X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסניגוריה הצבאית המליצה לחון ביום העצמאות ה-70 כלואים שהורשעו בעבירות שאינן ברף החמור ביותר ליברמן במכתב לנשיא: הענק חנינה לאלאור אזריה
▪  ▪  ▪
אזריה. ישוחרר? [צילום: פלאש 90]

בצה"ל שוקלים מתן חנינות למאות אסירים צבאיים לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל. זאת בדומה ליוזמת נשיא המדינה בבתי הכלא האזרחיים.
בגלי צה"ל פורסם כי בימים אלה בוחנים בכירים בצה"ל את המהלך, שישפיע על חייהם של מאות חיילים. הכוונה היא לשחרר ביום העצמאות הקרוב חיילים כלואים שהורשעו בעבירות שאינן ברף החמור ביותר.
התוכנית, אותה יזמה הסניגוריה הצבאית, כוללת גם מחיקת רישומים פליליים לחיילים שהשלימו את שירותם הצבאי בצורה תקינה.
בתוך כך, הצטרף שר הביטחון אביגדור ליברמן לפניות של פוליטיקאים אחרים, ושלח (יום א', 5.11.17) מכתב לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, ובו המליץ להיעתר לבקשת החנינה שהגיש הלוחם אלאור אזריה שהרג מחבל מנוטרל. במכתבו לנשיא כתב ליברמן: "מעטות הן הפרשות בהן עניינו של אדם בודד הופכת להיות מראה של החברה הישראלית כולה, כמו הפרשה שלפנינו. החברה הישראלית עמדה בפרשה זו למבחן אשר המחיש, אפשר שיותר מכל אירוע בשנים האחרונות, את השסעים והמחלוקות בקרבה".
"הייתי מקרב הרבים שסברו כי נוכח הנסיבות אין מקום להעמיד לדין פלילי את החייל. מדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג. אולם משעה שעמד למשפט, ומשעה שפסק בית הדין את פסיקתו, עמדתי לצידה של מערכת המשפט הצבאית ועל אף ביקורת חריפה שהוטחה בי הצהרתי כי במדינת חוק אנו חיים ויש לכבד את פסיקות בית הדין הצבאי".
"אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד בהתמודדות עם משפטו של אלאור ובחשיפה ציבורית ארוכה וחסרת תקדים, שדומה כי אף תבעה מהם מחיר בריאותי קשה".
"אני סבור כי יש לשקול במקרה ייחודי זה גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על אזרחי המדינה ועל חיילי צה"ל נוכח פני האויב. אנו שולחים את בנותינו ובנינו להגן כלוחמים על ביטחון המדינה ועל שלום הציבור, מעמידים אותם בסיטואציות מורכבות שאין דומה להן בעולם כולו, ודורשים מהם- ונוסיף לדרוש- כי יפעלו באומץ, בנחישות, במקצועיות ובמוסריות. אני סבור כי חנינתו של אלאור אזריה לא תגרע מדרישות אלה ותאזן נכונה בין חשיבותו הרבה של שלטון החוק לבין השיקולים הציבוריים והאישיים הנוגעים לעניין", דברי שר הביטחון.
מבית הנשיא נמסר בתגובה: "נשיא המדינה, העושה את דרכו בשעות אלה אל ביקור ממלכתי בספרד, קיבל את חוות הדעת הנחוצות להמשך בחינת בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. הוא עתיד לבחון את חוות הדעת שהוגשו לו, לצד כל החומרים המצויים בתיק, עם שובו מחו״ל אז ידון בדברים יחד עם גורמי המקצוע כמקובל".

תאריך:  05/11/2017   |   עודכן:  05/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל שוקל חנינה למאות אסירים צבאיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במסגרת ההסכם כרטיסי אשראי שופרסל יונפקו על גבי פלטפורמת כרטיסי האשראי של כאל. השקת המועדון החדש צפויה במהלך ינואר 2018
מירב ארד
לפי תנאי ההסכם תרכוש ISI מהתעשיה האוירית לווין תצפית חדש - EROS C, ובמועד השלמת העסקה, תשלם לתעשיה האוירית 35 מיליון דולר כחלק מהחזר החוב של ISI.
עידן יוסף
שלושה ראשי מועצות באיו"ש מצטרפים לדרישת המשפחות השכולות לתקצב אמצעי ביטחון להתנחלויות    יוסי דגן: אנשי רה"מ מוציאים ספינים ותוקפים את המשפחות השכולות
יצחק דנון
עו"ד יוסי ברוך מבקש מבית המשפט לקבוע שהוא הזוכה במכרז לתפקיד מבקר המדינה של רשות המיסים, ולא אביגיל פינטו שלטענתו זכתה להעדפה מתקנת
עידן יוסף
בגל השני של המעצרים עוכבו לחקירה שניים מהטבעת הקרובה לנתניהו בעוד שבפעמים קודמות נעצרו אנשים מהמעגלים הרחוקים ממנו    השאלה הגדולה: האם תשתנה עמדת המשטרה באשר למעורבות רה"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il