ועדת הכספים אישרה (יום ב', 30.10.17) את בקשת מנכ"ל הכנסת לאפשר להפעיל מנגנון של 'ועדות איתור' לאיוש 10 משרות בכירות בכנסת. 10 המשרות לגביהן אושר הליך ועדות האיתור הן: חשב הכנסת, ראש אגף בכיר משאבי אנוש ופיתוח ארגוני, מנהל חטיבת התפעול, מנהל חטיבת המידע, דובר הכנסת, מנהל החטיבה לקשרים בינלאומיים, ראש אגף טכנולוגיה ומחשוב, מנהל חטיבת קשרי ציבור והסברה, משרת מבקר הפנים, מנהל מוזאון הכנסת.
עד כה, נבחרו זה מכבר במסגרת ועדות איתור, שני בעלי תפקידים: מנהלת החטיבה הבינ"ל של הכנסת ומנהל המוזאון. משרה נוספת לגביה הגיעו מנכ"ל הכנסת וועד עובדי הכנסת ושנכללה במשרות שלגביהן ניתן האישור היום היא משרת דובר הכנסת, משרה שפוצלה ממשרת מנהל חטיבת קשרי ציבור.
הוועדה אישרה את בקשת המנכ"ל, לאחר שהובהר, כי מדובר בעשר המשרות הללו בלבד וכי החלת המנגנון של ועדות איתור לא יזלוג למשרות נוספות בעתיד. עוד סוכם, כי הפטור מחובת מכרז לאותן משרות והחלפתו בוועדות איתור יחול בתקופת הכנסת ה-20 וכי ניתן יהיה בהחלטת יו"ר הכנסת ובהודעה מראש לוועדת הכספים להאריכו גם לכנסת ה-21.
מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ': הבקשה מוגשת לוועדת לאחר שהגענו להסכמות עם ועד העובדים ולאחר שכבר התקיימו שתי ועדות איתור (לאיתור מנהלת החטיבה הבינ"ל ומנהל המוזאון (א"ק)) שהתנהלו בצורה מופתית והוסרו כל הספקות לגבי התהליך. הובהר שלדרג הפוליטי, לא ליו"ר הכנסת ולא לי כמנכ"ל, אין השפעה על התהליך. הרכב ועדות האיתור כולל אותי כמנכ"ל נציג אחד מתוך שלוש המשרות הבכירות ביותר בכנסת שנבחר ע"י שממונה ע"י יו"ר הכנסת; מזכירת הכנסת, היועץ המשפטי או קצין הכנסת. בנוסף, בעלי תפקידים רלוונטיים בכירים בשירות הציבורי ונציגים המומלצים ע"י גופים ציבוריים רלוונטיים ולא ע"י מי ממנגנון הכנסת. סה"כ בכל ועדת איתור 5 חברים בשונה ממה שקורה במשרדי ממשלה, שם מדובר בשלושה חברי ועדה בלבד".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ
משה גפני, הדגיש בסיכום, כי "אף שהניסיון עד כה הוכיח שמנגנון ועדות האיתור עבד טוב לגבי שתי משרות, יש להבטיח שעובדי הכנסת ימשיכו לתת שירות מקצועי ללא הטיה פוליטית ושלא תהיה להם תקרת זכוכית שתמנע מהם אפשרויות קידום".