X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לבחינת משחקי הכדורגל בשבת טוענת בדוח שהגישה כי הכשרת תשתיות שיאפשרו משחקים בימי חול תימשך 15-2 שנים השחקנים העותרים: מצג נתונים מוטעה; כל העלויות שהוצגו אינן קשורות כלל למשחקי ליגת העל והליגה הלאומית
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ערב מתן פסק הדין של בג"ץ בנושא עתירת הכדורגלנים, הוגשו מסקנותיו של דוח ועדת שרעבי, ולפיהן על-מנת להפסיק את פעילות ענף הכדורגל בשבת נדרשת השקעה של כ-4.7 מיליארד שקלים בתשתיות פיזיות, קיום אימונים בשבת ואישור משחקים חריגים במוצאי שבת, יום מנוחה משקי נוסף ביום א' ופיצוי כלכלי לענף הכדורגל בסך של כ-20 מיליארד שקל.
את הדוח הכינה ועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, לבקשת השרה מירי רגב, שבחנה את משמעות החלת חוק שעות עבודה ומנוחה על ענף הכדורגל ביחס ליום המנוחה היהודי - שבת.
בדוח נקבע כי קיימים פערים משמעותיים בתשתיות הפיזיות הקיימות לטובת ענף הכדורגל, לבין התשתיות הנדרשות לצורך מתן מענה להספקת פעילות הענף בשבתות ובחגי ישראל.
לדברי מחבריו, הגם שהמדינה הקצתה סכום כולל של 3.063 מיליארד שקל לטובת תוכנית מתקנים לאומית אשר עתידה לתת מענה בסיסי לפערים הקיימים בתשתיות הספורט, אין בתוכנית זו כפי שהוצג כדי לתת מענה לצרכי הענף בנוגע לתשתיות פיזיות.
יתרה מכך, הפתרונות הקיימים במסגרת התוכנית הלאומית, אומנם יסייעו בצמצום הפערים, אולם פרק הזמן אשר יידרש להקמת אותם מתקנים מוערך בפרק זמן של בין שנתיים ל-15 שנה.
בשלב זה, נטען בדוח, לא ניתן להציג תוכנית רב-שנתית לצמצום פעילות ענף הכדורגל בשבת, לצד האמור, בהינתן השלמת התשתיות הפיזיות הנדרשות על-ידי המנהלת וההתאחדות לכדורגל במלואן, ובהתקיים כל הנחות היסוד הבאות:
  • השתתפות נבחרות ישראל וקבוצות מקומיות במפעלים בין לאומיים;
  • קיום אימונים בהתאם לצורך המקצועי;
  • קיום משחקים במסגרת מפעל מקצועני מקומי (במקרים חריגים) סמוך לצאת השבת;
מצב זה, אומרת הוועדה, כרוך בפגיעה כלכלית בענף כולו, שכן כדי לקיים את הליגות הלא-מקצועניות באופן סדיר מבלי לקיים פעילות בשבתות ובחגי ישראל, יידרשו ההתאמות וההשקעות הבאות:
  • הכרזה על יום ראשון כיום מנוחה משקי;
  • הקמה של בין 385 ל-455 מגרשי אימון עם תאורה מסודרת.
  • השקעה בתאורה במינימום 141 מגרשים קיימים וכשירים ללא תאורה ל-211 מגרשים קיימים לא ראויים, באופן שיאפשר קיום אימונים בשעות החשיכה.
  • העסקה של מאמנים ושופטים במשרה מלאה.
  • צמצום הפעילות.
הדוח נחתם במילים: "אנו קוראים לגורמים האחראים לגלות אומץ ציבורי להמשיך ולפעול לקידום ופיתוח הענף לצד קיום חובתנו כולנו כאזרחי המדינה לשמור את חוקיה. אנו סמוכים ובטוחים כי הציבור יגבה את הגורמים האחראים בעודם טווים את דרך המלך שתיתן מענה לסוגיה חשובה זו".
השחקנים שעתרו לבג"ץ הגיבו בתדהמה על החלטת השרה רגב: "הטענה שהפסקת קיום משחקי הכדורגל בשבת תעלה למשק 25 מיליארד שקלים היא הונאה וזלזול באינטליגנציה של הציבור", הם אומרים. "כבר כיום 70% ממשחקי ליגת העל מתקיימים ביום חול או לאחר צאת שבת, וענף הכדורגל לא הפסיד מכך שקל. האם איחור שני המשחקים הנותרים בשעה או שעתיים תגרום לנזק של מיליארדים?! האם הקדמת משחקי הליגה הלאומית בשעה (בשעון חורף בלבד!) תעלה למשק מיליארדים?! אנחנו מאמינים שהשרה רגב לא הצליחה לשכנע אפילו את עצמה, וקוראים לה לאפשר לשחקני הכדורגל והאוהדים לשמור את השבת בלי לוותר על הכדורגל".
בהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית המייצגת את השחקנים בבג"ץ טוענים כי המנכ"ל שרעבי מוליך שולל את השרה רגב ועושה מניפולציה עם הנתונים: "כל העלויות שהוצגו אינן קשורות כלל למשחקי ליגת העל והליגה הלאומית. הוועדה טוענת שהפסקת המשחקים בשבת תעלה 20 מיליארד ש"ח עקב אי-השתתפות במפעלים הבינלאומיים, אך משחקים אלה כלל לא מתקיימים בשבת. מיליארדים נוספים קשורים לליגות הנוער שאינם רלוונטיים כלל ועיקר כיוון שהעתירה מלכתחילה התייחסה אך ורק לשחקנים הבוגרים ולא לנוער, מה גם שאף סכום זה נופח במכוון ואינו משקף כלל את העלות האמיתית".

תאריך:  20/11/2017   |   עודכן:  20/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזזת משחקים לימי חול תעלה 25 מיליארד שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא
שמ   |  20/11/17 18:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההשקעה החדשה, באמצעות הרשות להשקעות, תייצר כ-130 משרות חדשות
מירב ארד
עיקר הגידול ברווח הנקי, נובע מירידה ניכרת של כ-55% בהוצאות המימון נטו, שהסתכמו ברבעון השלישי של השנה בכ-6 מיליון ש"ח, לעומת כ-14 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד
איתמר לוין
פוגלמן: החלטתו של אלשיך שלא להעביר מתפקידו את רוני ריטמן בשל טענה על ניסיון לנשק קצינה, לא התמודדה עם חומר הראיות - ולכן יש לבחון אותה מחדש    רומז שיש לפטר את ריטמן מן המשטרה או לפחות להעבירו לתפקיד אחר
איתמר לוין
חברת-הבת הישראלית של הקונצרן הבינלאומי הודתה בקשירת קשר לביצוע פשע, לאחר ששילמה שוחד של מיליוני שקלים לבכירים בחברת החשמל כדי לזכות במכרזים
איתמר לוין
דוד ומיכל סימנא ישלמו 4 מיליון שקל לעוזר ופאני אלפרוביץ, שהיו שותפיהם במבנה תעשייתי בקרית גת; אלפרוביץ תבעו 18 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il