X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים זיהו שני גנים האחראיים על התפתחות גרורות מוחיות בקרב חולי סרטן הריאה תוצאות המחקר יאפשרו לפתח טיפולים ותרופות ממוקדות בשני גנים אלו, שימנעו התפתחות של גרורות מוחיות בקרב החולים
▪  ▪  ▪
תקווה לחולים [צילום: AP]

זוהו שני גנים האחראיים על התפתחות גרורות מוחיות בקרב חולי סרטן הריאה. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת מק'מסטר, אונטריו, קנדה במכון לחקר תאי גזע וסרטן. המחקר יפורסם בירחון הרפואי Acta Neuropathologica בחודש דצמבר הקרוב.
כ-40% מחולי סרטן הריאה הגרורתיים יפתחו גרורות במוח ותוחלת החיים של חולים קשים אלה, עומדת על מספר חודשים בודדים. אך ורק אם מעורבות המוח נמוכה, 60% מהחולים האלו ישרדו שנתיים או יותר.
גרורות במוח נוצרות מתאי סרטן ה"בורחים" מהגידול הראשוני, כמו סרטן ריאה, סרטן שד או מלנומה, נודדים בדם, מגיעים למוח ויוצרים בו גידולים נוספים (שניוניים) של אותו גידול ראשוני, גרורות.
מטרת המחקר הייתה לבחון אילו גנים מאותתים לאותם תאי סרטן ריאה האחראיים על התפתחות גרורות מוחיות שעליהם לעזוב את הגידול המקורי, הראשוני, לנדוד במחזור הדם, להגיע למוח, לחדור את אותה רשת צפופה של תאים המונעת מחומרים לעבור ממחזור הדם לתוך המוח שלנו (נקרא גם "מחסום דם-מוח" או BBB, Blood Brain Barrier) וליצור בו גידול סרטני, שניוני, שמקורו בסרטן ריאה.
המחקר השתמש בדגימות מחולי סרטן ריאה עם גרורות במוח, כאשר הדגימות הודגמו במטרה להעשיר את אותם תאי סרטן המאותתים לתאי סרטן ריאה האחראיים על התפתחות גרורות מוחיות ואז הוזרקו לריאות, לבבות ומוח של עכברים. ההתפתחות שלאחר-מכן של גרורות במוח נחקרה על-ידי חוקרים.
תוצאות המחקר חשפו שני גנים מאותתים כאלו הנקראים: SPOCK1 and TWIST2. על-פי נתוני המחקר, בקרב חולי סרטן ריאה שהיו להם גרורות מוחיות, שני גנים אלו הופיעו בגידול הראשוני בריאה ובקרב חולים גרורתיים שלא היו להם גרורות במוח, שני גנים אלו כלל לא הופיעו בגידול הראשוני.
משמעות תוצאות מחקר זה הינה, שניתן לפתח טיפולים אפשריים ותרופות ממוקדות בשני גנים אלו, שימנעו התפתחות של גרורות מוחיות בקרב חולי סרטן ריאה ובאופן זה לאפשר לחולי סרטן ריאה גרורתיים, לחיות זמן רב יותר, בלי הפגיעה המוחית וההשלכות שלה על תפקודם היומיומי. אולם, עד שטיפולים מתקדמים אלו יאושרו, הדרך היחידה לקבלם היא במסגרת מחקר קליני.
השירות החדש של טרייל אין פארמה מסייע לחולי סרטן למצוא ולקבל טיפולים הנמצאים בחזית המדע בנוסף לפרוטוקולים הרגילים המוצעים להם. באמצעות השירות, החולה יכול לקבל טיפולים אלו כבר היום, בחינם, ועם סיכוי להרוויח מהם שנים לפני שיאושרו ויהיו זמינים בסל הבריאות. את השירות יזם ניר ארז, בעל-רקע וידע נרחבים בתחום הסרטן, היכרות רבת שנים עם האונקולוגים ועם הטיפולים השונים.

תאריך:  06/11/2017   |   עודכן:  06/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר ארז / Nir Erez
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש נותן תקווה לחולי סרטן ריאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר החקלאות התייעץ עם מליאת מועצת הצמחים בנוגע לגריעת כ-60 גידולים חקלאיים מאחריותה    המהלך ישפיע על כ-4,300 מגדלים המעבדים 117 אלף דונם
מירב ארד
עד כה נפרסו כ-30 ק"מ של מכשול, על בסיס המודל שפותח בגבולות מצרים וברמת הגולן, בהתאמות לתוואי השטח הייחודי של הערבה    העלות - 300 מיליון שקלים
אלעזר לוין
זכתה במכרז של חברת "דירה להשכיר"    תשלם 114 מיליון בעד מגרש ופיתוח    ההשקעה הכוללת - 400 מיליון שקל    50% מהדירות יושכרו בשכר דירה מפוקח    גברה על מגוריט
מירב ארד
על-פי הערכות מהלך זה יחסוך למגדל בין מאות לאלפי שקלים בשנה    המדובר בכ-4,300 מגדלים המעבדים 117 אלף דונם
מירב ארד
הרווח ההנקי הסתכם בכ-16 מיליון שקלים לעומת רווח של כ-4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד    ההכנסות הסתכמו בכ-405 מיליון שקלים בהשוואה להכנסות של כ-413 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il