X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תת-אלוף מרדכי כהנא, שהחזיק ציוד צבאי במכולה פרטית, הודיע כי יעזוב את צה"ל הרמטכ"ל: לזכותו עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה
▪  ▪  ▪
תא"ל מרדכי כהנא [צילום: דו"צ]

תת-אלוף מרדכי כהנא, מפקד מערך הגבולות וקצין איסוף קרבי ראשי בצה"ל, הודיע (יום ב', 6.11.17) כי הוא פורש מהשירות הצבאי, לאחר שנמצא כי החזיק נשק ואמצעי לחימה בניגוד לחוק.
נגד תא"ל כהנא, שנחשב למפקד ולוחם מוערך, נפתחה חקירה במצ"ח, בחשד שהחזיק אמצעי לחימה שכללו בין היתר רובה קלצ'ניקוב שעבר שיפורים ואקדח שנלקחו לכאורה בניגוד לפקודות הצבא.
הרמטכ״ל, רב אלוף גדי איזנקוט, נפגש מוקדם יותר עם כהנא, והם דנו באירועים האחרונים, בהם נשא הקצין באחריות למעשיו. בשיחה ביקש כהנא מאיזנקוט לסיים את תפקידו ולהקדים את פרישתו מצה״ל והרמטכ"ל נעתר לבקשה. הרמטכ"ל הדגיש כי מעשיו של הקצין אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה״ל אך לזכותו עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה במשך כמעט שלושים שנות שירות. חקירת מצ״ח בנושא עדיין מתקיימת.
לפני כשבועיים נחשף בתיעוד בלעדי בתאגיד כאן שהקצין החזיק את הציוד הצבאי במכולה פרטית, שהועברה לפי פקודתו מהבסיס שבו שירת אל בסיס חדש שאליו עבר. במכולה נמצאו אמצעי לחימה ואמצעים תומכי לחימה כמו גם ציוד צבאי רב שהוסתר לכאורה מרשויות הצבא.
יום לאחר פרסום התחקיר, הושעה תא"ל כהנא למשך שבועיים בידי מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק. ההחלטה אושרה על-ידי הרמטכ"ל גדי איזנקוט.
ברשימת ציוד הלחימה שהסתיר כהנא נמצאו גם אמצעי ראיית לילה ומחסניות, וכן ציוד צבאי רב שכלל אופניים, מכונת כביסה ומסכי טלוויזיה. הוא הורה לנגד בדרגת רס"ר להעביר עבורו את המכולה שבה הוחזק הציוד לבסיס חדש שאליו עבר, ואף הדגיש בפני אחד החיילים כי "אסור שיראו את הקלצ'ניקוב הזה".
ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן, הגיב להתפטרות תא"ל מרדכי כהנא: "ראוי שנבחרי הציבור ילמדו מהתנהגותו של לוחם מהולל וקצין מעוטר בצה"ל, תא"ל מרדכי כהנא, שככל הנראה טעה בדרכו ומיד לקח אחריות והתפטר. מנהיגות היא גם לקיחת אחריות כשטועים".

תאריך:  06/11/2017   |   עודכן:  06/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תא״ל מרדכי כהנא פרש מצה"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
Another one bites the dust ל"ת
שמפניה בקרן החדשה  |  6/11/17 18:14
2
שווים ושווים יותר
ארי כספי  |  7/11/17 07:12
 
- לא נעברה שום עברה פלילית
גלעד999   |  8/11/17 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עלות המיזם - 600 מיליון שקלים    דוח בדיקה שהציג מ"מ מנכ"ל המוסד הציג כשלים של ההנהלה הבכירה ושל מנהלי הפוריקט    גראור: "הנושאים הוצפו, הועלו על השולחן, הועלו על הכתובים ונעלמו מן העיניים. הכשל היה ניהולי"
איתמר לוין
רשות המיסים: סוחר הקרקעות משה גליק רכש אדמות ב-280 מיליון שקל במסווה של חברות זרות כדי להתחמק ממיסים; עו"ד רחל אלבוים ואיש הנדל"ן אהרון טולנפלד סייעו לו
אריאל י' לוין
טוען שהמצב כיום לא מאפשר את חלוקתה של ירושלים מבחינה דמוגרפית וטופוגרפית    מדגיש כי האתגר הגדול ביותר של ירושלים היא ההגירה מחוץ לעיר וכניסה לא חוקית של פלשתינים, דבר ששם את הרוב היהודי בעיר בסכנה
אלעזר לוין
תשכור ארבע קומות משרדים    תשלם ליזמים אמות וגב-ים כ-120 שקל למ"ר לחודש    קיבלה אופציה לזמן קצר לשכור ארבע קומות נוספות    היקף העסקה עשוי להגיע ל-600 מיליון שקל ויותר
עידן יוסף
אושר לקריאה ראשונה: תוצאות בדיקות ראייה יימסרו ללקוח מיד בתום הבדיקה    המועצה לצרכנות: אנשים מקבלים שוב ושוב משקפיים לא מתאימים. זו בשורה צרכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il