות עצומות בכל התחומים, ולא בטוח שהפתרונות שלו הם מציאותיים

מכונת כרייה של בורינג [צילום: האתר הרשמי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוהל הנוסע ה-11 יונהג ב-18 קווים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שמור ברכבת........
קונדוקטור  |  27/10/17 06:05
2
נפלה פה טעות.
7_7_7.  |  27/10/17 16:17
3
תודעת שירות זה לעצור בכל תחנה?
nadavk  |  29/10/17 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
מאסק רוצה לבנות רכבת שתעבור ב-35 דקות את 400 הק"מ שבין לוס אנג'לס לסן פרנציסקו. אלא שבדרך יש בעיות עצומות בכל התחומים, ולא בטוח שהפתרונות שלו הם מציאותיים
עידן יוסף
שדרוג מערך התחבורה הציבורית למוסדות הלימוד האקדמיים כלל התאמה של לוחות הזמנים של האוטובוסים לשעות הלימודים של הסטודנטים
עידן יוסף
המבקר: הקנסות לנוסעי הרכבת הקלה כפולים ואינם מבחינים בטעויות בתום-לב    ליקויים שונים התגלו בהליכי ההנפקה, ההטענה והתיקוף של כרטיס הרב-קו
עידן יוסף
השלכות העיכובים בביצוע המיזם למשק עשויות להיות רבות, הן כספית והן מבחינת השירות לציבור    אין תיכלול מול מיזמי המסילה הרביעית באיילון והכפלת מסילת החוף
איתמר לוין
המדינה: שחר ישראלי, שהיה האחראי על מתנדבי המשטרה מקרב עובדי החברה, ביקש ממצליח קזיס - - ראש חטיבת התנועה בדן - להעסיק את אשתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il