X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"רשימת החיסול" של הפורצים למחשבי הדמוקרטים

פעילות ענק של ההאקרים הרוסים

AP חושפת: "פאנסי בויז" סימנו 4,700 מטרות ברחבי העולם - החל בשר החוץ האמריקני ומפקדי נאטו, דרך נשיא אוקראינה ונציג האפיפיור במדינה, וכלה בזמרת ובפעיל איכות הסביבה אופיין של המטרות והיקף הפעילות מוכיחים שהקרמלין עמד מאחורי הפצחנים
▪  ▪  ▪
קרי. אחד היעדים [צילום: אנדרו הרניק, AP]

הפצחנים (האקרים) הרוסיים שפעלו אשתקד נגד הילרי קלינטון, שמו על הכוונת שלהם גם פקידים אוקראינים, אנשי אופוזיציה רוסים, ספקים של זרועות הביטחון האמריקניות ואלפי יעדים אחרים בהם היה לקרמלין עניין - מגלים מסמכים שחשפה (2.11.17) סוכנות הידיעות AP.
AP השיגה "רשימת חיסול" ובה 4,700 משתמשי gmail מסביב לעולם, כולל נציגי הוותיקן בקייב וחברות להקת "פוסי ריוט" במוסקבה. הרשימה יוצרת קשר ישיר בין הפצחנים לבין הפריצות שזעזעו את מערכת הבחירות בארה"ב, ובראשן - לתא הדוא"ל של ג'ון פודסטה, שניהל את מסע הבחירות של קלינטון. רוסיה הכחישה ומכחישה בתוקף שהיה לה קשר לפריצות אלו, למרות שכל סוכנויות הביון האמריקניות קבעו שהיא עמדה מאחוריהן ושמבצע כזה לא היה מתנהל בלא אישורו של הנשיא ולדימיר פוטין.
הרשימה מכסה את התקופה שבין מארס 2015 למאי 2016. רוב המטרות שזוהו היו בארה"ב, באוקראינה, ברוסיה, בגאורגיה ובסוריה. בארה"ב ניסו הפצחנים, המכונים "פאנסי בויז", לפרוץ ל-573 תיבות דוא"ל - כולל של כמה מבכירי הממשל דאז: שר החוץ, ג'ון קרי; שר החוץ לשעבר, קולין פאואל; ומפקדי נאטו ווסלי קלארק ופיליפ ברידלאב. יעדים נוספים: בואינג, ריית'און ולוקהיד-מרטין - ספקים מרכזיים של הפנטגון. בתחום הפוליטי, המטרה הייתה לפרוץ ל-130 פעילים דמוקרטיים, כולל חברי החוג הפנימי של קלינטון - לצד כמה פעילים רפובליקנים (במספר נמוך בהרבה).
חלק משמעותי מהפריצות הצליחו, ותכתובות דוא"ל של פודסטה, פאואל, ברידלאב ותריסר דמוקרטים הגיעו לאינטרנט. הפריצות בוצעו ברובן שלושה-שבעה חודשים לפני הדלפת תוצאותיהן. פאואל - שהיה גם הרמטכ"ל האמריקני - אמר ל-AP, שהפצחנים שמו את ידיהם על שנתיים מן התכתובות שלו, וכי תמיד חשד שלרוסיה הייתה יד בפריצה.
באוקראינה - אליה פלשה רוסיה וכבשה את חצי-האי קרים - היו ל"פאנסי בויז" 545 יעדים. ביניהם: הנשיא פטרו פורושנקו, בנו אלכסיי פורושנקו, שר הפנים ארסן אוואקוב, חמישה שרים נוספים בעבר ובהווה ו-25 מחוקקים בעבר ובהווה. הרשימה כוללת גם את איש האופוזיציה סרחיב לשצ'נקו, אשר סייע לחשוף את התשלומים לפול מנפורט - המצויים כעת במרכז כתב האישום שהוגש נגדו.
ברוסיה התמקדו הפצחנים במתנגדים לממשלה ובעשרות עיתונאים. ביניהם מצויים איל הנפט מיכאיל חודורקובסקי, שנשא עשר שנות מאסר וכעת חי בגלות, וזמרת "פוסי ריוט" מריה אלחינה. לצידם מופיעים ברשימה 100 פעילי זכויות אדם, כולל אלכסיי נוואלני המוביל מאבק נגד השחיתות וכמה מעוזריו. המכנה המשותף היחיד ליעדים במדינות חבר-העמים הוא שעלו אי-פעם על המכ"ם של הקרמלין, מציינת AP: פעיל איכות הסביבה מהעיר המרוחקת קורמנסק, כתב עת פוליטי קטן בארמניה וארגון לחינוך מבוגרים בקזחסטן.
החשדות ש"פאנסי בויז" - אשר חוקרים מתעדים את פעילותם מזה למעלה מעשור - עובדים עבור ממשלת רוסיה אינם חדשים, ושירותי הביון האמריקניים אימצו בצורה רשמית עמדה זו לאחר בחירות 2016. עם זאת, עד היום היו מעט הוכחות לכך - וזו הסיבה לכך שהרשימה הנוכחית חשובה במיוחד. מאחר שכל היעדים הם כאלו שלממשלת רוסיה יכול להיות עניין בהם, מדובר בראיה נסיבתית רבת-משקל לכך שאכן הקרמלין הוא העומד מאחורי פעילות הפצחנים.
גם מעקב אחרי הפריצות הוכיח שהן בוצעו ממוסקבה: 95% מהן בוצעו בין תשע בבוקר לחמש אחרי הצהריים שעון מוסקבה בימים שני עד שישי - דהיינו בשעות העבודה בבירת רוסיה. הדוח שבידי AP גם מגלה, כי הניסיון הראשון של "פאנסי בויז" לפרוץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית נעשה באפריל 2016 - בדיוק המועד בו התגלה ניסיון שכזה. כתבי הסוכנות שוחחו עם כמה מיעדי ההתקפות, והללו כיוונו את האצבע המאשימה לעבר מוסקבה.
הוכחה נוספת לכך שמדובר בפעילות ממשלתית מצויה במשאבים שהיו דרושים כדי לטפל בתוצרי הפריצות. אם "פאנסי בויז" היו מצליחים לחדור רק לחלק קטן מן היעדים, היקף החומר היה מגיע לכמה טרהבייט (כל טרהבייט הוא 1,000 ג'יגהבייט), והיה צורך לתרגמו משפות רבות ובהן אנגלית, אוקראינית, גאורגית וערבית. זוהי משימה שרק ממשלה גדולה יכולה להתמודד איתה.

תאריך:  02/11/2017   |   עודכן:  02/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעילות ענק של ההאקרים הרוסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תלמד את העובדות מר לוין
רון ה.  |  3/11/17 04:46
2
מזכיר הפוביה היהודית של היטלר
הגוי..  |  3/11/17 09:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס בדק ומצא, כי בעוד MSNBC ו-CNN הקדישו ביום שני שעתיים שלמות לכתבי האישום, פוקס הידידות לטראמפ נתנה לנושא 25 דקות בלבד
איתמר לוין
126 מיליון אמריקנים - מחצית מבעלי זכות הבחירה - צפו בפוסטים ששתלו גורמים רוסים לקראת הבחירות, אבל פייסבוק טוענת שמדובר בחלקיק מכלל הצפיות בחדשות
איתמר לוין
פול רוזנצווייג, שהיה בצוותו של החוקר המיוחד בפרשת מוניקה לוינסקי, משרטט את השאלות המהותיות שיעלו - אם פול מנפורט יחליט לשתף פעולה
איתמר לוין
כתב האישום הדרמטי נגד מי שהיה יו"ר הקמפיין של הנשיא, מפריך את הטענות כאילו החקירה הסתיימה בלא כלום וכאילו המניעים של מולר הם פוליטיים – כותב וושינגטון פוסט
איתמר לוין
כתב האישום נגד פול מנפורט מתאר גם שתדלנות נמרצת בה היה מעורב לטובת נשיא אוקראינה לשעבר המקורב לפוטין ונגד הסנקציות שהוטלו בעקבות הפלישה לחצי-האי קרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il