חברת אל תודה, המפעילה שיווק ישיר טלפוני, מבקשת (13.11.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את ישראכרט להמשיך ולסלוק את עסקותיה.
בחודש שעבר הודיעה ישראכרט על הפסקת ההתקשרות החל מהחודש הנוכחי, בנימוק של עסקות רבות שבוטלו לאחר שהלקוחות טענו שלא ביצעו אותן. אל תודה טוענת, כי אין עסקינן בהיקף ביטולים גבוה אלא בהיקף (אם בכלל) נורמלי ותקין, ואף נמוך מכך. לדברי אל תודה, תופעת הביטולים/הכחשות היא תוצאה של פניות יזומות מצד חברות האשראי ללקוחות של חברות השיווק, בהן הן מעודדות אותם לבטל עסקות שעשו עם אותן חברות, וזאת בהמשך למידע לא מבוסס ועלום אותו הן מבקשות להמטיר על אותם לקוחות, פעולות המבוססות בעיקרן על הפחדה.
לטענת אל תודה, טענה זו של היקף ביטולים מהווה ניסיון מצידה של ישראכרט להכפיש את התנהלותה, והכו על-מנת להצדיק החלטה שאינה קשורה כלל בהתנהלותה של אל תודה, אלא בהחלטה עקרונית של ישראכרט, להפסיק מתן שירותי סליקה לענף עיסוקה של אל תודה.
לדברי אל תודה, באמצעות עו"ד
איתי אנשל, הודעתה של ישראכרט מהווה סירוב בלתי סביר, תנאי מקפח בחוזה אחיד, הפרת חוק החוזים והפרה של הוראות המפקח על הבנקים. טרם הוגשה תגובת ישראכרט.