X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פייק ניוז מופץ בקלות ברשתות החברתיות [צילום: פבל גולובקין/AP]
דוח: הפייק ניוז הפך לתוכנית עסקית
דוח חברת אבטחת מידע: 2,588 אתרי חדשות מזויפים באינטרנט מתחזים לאתרים אמתיים ומפיצים כתבות ממומנות שקריות שמיועדות לפגוע ביריבים עסקיים פושעי סייבר מבצעים מניפולציות בשערי מטבעות וירטואליים באמצעות הפצת פייק ניוז, וגורפים סכומי כסף עצומים
אתר אינטרנט המציע חוות דעת מזויפות על מוצרים המכרים באמזון
מארין לה פן נפלה בפח. שיתפה כתבה מזויפת מאתר שהתחזה לעיתון בלגי
חברת אבטחת המידע זייפה כתבה באתר המתחזה למיאמי הרלד

חברת אבטחת המידע האמריקנית, דיגיטל שדוס, מזהירה בדוח שפרסמה (יום ו', 17.11.17) כי תעשיית החדשות המזויפות (פייק ניוז) אינה מוגבלת רק לניסיון להשפיע באמצעים לא כשרים על הליכים פוליטיים, אלא הפכה לתוכנית עסקית של פושעי סייבר ברחבי העולם. אותם פושעים גורפים כסף רב באמצעות מניפולציה בשערי מטבע והכפשת יריבים עסקיים.
בבדיקה שערכה החברה, נמצאו 2,588 אתרי אינטרנט המתחזים לאתרי חדשות אמתיים. לרוב, האתר המזויף נראה בדיוק כמו אתר מוכר, רק שכתובתו שונתה באמצעות אות אחת. האתרים המזויפים מדווחים על אירועי חדשות שלא היו ולא נבראו. אותן כתבות שקריות מופצות ללא שום הגבלה באמצעות הרשתות החברתיות.
מומחי אבטחת המידע זיהו מגמה הולכת וגוברת של פושעי סייבר, העורכים מניפולציות בשערי המטבע הוירטואלי אלטקוין. העבריינים העלו את מחיר האלטקוין באופן מלאכותי באמצעות הפצת פייק ניוז ברחבי הרשת. לאחר מכן מכרו את הכסף שברשותם וגרפו סכומי כסף עצומים.
עוד נכתב בדוח, כי בשוק מוצעת כיום הורדת תוכנה בסכום התחלתי של שבעה דולרים בלבד, המאפשרת הפצת פייק ניוז בפורמים וברשתות חברתיות. החברה מצאה כי מאות אלפי חשבונות ברשתות החברתיות פרוצים, ועברייני הסייבר יכולים לעשות בהם כרצונם.
אחת המניפולציות החוזרת ונשנית, היא אתרי אינטרנט המציעים כתיבת חוות דעת מזויפות על מוצרים הנמכרים בענק המסחר האלקטרוני - אמזון. התעריף המקובל בתרמיות הנ"ל: חמישה דולרים עבור חוות דעת לא מאומתת, עשרה דולרים על חוות דעת "מאומתת", ודמי מינוי חודשיים בסך 500 דולרים על כתיבת חוות דעת "מאומתות" על סדרה גדולה של מוצרים.
בבחירות האחרונות לנשיאות צרפת, צייצה המועמדת מארין לה פן, קישור לכתבה שחשבה שהתפרסמה בעיתון בלגי, בה נטען כי יריבה, עמנואל מקרון, ממומן בידי ממשלת סעודיה. לה פן לא ידעה, כי מדובר באתר מזויף, שהפיץ ידיעה חסרת בסיס.
אתרים אחרים, כגון clonezone, מאפשרים יצירת עמוד html הנראה בדיוק כמו אחד מאתרי החדשות המוכרים והאמינים. בעמוד זה ניתן להשתיל ידיעה פיקטיבית ולהפיץ את הלינק המזויף במדיות החברתיות. מחברת הדוח, חברת דיגיטל שדוס, יצרה באמצעות אתר זה, כתבה פיקטיבית המספרת על יוזמה דמיונית למסע בחלל, בעמוד המתחזה לאתר העיתון, מיאמי הרלד.

תאריך:  17/11/2017   |   עודכן:  18/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח: הפייק ניוז הפך לתוכנית עסקית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה תמיד היה כך
יואל קורנבלום  |  18/11/17 05:49
2
{{{news1=פייק ניוז ? ל"ת
לעיתים נדמה כך.  |  18/11/17 06:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מזכ"ל נאטו התנצל בפני ראש ממשלת טורקיה והעם הטורקי לאחר שנפגע כבודם של טאיפ ארדואן ומייסד האימפריה הטורקית, מוסטפא כמאל אטאטורק    ראש ממשלת טורקיה, כהרגלו, ידע להפיק מטעמים פוליטיים מהאירוע
עומר כרמון
דין יששכרוף בעקבות סגירת התיק נגדו: "אני יודע מה עשיתי, שום קמפיין פוליטי לא יוכל לשנות את זה. הידיים האלה דפקו מכות לפלשתינים בשטחים. אני לא גאה בזה, אבל אני גם לא אתן לכם להסתיר את המציאות"
עידן יוסף
מחר אמורות להתבצע עבודות נרחבות להחלפת מסילה בנגב    שר העבודה מציע שיעבדו בלי עובדים יהודיים    כבר שלשום איימו החרדים: נפסיק להצביע ביחד עם הקואליציה, וגפני אף נעדר מהמליאה
יצחק דנון
משרדו של אפי אברמזון תובע מאלמנתו של גומא אגיאר 2.9 מיליון שקל, בטענה שלא שילמה את מלוא שכר הטרחה בייצוגה במאבק הירושה על עזבון בעלה
יצחק דנון
שותפות אפרת רבית פטם וחברת קורנשי, המייצרות 18% מהתצרוכת הארצית של עוף ומוצריו, תובעות 14 מיליון שקל בטענה לרשלנות בטיפול בסלמונלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il