X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפלגה הדמוקרטית החופשית פרשה מהמו"מ בנימוק שאין בסיס לאמון בין ארבע השותפות המתוכננות המוצא האחרון יהיה בחירות מוקדמות, אך הדרך לשם מסובכת
▪  ▪  ▪
מרקל. קו פסיבי [צילום: מרקוס שרייבר, AP]

השיחות להקמת ממשלה חדשה בגרמניה, בראשותה של אנגלה מרקל, קרסו (20.11.17) לאחר שהמפלגה הדמוקרטית החופשית הודיעה על פרישתה מהן.
מנהיג המפלגה, כריסטיאן לינדנר, אמר: "לארבעת השותפים לשיחות אין חזון משותף לגבי המודרניזציה של המדינה או בסיס משותף של אמון. עדיף לא למשול מאשר למשול גרוע". הדברים נאמרו לאחר שארבע המפלגות לא עמדו במספר מועדים סופיים שקבעו לעצמן להשלמת השיחות.
מאז הבחירות בחודש ספטמבר, מנסה מרקל להרכיב קואליציה של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בראשותה יחד עם מפלגת-האחות הבווארית הדמוקרטית-סוציאלית, ועם הירוקים והמפלגה הדמוקרטית החופשית. הקואליציה המתוכננת כונתה "ג'מייקה", שכן צבעי ארבע המפלגות זהים לאלו המופיעים בדגלה של מדינה זו. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שהייתה שותפה בשלוש הממשלות הקודמות של מרקל, מסרבת להצטרף אליה הפעם.
מרקל הודתה שהשיחות נכשלו, באומרה שמדובר ב"יום כמעט היסטורי". לדבריה, המפלגות יכלו להגיע לפשרה למרות חילוקי הדעות הקוטביים ביניהן בנושא ההגירה - הסוגיה הנפיצה ביותר על סדר היום הגרמני. מרקל עצמה נקטה בחודש האחרון בקו פסיבי למדי, כאשר הותירה לנציגי המפלגות להתווכח בינם לבין עצמם בשאלה המרכזית: כמה מבין 1.2 מיליון המהגרים והפליטים שהגיעו לגרמניה בשנים 2016-2015 יורשו להתיישב בה באופן קבוע עם משפחותיהם. המפלגות גם לא הצליחו להגיע להסכמה בנושא שינויי האקלים.
בסוף השבוע שעבר הכריז סגנו של לינדנר, וולפגנג קוביקי, כי אם לא יושג הסכם מקדים עד השעה 18:00 ביום א' (19.11.17) - "כל העסק מת". השיחות נמשכו מעבר לשעה זו וקרסו לאחר חצות. גם הסכם במועד זה עדיין לא היה מבטיח את הקמת הממשלה החדשה, שכן לאחריו היה על המפלגות לחתום על קווי יסוד ולחלק את התיקים.
מרקל יכולה כעת לנסות להקים ממשלת מיעוט יחד עם הירוקים או עם המפלגה הדמוקרטית החופשית, ולקושש קולות בודדים ממפלגות אחרות בכל נושא לגופו. מנהיג הסוציאל-דמוקרטים, מרטין שולץ, דחה את האפשרות של הקמת קואליציה עם הנוצרים-דמוקרטים, אפילו אם הוא יעמוד בראשה, באומרו שהבוחרים פסלו את הקמתה של קואליציה שכזו.
המוצא האחרון הוא פיזורו של הבונדסטג בידי הנשיא, פרנק-ולטר שטיינמייר, והכרזה על בחירות חדשות. אולם יהיה עליו להפעיל הליך מסובך שיכלול את אישורו של הבונדסטג למינויה של מרקל לקנצלר זמנית.

תאריך:  20/11/2017   |   עודכן:  20/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוצץ המו"מ הקואליציוני בגרמניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תמונת ריבלין בכאפייה הופצה ברשתות החברתיות    תגובות מעורבות במערכת הפוליטית    אדלשטיין: "סטיית סנטימטר היא כבר בגידה?! לאן נגיע ככה?"
עומר כרמון
עד כה מנעה ישראל הנחת תשתית דור שלישי לסלולר משיקולים "ביטחוניים ומדיניים"    דוח של הבנק העולמי: בשלוש השנים האחרונות, הפסיד המשק הפלשתיני למעלה ממיליארד דולרים בשל ההגבלות שהטילה ישראל
אלעזר לוין
חיים נחמן וכדורגלן העבר שמעון גרשון מכרו את עסקי המלון ב-12 מיליון שקל
עומר כרמון
חדשות מזויפות ממשיכות להשפיע על האירועים: צבא פקיסטן פרסם תמונה שקרית של צעירה הודית, הניצבת ליד מסגד ואוחזת בשלט שהכיתוב בו שונה במכוון
עידן יוסף
רועי עיזים לא יוגבלו בקרוב ויורשו לרעותן גם במרחב הפתוח    הסיבה: תרומתן לאיזון האקולוגי ופגיעה במטה לחמם של הבדואים בנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il