X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"זכינו ליחס מתנשא"

הרב אמסלם פרש מהבית היהודי

חבר הכנסת לשעבר מטעם ש"ס: "חשבתי בזמנו שנוכל אני ושכמותי, שלא צמחו בערוגות הציונות הדתית לראות בה את מקומנו אולם נכזבה תוחלתנו" ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) בתגובה: "הרב אמסלם לא המציא את הספרדיות ולא יכול לטעון שהוא הפרזנטור הרשמי שלה"
▪  ▪  ▪
פרש. הרב חיים אמסלם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חבר הכנסת לשעבר, הרב חיים אמסלם, הודיע (יום א', 19.11.17) על פרישתו ממפלגת הבית היהודי. הוא הצטרף למפלגה לפני למעל המשנה והכריז: "כל מי שרואה עצמו ספרדי ימצא את מקומו בשורות הבית היהודי". היום, דיבר אחרת: "זכינו ליחס מתנשא להתעלמות ולכתף קרה. לא זרקו אותנו אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים".
"באנו מתוך כוונה להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר את הספרדים למסלול ממנו הם סטו בשנים האחרונות. לחזור לדרך של ציונות, תורה ועבודה, שרות בצה״ל כערך קדוש, זהות יהודית, מתינות והכלת האחר, ושאר הערכים שנאבקנו עליהם במשך כל השנים. אכן נעשה מצדנו ניסיון לקדם את הרעיונות של תנועתנו במסגרת הבית היהודי, אך בשהות של שנתיים, נוכחנו לדעת כי האפשרות לפעול למען המטרות שלנו, היא רק במסגרת מפלגה עצמאית. חשבתי בזמנו שנוכל אני ושכמותי, שלא צמחו בערוגות הציונות הדתית לראות בה את מקומנו אולם נכזבה תוחלתנו, ולא נוכל להמשיך במסגרת הבית היהודי. זכינו ליחס מתנשא להתעלמות ולכתף קרה. לא זרקו אותנו אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים. בהתחלה לא האמנו אבל בסוף הבנו ואנחנו אכן נפרדים".
הרב אמסלם נבחר בשנת 2006 לכנסת ה-17 מטעם מפלגת ש"ס, כנציגם של הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים, ושל הרב ברוך אבוחצירא. בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום העשירי ברשימת ש"ס ונבחר שנית. בבחירות לכנסת ה-19 בשנת 2013, התמודד לכנסת ללא הצלחה, מטעם מפלגת עם שלם. בשנת 2014 הצטרף לליכוד. באוקטובר של אותה שנה התמודד בבחירות למשרת הרב הראשי הספרדי של ירושלים, אך קיבל רק שני קולות (מתוך 48). ביולי 2016 הצטרף למפלגת הבית היהודי והודיע על כוונתו להתמודד בבחירות המקדימות לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת אך היום כאמור, פרש.
בתגובה לטענותיו של הרב אמסלם, מסר סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי): "הציבור הספרדי השורשי גאה במורשתו הציונית, באהבת הארץ ובאהבת צה"ל והמדינה ואלו הם בדיוק הערכים המובילים בבית היהודי. הציבור הספרדי מחובר לבית היהודי גם בלי "חותמת הכשרות" של הרב אמסלם. הרב אמסלם לא המציא את הספרדיות ולא יכול לטעון שהוא הפרזנטור הרשמי שלה.
אני מייצג את הציבור הספרדי לא פחות טוב ונבחרתי בפריימריז במקום גבוה בלי לבכות, אלא בעזרת עבודה קשה והבאת המסורת הספרדית לקדמת הבמה. זכיתי לכהן כראש לשכתו של הראשל הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל שידע לחבר את אהבתו לארץ עם אהבת התורה ועם ישראל. ממנו שאבתי את מורשת ספרד האמיתית".

תאריך:  19/11/2017   |   עודכן:  19/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב אמסלם פרש מהבית היהודי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הרב אמסלם שימש גם כנציגו
צורי  |  19/11/17 17:39
 
- דרעי הציל את כבוד השבת בישראל!
ע_הראל  |  19/11/17 19:03
 
- לשבת אין כבוד, לרק לאנשים
ארי100  |  19/11/17 19:30
 
- ישראל לא תתנהל לפי אנלפבת כמוך
ע_הראל  |  19/11/17 20:16
2
כעת שיתמודד על ראשות ועד הבית!
ע_הראל  |  19/11/17 18:46
3
כמה מפלגות כבר עבר ל"ת
תעוף הביתה  |  19/11/17 19:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע שהאיסור הגורף על הכנסת מזון בידי המסתננים המוחזקים במתקן אינו סביר; מאפשר למדינה להכין רשימה של מוצרים שהכנסתם תיאסר    דחה בקשה להורות על הקמת מטבחונים למסתננים
עומר כרמון
הפר את תנאי החוזה עליו היה חתום מול משטרת ישראל    תקף בבוטות שרים וחברי כנסת    ח"כ דודי אמסלם: "מפכ"ל המשטרה הודה שהתבטאויות חורב אינן תקינות"
אלעזר לוין
מנכ"ל רמ"י מגיב על טענות ראשי תנועת המושבים המתלוננים על הפקעת קרקעות    "נפנה לכנסת ולבג"ץ נגד הותמ"ל"    מקורות הרשות: הקרקע שייכת למדינה, החקלאים חוכרים אותה בתשלום סמלי, עם התחייבות להחזיר אותה במקרה של שינוי יעוד
יצחק דנון
רו"ח מירב גת, שהייתה מנהלת הכספים בחטיבת שירותים מנוהלים בחברת טלדור, תודה בשש עבירות דיווח ובפגיעה בעסקי טלדור, ותרצה שישה חודשי עבודות שירות
מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: הוועדה קוראת למינהל התכנון לשבת עם ח"כ איילת נחמיאס ולהכין הנחייה למתכנן ליצור צל. שהמתכנן יידע שבלי זה לא יאשרו לו תוכניות. אין צורך בחקיקה ראשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il