X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרוזי ממג'דל שמס נפצע באורח קל מירי נשק קל שבוצע מעברו השני של הגבול במסגרת התגברות הלחימה בכפר ח'דר הצבא הודיע כי ימנע את כיבוש הכפר, אך עשרות דרוזים התנפלו על גדר הביטחון
▪  ▪  ▪
דרוזים בגולן צופים לעבר הגבול [צילום ארכיון: אריאל שליט/AP]

עשרות תושבים דרוזים התקהלו סמוך לגדר המערכת בגבול סוריה. הם פגעו בתשתית הביטחונית, פרצו שער בגדר וכעשרה מהם אף חצו אותה כעשרות מטרים מזרחית לה, במובלעת בשטח ישראל. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר החוצים והחזירו אותם.
גורמים צבאיים אומרים כי מדובר בהפרה חמורה של החוק ובסיכון חיים. בצבא מבקשים להמנע מהתקרבות לגדר. דובר צה"ל מסר כי האירוע בשליטה ובטיפול ביטחוני של כוחות הביטחון.
תושב מג'דל שמס נפצע מוקדם יותר (יום ו', 3.11.17) באורח קל מירי נשק קל מכיוון סוריה וטופל במקום. מדובר בזליגת ירי כתוצאה מלחימה פנימית עזה המתנהלת במרחב רמת הגולן הסורית. בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות במרחב העיר ח'דר.
מן המשטרה נמסר כי בעקבות הלחימה באזור סוריה וכחלק מהיערכות משטרת ישראל בצפון רמת הגולן נפרסו כוחות משטרה במספר צירי תנועה בצפון בכוננות.
בשעות האחרונות התרחבה הלחימה באזור הכפר הדרוזי חד׳ר שברמת הגולן הסורית. הרמטכ״ל, רב אלוף גדי איזנקוט, אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק ומפקד אוגדת הבשן, תא״ל יניב עשור קיימו הערכת מצב.
מדובר צה״ל נמסר כי הצבא ערוך ומוכן לסייע לתושבי הכפר וימנע פגיעה או כיבוש של הכפר חד׳ר מתוך מחויבות לאוכלוסייה הדרוזית. לדבריו, הטענות בדבר מעורבות וסיוע ישראלי לגורמי ג’יאהד עולמי בלחימה ברמת הגולן מופרכות. בצה"ל הוחלט שלא לתגבר כוחות באוגדת הגולן. הדריכות הגבוהה תישמר לאורך השבת על בסיס גדודי הבט"ש. מדרגות הפעולה הצבאית לכפר חד'ר אושררו מראש ‏והן יכללו, במידת הצורך, פעולה אווירית או משטחנו תחילה. פעולה קרקעית חוצת גבול היא אפשרות קיימת אך קיצונית. נמשך שיח ההרגעה עם ראשי העדה.
סתיימה במוצב החרמון הפגישה בין אלוף פיקוד צפון יואל סטריק עם השיח' מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית. ‏טריף שמע התחייבות טלפונית משר הביטחון אביגדור ליברמן ומאלוף פיקוד צפון, שישראל לא תאפשר כיבוש ח'דר והתחייב לעצור את ההפגנות על הגדר מצד הדרוזים בגולן.
תחילת האירועים בפיצוץ מכונית תופת הבוקר בין בתי התושבים בח'דר שהביאה למותם של שבעה בני אדם ולפציעתם של 11 ולהתלקחות הלחימה בין צבא אסד למורדים. במג'דל שמס נערכת עצרת תמיכה באחיהם מעבר לגבול ומונפים בה דגלי סוריה, תוך הבעת תמיכה במשטר אסד. החשש בישראל הוא כי נושאי נשק יחצו את הגבול כדי לסייע לאחיהם בסוריה.
חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו), שארבעה מבני משפחתו נרצחו בפיגוע בח׳דר, אמר כי "בין תושבי כפר ח׳דר לתושבי ישראל הדרוזים קשרי משפחה רבים ועל כן האירוע מטריד וכואב. כשאזרחים חפים מפשע נפגעים זה מצריך התערבות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקרובים שלנו. מאז שעות הבוקר ניהלתי סבב שיחות עם שיח'ים בכפר ח׳דר, עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון ואני מקווה שבקרוב תושג הפסקת אש. בשם בני העדה הדרוזית, אני מודה לצה"ל על ההצהרה כי יסייעו לדרוזים ולא יתנו יד לכיבוש הכפר ח׳דר, זוהי הצהרת כוונות ברורה שאני רואה אותה בעין יפה ומעידה על שותפות בין העם היהודי לעדה הדרוזית".
יצוין כי מכפר ח'דר יצאו בעבר פיגועים נגד ישראל. אמירת צה"ל אינה מכוונת למשטר בדמשק אלא כדי להרגיע את הרוחות דווקא בצדו הישראלי של הגבול.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעת ביקורו בבורסה בלונדון: ״אנחנו שומרים גם על גבולנו. גבולנו בדרום, גבולנו בצפון. ואנחנו שומרים גם את אהדתנו לאחינו הדרוזים".

תאריך:  03/11/2017   |   עודכן:  03/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל: נגן על כפר דרוזי בסוריה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קונספירציה:צה"ל שלח את המורדים
חשדנית  |  3/11/17 13:26
 
- אולי
שמ   |  3/11/17 18:39
2
שמתם לב לטיפש מכולנו ?
מגיב ותיק  |  3/11/17 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אריאל י' לוין
עוד מבט על התסבוכת בעירק בכלל וסביב הכורדים בפרט: ארה"ב עלולה לאבד את מעבר הגבול בצפון עירק, תוך שהמיליציות השיעיות הפועלות באזור כירכוכ מאיימות על האינטרסים שלה
אריאל י' לוין
פעילים של דאעש עורקים לאל-קאעידה, שהשתמש במערכה נגד דאעש כדי להתחזק בשקט. מנהיגו, איימן אל-זוואהירי, רוצה להחזירו לימי הזוהר שלו כמוביל הג'יהאד העולמי
עידן יוסף
הרקטה שנורתה לעבר צפון רמת הגולן זלגה מהקרבות    ליברמן: "נגיב על כל זליגה באופן חזק יותר"    בן-דהן: "לא נירתע מאיומי רמטכ"ל אירן"
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש על סף תבוסה מוחצת בסוריה ובעירק ואיבוד "הח'ליפות האיסלאמית" שהקים בשטחים נרחבים בעירק ובסוריה. אולם, הניצחון על דאעש הינו זמני בלבד, לארגון יש שלוחות חזקות במדינות נוספות והוא הצליח לשתול "חוליות רדומות" בארה"ב ובאירופה
אריאל י' לוין
נפילתה של העיר א-רקה אינה אומרת שהקיץ הקץ על דאעש; הארגון ימשיך לפעול בזירות אחרות, מרוחקות יותר    גם המצב בסוריה ובעירק ממשיך להיות סבוך    ובינתיים אל-קאעידה שוב מרים ראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il