X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי פסק לחברה, שהפעילה את האוטובוסים במודיעין, פיצוי של 32 מיליון שקל על אי-הקמת מסוף - אך העליון העמיד אותו על 9 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
לא הוכיחה את נזקיה [צילום: שמואל וולף]

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, הפחית במידה ניכרת את הפיצוי שתשלם המדינה לחברת האוטובוסים מרגלית, על כך שלא הקימה מסוף בעיר מודיעין, בו פעלה החברה בשנים 2007-1997. ביהמ"ש המחוזי מרכז (השופטת ורדה פלאוט) פסק למרגלית פיצוי של 32 מיליון שקל, אך עמית העמיד אותו על 9 מיליון שקל בלבד.
מרגלית טענה, כי המדינה התחייבה להקים בעיר מסוף תחבורתי, וכי הפרת ההתחייבות אילצה אותה להקים אותו בעצמה ואף להאריך את מסלולי הנסיעה. פלאוט קיבלה את חוות דעתו של המומחה שמינתה, רו"ח זיו רייך, למרות שאין לו מומחיות בתחום התחבורה.
עמית אומר כי אין מחלוקת על כך שהמדינה הפרה את התחייבותה להקים את המסוף, אולם הנזק שנגרם למרגלית הוא השנוי במחלוקת ובו התערב בקביעותיה של פלאוט. מדובר בשאלות עובדתיות שלא התבררו במחוזי, בין היתר משום שאינן בתחום מומחיותו של רייך. עמית מעיר ששקל להחזיר את התיק למחוזי, כדי לבדוק סוגיות אלו, אך לבסוף החליט שאין לכך מקום ושיש לצאת מתוך הנחה שמרגלית פעלה בצורה הטובה ביותר מבחינתה - גם אם פירוש הדבר היה הארכת הנסיעות.
לצד זאת קבע עמית, כי לגבי חלק מעשור הפעילות מרגלית אינה זכאית לפיצוי בשל התיישנות, ולגבי חלק אחר - אינה זכאית משום שהמכרז חייב אותה להפעיל קווים העוברים דרך העיר, כך שממילא מסוף בכניסה אליו לא היה מקטין את הוצאותיה. עוד אומר עמית, כי מרגלית לא הוכיחה שנגרמו לה נזקים של מיליוני שקלים בשל העדר מסוף (להבדיל מההוצאות שבהן נשאה). חישוב מחודש של ראשי הנזק הביא כאמור את עמית להעמדת הפיצוי על 9 מיליון שקל בלבד.
השופטים אורי שהם ודפנה ברק-ארז הסכימו עם עמית. את מרגלית ייצגו עוה"ד גיורא ארדינסט, ניר אמודאי, שי לוכטנשטיין ועדי ליבוביץ, ואת המדינה - עו"ד שרון מן-אורין.

תאריך:  31/10/2017   |   עודכן:  31/10/2017
+הושלם פירוק המסילה באזור געש ושפיים
20:27 31/10/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גודש תנועה כבד נרשם במהלך היום עקב השבתת חלק מקו החוף  ▪  שירות הסעיות הופעל רק מנתב"ג ואליו

[צילום אילוסטרציה: סרג' אטאל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כך מציע יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית כדי למנוע מראשי ערים לתקוע את מיזם הנת"צים בגוש-דן    משרד התחבורה: אין עיכוב, יש לוחות זמנים מעודכנים
עידן יוסף
תוספת נסיעות ואיחוד שני קווים יביאו ל-80 נסיעות יומיות אל העיר העתיקה ולרובע היהודי עם השקת קו 38 המחודש    שיפורים נוספים לתושבי שכונת כרמית בקריית יובל וגבעת זאב
עידן יוסף
פרסום ראשון: נכנס לתוקף נוהל חדש המאפשר למפעילי התחבורה הציבורית לאסוף יותר מ-10 נוסעים בעמידה בנסיעות אחרונות בקווים בין-עירוניים    מספרם יוגבל בהתאם לרשיון הרכב
איתמר לוין
מאסק רוצה לבנות רכבת שתעבור ב-35 דקות את 400 הק"מ שבין לוס אנג'לס לסן פרנציסקו. אלא שבדרך יש בעיות עצומות בכל התחומים, ולא בטוח שהפתרונות שלו הם מציאותיים
עידן יוסף
שדרוג מערך התחבורה הציבורית למוסדות הלימוד האקדמיים כלל התאמה של לוחות הזמנים של האוטובוסים לשעות הלימודים של הסטודנטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il