X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסק דין יוצא דופן בחריפותו:

בנים שיקרו נגד צוואת האב

הבנים שיקרו לבית המשפט בנוגע למצבו של האב, מקום מגוריו ויחסיו עם היורשת העיקרית - ובדו תלונה למשטרה כאילו היורשת חטפה אותו
▪  ▪  ▪
יוצגו בידי אריה שחם

יורשיו של אדם, שיוצגו בידי עו"ד אריה שחם, ניהלו בחוסר תום לב הליך נגד צוואתו ואף העלו בבתי המשפט טענות שקריות בוטות וזדוניות - קובע (5.11.17) בית המשפט המחוזי בתל אביב.
היורשים הם בניו של המנוח, אשר ביקשו להתנגד לצוואתו האחרונה, בה ציווה את רוב רכושו לאישה שסעדה אותו בשנותיו האחרונות ורק את מיעוטו לבניו. המנוח הסביר, כי בעוד האישה טיפלה בו במסירות רבה - בניו כמעט התעלמו ממנו, והגיעו לבקר אותו בבית החולים רק למטרותיהם האנוכיות. הצוואה כללה "תניית סילוקין", לפיה מי שיתנגד לצוואה - יאבד את חלקו בה.
למרות תניה זו, ערערו הבנים על הצוואה, טענו להשפעה בלתי הוגנת של היורשת העיקרית וביקשו לקיים צוואה משנת 1996, בה הם היורשים היחידים. בית המשפט למשפחה בתל אביב דחה את התביעה והשופט המחוזי שאול שוחט דחה את הערעור, תוך שהוא מצטט את ממצאיו הקשים של בית המשפט למשפחה על התנהגותם של הבנים. הוא אומר כי טענותיהם המשפטיות נגד כשירותו של האב היו בלתי רלוונטיות והם ידעו זאת היטב, ושגם אין כל יסוד עובדתי לטענת ההשפעה הבלתי הוגנת.
כאמור, שוחט מצביעה על שורה של שקרים מצד הבנים - כולל בהליכים משפטיים, בעדויות ובתצהירים [מעשים המהווים עבירה פלילית לכאורה]. לדברי שוחט, "המערערים פעלו, עת הגיעו לבקר את אביהם טרם שנפטר, ואף לאחר פטירתו, ליצירת תשתית עובדתית שתסייע להם בעת הצורך; הצהירו הצהרות כוזבות שנועדו לשכנע את בית המשפט בחוסר הגיונה של הצוואה; הסתירו ולא אמרו אמת ביחס להליכים משפטיים מקבילים בהם נקטו במטרה לסכל את קיום הצוואה; ואף פעלו בחוסר תום לב ותוך הפרה של צווי בית המשפט למטרה זו".
הבנים שיקרו לגבי טיפולם באביהם ולגבי מצב דירתו של האב שלטענתם הייתה מוזנחת. הם כל כך "האמינו" שהיורשת משתלטת על אביהם, עד שאחד מהם הגיע ארצה ארבעה חודשים לאחר האשפוז, ואחיו חזר לגרמניה אחרי ארבעה ימים בארץ "כשהוא מותיר את אביו הישיש, חסר הישע, בידיה של אותה מרשעת" - כותב שוחט בציניות. הם שיקרו כאשר הצהירו שהיורשת התקרבה לאביהם רק בחודשים שלפני מותו; הם ידעו שמדובר בקשר רב שנים. אחד מהם הגיש הצהרה כוזבת לרשם לענייני ירושה.
שקרית הייתה גם טענתם ולפיה אביהם היה תושב גרמניה והגיע לישראל רק כתייר. הם הסתירו מבית המשפט את ההליך שנקטו בגרמניה לקיום הצוואה מ-1996, הליך במסגרתו הגיש אחד מהם תצהיר כוזב. בניסיון לייצר תשתית עובדתית כוזבת לטענת ההשפעה הבלתי הוגנת, אף הגישו השניים תלונה למשטרה ולפיה היורשת חטפה את אביהם מביתו - בעוד אחד מהם ידע שאביו והיורשת נסעו באמבולנס לבית החולים, שכן הוא ועורך דינו נסעו אחריהם. הם טענו שהאב היה עיוור כמעט לחלוטין - אבל הוכח שאחד מהם התכתב איתו בדוא"ל.
שוחט אומר כי כל אלו יוצרים פער עצום בין טענותיהם של הבנים לבין המציאות והראיות שהציגו. לדעתו, הפער בין הטענות לבין הראיות הוא בעל משקל רב בקביעה, האם התנגדות לקיום צוואה הכוללת תניית סילוקין הוגשה בתום לב. בית המשפט העליון קבע, כי ניתן לדון בהתנגדות במקרה כזה ואף לפסול את הצוואה, "מקום שההתנגדות מבוססת על עילה סבירה ובתום לב". במקרה זה, ברור שאין לאפשר להתנגד לצוואה ויש לקיים אותה במלואה, כולל נישולם של הבנים בשל התנגדותם.
בסיומו של פסק הדין מציין שוחט, כי הבנים אף שלחו את ידם בעזבון אביהם. עוד לפני שהגישו את התביעה לבית המשפט למשפחה, הם משכו מחצית מהכספים שהיו בחשבונו של האב - בלי לדווח על כך למנהל העיזבון, עו"ד זרח רוזנבלום, ובלי למסור על כך בתביעתם ובבקשתם לצו מניעה זמני. "כך, בפעולה חד-צדדית, שמהווה קריאת תיגר בריונית נגד רצונו של המנוח, שלחו המערערים יד בכספי המנוח, אביהם". הם לא צייתו לצו שהורה להם להחזיר את הכסף, ועשו זאת רק לאחר שהוגשה נגדם בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט.
האחים חויבו בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. השופטים יהודית שבח ויונה אטדגי הסכימו עם שוחט. את היורשת ייצג עו"ד ישראל שדה.

תאריך:  06/11/2017   |   עודכן:  06/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט המחוזי אברהם הימן טוען שאם גורם עיתונאי השיג מידע האסור בפרסום על-פי חוק - הוא לא יכול לבקש מבית המשפט להתיר לו את הפרסום
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאות שנייה ושלישית שלושה חודשי הארכה לתקנות שעת חרום המאפשרת הוצאת צווים לעובדי הוועדה לאנרגיה אטומית
אלעזר לוין
ישלמו לשיכון ובינוי כ-200 מיליון שקל    אבל לאשטרום יש זכות סירוב    במקביל, ירכשו גם 50% מחברת נתיבי הצפון
יצחק דנון
מבקשת מבית המשפט לקבוע שהיא הזוכה במכרז לאספקת לוחות מתח גבוה לאתר ספיר בכנרת, ולא אפקון התקנות ושירותים שהוכרזה כזוכה
יצחק דנון
טוענת שאין עילה לשביתה המתוכננת, שכן הנושאים שהעלו העובדים כבר הוסדרו בהסכמים הקיבוציים, ומדובר בניסיון של הוועד לעשות שרירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il