X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תגובה חריפה של הקרן הקיימת על החלטת הממשלה להעביר חוק, שיחייב אותה להעביר למדינה את רוב רווחיה מנכ"ל הקרן הודיע למנכ"ל רשות המקרקעין, שמעתה ואילך אסור לרשות למכור מגרשים של קק"ל התוצאה: פגיעה קשה בפעילות רמ"י ובמחיר למשתכן
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

קרן קיימת לישראל ביטלה (יום ג', 7.11.17) את ההסכם בינה לבין רשות מקרקעי ישראל, שלפיו משווקת רמ"י את מגרשי קק"ל. המנהל כהכללי של קק"ל, אמנון בן עמי, הודיע במכתב למנכ"ל רשות המקרקעין, עדיאל שומרון, כי הקרן מבטלת את כל יפויי הכוח וההרשאה שנתנה לרשות לשווק מגרשים שלה הביטול נכנס לתוקפו מיד.
זוהי תגובתה החריפה של הקרן הקיימת על החלטת הממשלה מהבוקר, שהורתה לקדם בוועדת הכספים של הכנסת הצעת חוק, שלפיו רוב הכנסות קק"ל יועברו למדינה, אם בדרך של מיסים ואם בדרך אחרת.
צעדה של הקרן הקיימת יפגע אנושות במדיניות שיווק הקרקעות של רשות המקרקעין, שבראשה עומד שר האוצר משה כחלון: בבעלות קק"ל כ-2.1 מיליון דונם, ובם רוב המגרשים באזורי תל אביב, חיפה וישובים אחרים במרכז הארץ. חלק גדול ממכרזי מחיר למשתכן מבוסס על מכירת מגרשים אלו. מעתה, אסור יהיה לרשות להוציא מכרזים למכירת המרשים הללו. הדבר יפגע קשה בתוכניות המכירה של מחיר למשתכן, וכן במכירת מגרשים בשיטה הרגילה. נראה, שהאיסור של קק"ל יחול גם על מכרזים שכבר הוצאו, ורשות המקרקעין תאלץ עתה לבטלם. זוהי מכה קשה לכחלון, לתוכניותיו להוזלת הדירות, וכן לזוגות הצעירים.
הצעד הבא: קק"ל תשווק בעצמה את מגרשיה
ל-News1 נודע, שהצעד הבא של הקרן הקיימת יהיה הקמת מינהלת עצמאית, שתשווק את מגרשיה לציבור הרחב לפי ראות עיניה, ייתכן חלק מהמגרשים שישווקו במתכונת דומה לזו של מחיר למשתכן, אולם לא לפי הנחיות הממשלה אלא הממשלה אלא לפי ההנחיות של ראשי הקרן הקיימת.
במקביל, נמשכו התגובות השליליות על החלטת הממשלה. בין השוללים - תנועת האיחוד החקלאי (בעיקר מושבים של הסקטור הפרטי) ותנועת המושבים.
ועדת הכספים של הכנסת דנה הערב בהצעת החוק של הממשלה, שלפיה על קק"ל להעביר חלק גדול מרווחיה למדינה. אם ולאחר שתאושר הצעת החוק, היא תועבר למליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. הדיון נערך תוך התנגשויות בין נציגי הבית היהודי, שדרשו להקפיא את הדיון מסיבות תקנוניות, לבין נציגי הליכוד שרשו להמשיך בו.

תאריך:  07/11/2017   |   עודכן:  07/11/2017
+קק"ל תעביר למדינה 2 מיליארד שקלים בשנתיים הבאות
00:43 08/11/17  |  

במסגרת הסכמות המתגבשות בין המדינה לקרן קימת לישראל, אשר נחשפו בגלי צה"ל, תעביר קק"ל למדינה שני מיליארד שקלים בשנתיים הבאות. מיליארד השקלים שיועברו ב-2019 יהיו מקדמה על-חשבון המיסים שקק"ל תשלם בהתאם לנוסח בחוק שיועבר. בכך יימצא הפתרון לתקציב 2019 שמקדמים בימים אלה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קק"ל הוציאה את קרקעותיה מרמ"י
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קק"ל צודקת
עיניים פקוחות  |  8/11/17 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
אלעזר לוין
שר החקלאות מסביר מדוע התנגד להחלטת הממשלה לחייב את הקרן הקיימת בתשלום מיסים    "זה עשרות שנים שלא הלאמו חברה, וזה דבר לא נתפש"    "כינסו ישיבה בהולה, כי הם כועסים"
אלעזר לוין
החוק יבטל, ככל הנראה, את הפטור ממס הכנסה שיש כיום לקק"ל    הישיבה הבלתי שגרתית משקפת את זעמם של ראש הממשלה ושר האוצר על סירובה של קק"ל להעביר למדינה 2 מיליארד שקל    תגובת קק"ל עשויה להוציא את מגרשיה מניהול רשות המקרקעין
עידן יוסף
תומכים בהצעת חוק המבקשת להגמיש את אסדרת הערוצים היעודיים באמצעות הגדלת מספר הפרסומות והגבלת יכולתה של מועצת הכבלים להטיל קנסות
עידן יוסף
יו"ר קואליציה ושרת המשפטים סיכמו על תיאום עם המשרד לביטחון הפנים    השרים ארדן ולוין התנגדו, וכך גם פרקליט המדינה    האופוזיציה: זהו חוק הסירוס
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il