X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתון הבריטי מצטט מקורות במשפחת המלוכה הסעודית, ולפיהם המלך סלמאן יפרוש בשבוע הבא, ובנו יתמקד במאבק באירן תוך שיתוף פעולה הדוק עם ישראל
▪  ▪  ▪
מוחמד בן סלמאן. סילק את מתנגדיו [צילום: AP]
קו משותף נגד אירן
גורמים ערבים בכירים צוטטו בישראל היום כי ישראל וסעודיה בהובלת ארה״ב ובשיתוף מצרים, ירדן ומדינות המפרץ הפרסי, מובילות קו משותף ומתואם למניעת ההתבססות האירנית שיעית באזור בעיקר בדרום סוריה ובלבנון.
זאת על-רקע הראיון הבלעדי שהעניק הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לאתר החדשות הסעודי ״אילאף״ בו אישר כי לישראל ולסעודיה אינטרסים משותפים באזור וכי במידת הצורך ישראל תחלוק מידע מודיעיני עם סעודיה.
עוד דווח כי חידוש התיאום הביטחוני בין הרשות הפלשתינית לישראל בהוראתו של אבו מאזן נעשה לבקשת הסעודים אשר מעוניינים לצרף את הפלשתינים לחזית המשותפת לעצירת ״ההגמוניה השיעית״ במזרח התיכון ובסוריה ולבנון בפרט.

מלך סעודיה סלמאן יודיע בשבוע הבא על פרישתו ועל העברת הכתר לבנו מוחמד - מוסר (16.11.17) העיתון הבריטי דיילי מייל, מפי מקורות במשפחת המלוכה הסעודית.
סלמאן בן ה-81 עלה לשלטון בינואר 2015 וסובל מבריאות רעועה. אביו היה המלך אבן סעוד, מייסד הממלכה, כך שמוחמד יהיה המלך הראשון שאינו בנו אלא נכדו של המייסד. מוחמד בן סלמאן מונה ליורש העצר רק לפני חודשים אחדים, ומאז פעל במרץ רב לגבש את כוחו. לפני שבועיים הוא הורה לעצור 40 נסיכים, בהם כמה מהאישים הבולטים ביותר בסעודיה. הנימוק הרשמי למעצר היה מעשי שחיתות, אך נראה שהיה זה מהלך לקראת הכתרתו.
לדברי המקורות, סלמאן ימשיך לשאת בכמה תפקידים סמליים ובראשם בתואר "שומר המקומות הקדושים" (הערים מכה ומדינה), אך הכתר והסמכויות יעברו כולם לידי בנו. "הוא יהיה כמו מלכת בריטניה", אמרו המקורות.
לדבריהם, ברגע בו יוכתר רשמית, ימקד מוחמד את פעילותו באיום האירני. הוא גם צפוי לבקש את סיועה של ישראל במאמצים לפגוע בצורה קשה בארגון חיזבאללה, הפועל בחסות אירנית ונתפש כאיום גם על סעודיה. "הוא משוכנע שעליו למחוץ את אירן וחיזבאללה", אמר אחד המקורות. "בניגוד לעצה של זקני משפחת המלוכה, זה היעד הבא שלו ולכן שליט כוויית מכנה אותו 'השור הזועם'".
המקור אף טוען, כי מוחמד מקווה שהקרב יתנהל בלבנון ושישראל למעשה תעשה עבורו את העבודה, והוא הבטיח לה סיוע ישיר של מיליארדי דולרים אם יהיה צורך. התוכנית החילופית של סלמאן, ממשיך המקור, היא להילחם בחיזבאללה על אדמת סוריה.

תאריך:  16/11/2017   |   עודכן:  16/11/2017
+תימן נהרסת, מארב משגשגת
08:27 17/11/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

העיר שהייתה בעבר מעוז של אל-קאעידה, פורחת דווקא בזכות מיליוני הפליטים שהגיעו לאזור. זה לא אומר שאין בעיות: החל מתקיפות מל"טים אמריקניות, עבור במגיפת כולירה וכלה ברבבות מוקשים שעדיין מונחים בסביבה

מארב. נפט במקום שיירות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוחמד יוכתר למלך ויפעל עם ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו בכוון הלא נכון.מלכוד 22
הגוי..  |  17/11/17 01:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י' לוין
המתיחות בין סעודיה לאירן היא כה גבוהה, עד שהשתיים עלולות למצוא את עצמן במלחמה - וכמעט כל פינה במזרח התיכון עשויה להיות זירת העימות
אריאל י' לוין
ריצת המרתון השנתית של ביירות היא המקום בו שמים בצד את הפוליטיקה – אבל השנה היא הפכה לזירה בה כולם מתאחדים בקריאה "תחזירו לנו את ראש הממשלה שלנו"
יוני בן-מנחם
מחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, פועל לחסל את מתנגדיו הפוליטיים בדרך לכס המלוכה בסעודיה. בן סלמאן נהנה מגיבוי מלא של אביו המלך והוא פועל בין היתר בשם המלחמה בשחיתות נגד יריביו
אריאל י' לוין
לאחר ירי הטיל מתימן, מעצרם של בכירים בממלכה והסאגה סביב ראש ממשלת לבנון - סעודיה מנסה לשדר, בעיקר למשקיעים זרים, שהכל בסדר. אולם, סבורה קבוצת הייעוץ הביטחוני סופאן, המצב עלול לשוב ולהסתבך
עומר כרמון
סעודיה חדלה לדווח אמת בחודשים האחרונים בכל הנוגע לכמות הנפט הנאגרת באתרי האכסון בממלכה    עשרות מיליוני חביות נאגרות בחשאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il