X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
1.2 לדקה [צילום: יח"צ]
מיזם הרכב החשמלי השיתופי הושק בחיפה
100 רכבים חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול בשלוש פעימות, במסגרת מיזם תחבורה שיתופית בעיר, רכב חשמלי זמין לנסיעה מנקודה לנקודה עם חניות שמורות ברחבי העיר העלות: 1.2 שקל לדקה במסלול עם חודשיים התנסות ללא דמי מנוי, המהווה 50-35 אחוז פחות מנסיעה במונית לטובת המיזם הוסבו כ-300 חניות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
פרויקט בעל השפעה [צילום: יח"צ]

למעלה מ-20 מיליון שקל [צילום: יח"צ]

מהפיכה בתחום הרכב [צילום: יח"צ]

כ-100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול במסגרת מיזם תחבורה שיתופית בעיר חיפה שיסייע לצמצום זיהום האוויר ובעיות התחבורה בעיר. החל מהיום (ג', 7.11.17) יפעלו 40 רכבים, בתחילת דצמבר 2017 יפעלו 40 רכבים נוספים ואליהם יתווספו עוד 20 רכבים בתחילת ינואר 2018.
מיזם הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר לתושבים ללא רכב פרטי, אזרחים המגיעים בתחבורה ציבורית לעיר ומעוניינים להתנייד בתוכה, סטודנטים ועוד. אחד היתרונות הבולטים במודל שהתשלום הינו לזמן הנסיעה בלבד ואין צורך להתחייב לפרק זמן ממושך.
התמחור שנקבע לשירות הוא בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית ויעמוד על 1.2 שקל לדקה במסלול עם חודשיים התנסות ללא דמי מנוי, המהווה 35% עד 50% פחות מנסיעה במונית.
מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 14-4 כלי רכב פרטים מהכביש. המיזם עתיד להתרחב לאזור הקריות ובכך להפוך למיזם בעל השפעה על כל המטרופולין.
במיזם הושקעו למעלה מ-20 מיליון שקל והוא חלק ממיזם "קק"ל לנשום" של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל, שנועד להפחית את זיהום האוויר בישראל, ובמימון משותף של עיריית חיפה ואיגוד ערים, ויופעל על-ידי חברת CAR2GO. הרכב הנבחר למיזם, רנו זואי, הדור החדש של הרכבים החשמליים, אשר מעניק אורך חיי סוללה של קרוב ל 150 ק"מ נסיעה בין טעינה לטעינה. הרכב הינו בעל 5 מקומות ישיבה עם מרווח פנימי רחב.
השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "אנחנו מכריזים היום על מהפכה בתחום הרכב החשמלי. חיפה היא החלוצה הראשונה אך בקרוב כל הקריות יצטרפו ויהפכו את אזור המפרץ למתחם אחד של מיזם הרכב החשמלי השיתופי. מדובר במיזם בעל חשיבות עצומה שיסייע גם לתושבי העיר וגם למבקרים בה מבחינת חניה, יפחית את השימוש ברכב פרטי ויסייע בהפחתת זיהום האוויר מתחבורה שאנו עמלים עליו בנוסף לתוכנית הלאומית שהקצנו לה 260 מיליון שקלים. אני מברך את חיפה שהצטרפה ראשונה ומקווה כי הבשורה במפרץ תגיע לערים נוספות בארץ".
ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "חיפה עוברת מהפכה סביבתית והיא מתרחשת כאן ועכשיו. אנחנו נלחמים בנחישות וללא פשרות בצמצום והפחתת כל המזהמים במפרץ חיפה. ויחד אנחנו מובילים מיזמים סביבתיים כמו הרכב השיתופי החשמלי הראשון בישראל שיוביל להפחתת זיהום האוויר בעיר ולהורדת מספר הרכבים הפרטיים מהכבישים. המיזם יסייע במיוחד למי שאין באפשרותו להחזיק כלכלית רכב פרטי ומהווה חלק מהוזלת עלויות המחיה לזוגות צעירים, לסטודנטים וכל תושב ותושבת בעיר. אני מברך את המשרד להגנת הסביבה, קק"ל ואיגוד ערים מפרץ חיפה על שותפותם וחלקם במימון מיזם חשוב וחלוצי זה".
איך זה עובד?
הרכבים השיתופיים פזורים בעמדות חניה ייעודיות ברחבי העיר. תושבי העיר נרשמים לשירות באתר אינטרנט ייעודי באופן חד-פעמי haifa-car-demand-[קישור] ומקבלים כרטיס חכם אישי ותדרוך לגבי השימוש בשירות.
בסיום ההרשמה המשתמש יכול לבצע הזמנה לכל אחת מהמכוניות המפוזרות ברחבי העיר, באמצעות יישומון ייעודי או דרך המוקד הטלפוני הפתוח בכל עת. ההזמנה של הרכב מתבצעת כאמור כ-15 דקות לפני הנסיעה או באופן מיידי.
לאחר ביצוע ההזמנה, התושב מגיע אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה, או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע. בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית לרכב זה ברחבי העיר. בתום השימוש המשתמש לוחץ על כפתור סיום הזמנה והמערכת מבצעת חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי של המשתמש, בהתאם לכמות הדקות שבוצעו.
יחס חניות לרכבים
על-מנת שהמיזם יהיה אפקטיבי, יחס החניות בהשוואה לרכבים הינו 1 ל-3, זאת כדי לאפשר תנועה של רכבים מנקודה A לנקודה B בצורה יעילה. רכבים אלו יהיו בשימוש על-ידי מספר רב של אנשים ביום אשר לעיתים ירצו להגיע לאותו מקום בטווח זמן קרוב ולכן מקובל בכל מיזם של רכבים מסוג זה להסב מספר חניות של לפחות 1 ל-3.
מיקומי החניות נבחרו בקפידה על-ידי צוות מומחים מאגפים שונים בעירייה תוך התחשבות במקומות המגורים של התושבים. מיקום החניות הן לרוב במקומות שבהן יש גישה לחניה מבחינה גאוגרפית והליכה אליה מכל קצוות השכונה היא נוחה. לרוב נבחרו מקומות בשטחים ציבורים בקרבת פארקים ציבוריים ומקומות בהם יש היצע רב של חניה.
כמו-כן, בנוסף למקומות החנייה הייעודים של המיזם, בכפוף לחוק עירוני שמאפשר חניה חינם למשך שעתיים לרכבים היברידיים וחשמליים בעיר, העירייה תדאג לספק אישור מיוחד שכל רכבי השירות יוכלו להחנות בכחול-לבן למשך שעתיים ללא עלות.
איך ניתן לבצע הזמנה של רכב?
באמצעות יישומון: למשתמשים תינתן האפשרות לבצע הזמנה ולעקוב אחר השימוש בשירות. הזמנה מראש ל-15 דקות. היישומון יאפשר באופן ידידותי יישומים נוספים כגון, קבלת הכוונה אל מיקום הרכב הנבחר, מיון כלי הרכב הקרובים לפי מרחק, הכוונה ברגל אל הרכב המוזמן, פתיחת ונעילה של הרכב ועוד. באמצעות מוקד טלפוני שיפעל 24/7 כל ימות השנה (למעט יום כיפור) עם שירות הלקוחות הטלפוני. תפקידו לתת מענה לתקלות ואת האפשרות לביצוע הזמנות/ הארכה/ ביטול הזמנות בכל רגע נתון.

תאריך:  07/11/2017   |   עודכן:  07/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיזם הרכב החשמלי השיתופי הושק בחיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שר הבריאות בוועדת הכספים: עד היום סירבתי להתערב בדיוני הוועדה הציבורית של SMA, לכן אסור גם לוועדת הכספים להתערב    ח"כ ברושי: אם הגורמים המקצועיים אומרים שהתרופה מצילת חיים זו לא שאלה של מקור תקציבי
עידן יוסף
אלסטום חתמה עם נת"ע על הסכם לאספקת מערכת האיתות והבקרה עבור מיזם הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן
אלעזר לוין
החוק יבטל, ככל הנראה, את הפטור ממס הכנסה שיש כיום לקק"ל    הישיבה הבלתי שגרתית משקפת את זעמם של ראש הממשלה ושר האוצר על סירובה של קק"ל להעביר למדינה 2 מיליארד שקל    תגובת קק"ל עשויה להוציא את מגרשיה מניהול רשות המקרקעין
אלי אלון
בירושלים הלך לעולמו איש הרדיו הכנר והמלחין, חיים צור. בין השירים הידועים שהלחין,"ליל סתיו "(עלי שלכת נושרים לאט"), "הנה לא ינום ולא ישן", "הבלדה על אסתריקה ואברבנל", "לי לך" ועוד
עמירם ברקת
עורך הדין, ששמו הותר לפרסום כנחקר האחרון בפרשת הצוללות, פעל לפיתוח מאגר הגז הפלשתיני ולהסדרת החוב המצרי לחח"י    המגעים החשאיים לא נשאו פרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il