X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ זוהר: בחברה הערבית קיים מושג רווח שניתן להטריד מינית יהודייה ולא להטריד ערבייה ח"כ מלינובסקי: בתרבות המוסלמית יש גאווה להטריד אישה ח"כ גליק: הם לא יעזו להטריד בכפרים שלהם כי האבא של הבנות יערוף להם את הראש
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי, התכנסה (יום ב', 20.11.17) לדיון בסוגיית "הטרדות מיניות בפריפריה - מניעה טיפול ואכיפה".
בראשית הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "המסקנה ממני יצאתי בדיונים קודמים בנושא, היא שיש מנטליות מסוימת שגורמת לחלק מהמגזר הערבי לא להבין מה היא הטרדה מינית ומה היא לא הטרדה מינית. צריך להגדיר את השיח כדי למנוע הטרדות. לא מבין מה פשר הכעס של חברי הכנסת הערבים על דיון שכזה? הזמנו לדיון את ארגון להב"ה ויד לאחים, שני ארגונים שעושים עבודה חשובה במיגור התופעה של הטרדות מיניות וחטיפות נשים. הפכו אותם לאויבי העם. אם מאפשרים לארגונים בוגדניים כמו בצלם, שוברים שתיקה ועדאלה לדבר, אז איך אפשרי שימנעו גם מהם לדבר, הדמוקרטיה הולכת רק לצד השמאלני של המפה? אין לארגונים הללו זכות ביטוי"?
סנ"צ איילת אורנשטיין רמ"ד נפגעי עבירה במשטרת ישראל הסבירה כי המשטרה בוחנת כל תלונה וכל חשד ונותנת קשב רב לכל תלונה. "אנו קוראים לכל נפגעת להגיש תלונה. התבקשנו לבחון נתוני שלושת השנים האחרונות, ומהם עולה כי לא ניתן לומר שיש יותר הטרדות מצד לא יהודים".
משה מרציאנו סגן המשנה לעניינים פליליים בפרקליטות המדינה טען כי אין לפרקליטות שום נתון המפלח אשמים לפי דת, גזע או לאום. "כולם שווים לפני החוק". לדבריו בשנת 2016 פילוח של מספר כתבי אישום שהוגשו במחוז ירושלים בגין הטרדות מיניות היה נמוך ביחס לערים אחרות בארץ.
ליזה ניקולאיצ'וק מנכ"לית מרכז סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית (מסל"מ) בדרום: "האם יש פרופיל לנפגעת? לא. היא יכולה להיות יהודייה או ערבייה. הפוגע יכול להיות חבר כנסת, ערבי או יהודי. האם קל לנו לעשות קלסתרון למישהו שנראה כערבי? אנחנו מוכרים בגדים ונעליים כדי להשיג סיוע וסבסוד לטיפול שלנו. נורא קל לקחת משהו נקודתי ולהציג על הכלל. הפגיעה המינית היא מחלה של חברה. אם אתה מדבר על פריפריה אני מזמינה אותך לראות באיזה תקציבים אנחנו עובדים".
עורך הדין אורי נרוב מהתנועה הרפורמית, טען במהלך הדיון כי לא נכון להכליל את כל החברה הערבית בדיון אחד. "השיח שלך מעודד שנאה. לא אמרתי שהטענות לא נכונות. רק שההקשר לא ראוי. הוזמנו נציגי ארגון להב"ה שרוצים להעיף ולהדיר את הערבים מהחברה הישראלית. בואו תציגו נתונים שמדברים על תופעה רחבת היקף אבל להגיד שכל הערבים מתאפיינים במצב הזה זאת אמירה גזענית".
ח"כ זוהר ביקש מהמשטרה לדעת האם בערים מעורבות יש יותר הטרדות ביחס לערים מקבילות בארץ. לילי הלפרין ממרכז אמת לסובלנות אמרה כי אם היו מאפיינים את הדיון על-פי נתונים הייתה לה יכולת להגיב. "אני לא רוצה דוגמאות. אני רוצה מחקר. לא הגיעה אלי מעולם תלונה על הטרדה מינית מצד ערבים. צר לי אם אלה התופעות אבל אתם מביאים תחושות ולא ממצאים". ח"כ זוהר השיב לה כי פנה למשטרה בבקשת נתונים רלוונטיים ולא העבירו נתונים. "ראשי רשויות מדווחים לנו גם על נתונים זהים"
.
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), סיפרה כי קיימה דיון דומה בוועדה למעמד האישה לפני שנה. "הייתי שם לבד עם כל הרשימה המשותפת בדיוק בנושא קו התפר בערים מעורבות. אתם יודעים שיש בית ספר ששתי ניידות שומרות על התלמידות שלו כי ערבים עושים מול התלמידות את הצרכים שלהם. זה קורה פה בירושלים, אם זאת לא הטרדה אז מהי הטרדה? סטודנטיות עוברות באוניברסיטה העברית הטרדה על בסיס קבוע. אדוני היו"ר אגלה לך דברים חדשים, האוניברסיטאות מסתירות את זה".
ח"כ מלינובסקי טענה כי ניתן לטפל בבעיה רק כאשר מכירים בה. "בתרבות המוסלמית יש גאווה להטריד אישה", צעקה חברת הכנסת, "אם אתם מכחישים את זה אתם חיים במגדל השן. בכל מלחמה אנסו נשים. תלמדו את ההיסטוריה. זה לא פוליטיקלי קורקט. נשים מבוגרות מוטרדות על. החיות הללו עושים צריכים מול העיניים שלהם. אנחנו כחברה מכחישים רוצים להיות יפי נפש ואנחנו מפקירים את הבנות הללו. זה זועק לשמיים. אנחנו לא אשמים ולא צריכים להיות מותקפת ומפוחדת אז בואו נחנך אותם".
ח"כ זוהר שמע את קריאות הביניים הרבות בדיון ואמר כי הוועדה לא חששה לפתוח את הפצעים הכי קשים בחברה הישראלית והסביר כי היא באה לצמצם פערים בחברה. "אם נשנה את הגישה והמנטליות בתוך החברה הערבית נשפר את החברה כולה. בחברה הערבית קיים מושג רווח שניתן להטריד מינית יהודייה ולא להטריד ערבייה. אם הוא יטריד מינית ערבייה אז האח של המוטרדת למחרת ינסה לרצוח אותו. אצלנו בחברה היהודית יש בעיה של הטרדות מיניות. כולן מדברות על ההטרדות שלהן אז למה לא נותנים לדבר על ההטרדות המיניות של הערבים"?
ח"כ יהודה גליק (הליכוד): "אני מצטער שאנשים הפכו דיון חשוב מאוד וניסו לפוצץ אותו. אני לא מקבל את הטענה שיש מצווה להטריד אבל מנגד מגיעות אלי סטודנטיות כי הן מפחדות לצאת מחדרן בקמפוס מפחד הטרדות של ערבים. יש הטרדות מיניות בקריית גת וקריית מלאכי משום שבחורים בדואיים מטרידים ילדות בנות העדה האתיופיות והם לא יעזו להטריד בכפרים שלהם כי האבא של הבנות יערוף להם את הראש. יש פה תופעות שאני מבקש מהמשטרה לטפל בהן. צריך לטפל בפניות בקרב כלל האוכלוסייה. למה אסור לדבר על ההטרדות המיניות בקרב הערבים את היהודיות? יש פה תופעה שצריך לטפל. זאת לא אמירה גזענית".
ח"כ אכרם חסון (כולנו), טען בדיון כי צריך לארגן את כל הארגונים והכוחות להילחם בתופעת ההטרדות. "אחינו היהודים מנסים לטפל בתופעה אבל במגזר הערבי אין מודעות. באה אלי בחורה מוסלמית שהמנהל שלה הטריד אותה וסגרו את התיק והתנכלו לה, היא רצתה להתאבד ופניתי לכל הגורמים אבל בסופו של דבר סגרו את התיק. אישה ערבייה צריכה לשלם מחיר מאוד כבד כי אין מי שיטפל. יש אי-צדק שנעשה עם המגזר הערבי. כל ערבי שמטריד אישה יהודייה מקומו בכלא. צריך לטפל ולמגר את התופעות הללו, איפה האחריות? זה דיון על כבודה של האישה הישראלית".
שרה לורקט, נותנת עדות על הטרדות מיניות שעברה סיפרה לוועדה: "לצערי אני נמצאת כאן פעם שנייה בדיון כזה אבל אני באה להעיד ולספר על מקרים אישיים שלי, של חברות שלי ואחיות שלי. אני לא שמחה לחשוף את עצמי בצורה כזאת אבל אני רוצה שקולי ישמע. זאת סוגיה שאותה מנסים לא לחשוף אותה ולא לדבר עליה. אלו הטרדות שאני חווה בירושלים מאז שאני ילדה. מדובר על עשרות מקרים של שריקות ועצירות של רכבים שקוראות לנו לעלות לרכב. ועד מקרה בו חברה חוותה אונס על-ידי שלושה ערבים. עם כל הכבוד לאנשים מארגונים כאלה ואחרים אני משתפת אתכם מהשטח וצריך לראות מה המשטרה עושה בעניין הזה במה שאנו חוות ביום יום שלנו. יש פה עניין לאומני של ערבים מול יהודים, יש כאן אקט אנטישמי. זה סוג של פיגוע. צריך לשים סוף לדבר הזה".
שרה הלפר מארגון יד לאחים טענה: "אנחנו גוף שמטפל בתופעה לאחר שדברים קורים. הטרדות מיניות קורות בכל מקום אבל יש הרבה אמת בטענה שעל הבנות שלנו אין מי שישמור. זה קורה המון עם נהגי אוטובוס. במקומות של קו התפר יש בנות שהן טרף קל. זה קיים בכל מקום אבל מוכפל לאין ערוך באזורי התפר. זאת דרך נוספת שלהם להכות בנו".
ספיר חכמון רכזת תחום למניעת הטרדות מיניות במסל"מ (המרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ואלימות) הודתה כי בשביל לתאר תופעה חברתית לא אפשרי לקבל נתונים מהמשטרה או הפרקליטות. "התופעה הזאת קיימת אני יכולה להגיד זאת. מרכז הסיוע בנגב נלחם בתופעה באמצעות הסברה ואנחנו רוצים להתמודד אתה ומבקשים תקציבים. ההתנגדות שלנו לדיון הייתה באופן הצגת התופעה כמשהו מגמתי. אני כתושבת באר שבע אומרת שהיא קיימת. השיח חשוב אבל החברה חולה באופן כללי".
נועם וילדר מקדמת מדיניות בתג מאיר (ארגון ישראלי הממומן בידי קרן מוריה, הפדרציה של ניו-יורק, קרן איימס והקרן החדשה לישראל): "איש לא שלח אותי לכאן. כתבתי את דברי לבד ואני חייבת להגיד שמתהפכת לי הבטן בתור אישה. אני גם סטודנטית וחווה הטרדות מיניות על בסיס קבוע. הצגת התופעה כאילו כל המטרידים הם בהכרח ערבים וכי המוטרדות הן יהודיות מאוד בעייתי".
ח"כ זוהר סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה בראשותו התכנסה לדיון על-מנת להציף את תופעת ההטרדות המניות של נשים ונערות יהודיות על-ידי ערבים באזורי הפריפריה. "תופעה זה אינה מצויה על סדר היום הציבורי ואינה מטופלת כראוי על-ידי גורמי הטיפול. הוועדה למדה כי אותן נשים ונערות אינן מצויות בתוך הסטטיסטיקה הכללית של ההטרדות משום שהן חוששות מאוד מעצם החשיפה והמודעות לרמת הטיפול".
"הוועדה דורשת מהשר לביטחון פנים להורות למשטרה לבחון תופעה זו באופן יסודי ומעמיק תוך פילוח הנתונים על-פי ערים ובין הפריפריה והמרכז. הוועדה תפנה לשר החינוך ותקרא לפעול להגברת ההסברה על תופעת ההטרדה המינית בבתי ספר במגזר הערבי".

תאריך:  20/11/2017   |   עודכן:  22/11/2017
+נציג הא"א: "תקנות סימון המזון קיצוניות"
22:11 20/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר ליצמן התעמת עם נצי האיחוד האירופי, שאמר כי המחירים עלולים לעלות ולצרכן הישראלי יהיה פחות מבחר: "נפקח גם על הג'אנק פוד"

ליצמן. עימות בוועדה [צילום: פלאש 90]
+עדות: הטריד מינית וקודם לתפקיד מדריך
21:35 20/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

נערה שהוטרדה מינית במהלך שהותה בצופים: אני מרגישה שכיבו את הרגשות שלי ואותי, והעצימו את הבחור שתקף אותי  ▪  ח"כ בן ארי: חניכים הורחקו לצמיתות בשימוש באלכוהול וסמים, אז על תקיפה מינית הם לא מורחקים?  ▪  ח"כ גלאון: אחד הדיונים העצובים בהם נכחתי בכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+ חסימת רכב חונה תחשב עבירה פלילית
21:06 20/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ח"כ מלכיאלי: לא ייתכן שאדם יחנה במקום מסוים ומישהו יבוא ויחסום אותו והמשטרה תגיד שאין לה מה לעשות  ▪  ח"כ פרי: ההצעה הזו תקטין את החיכוך והאלימות

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+השמאל לאבי גבאי: אין הבדל בינך למירי רגב
18:14 20/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ח"כ תמר זנדברג: אתם המחנה הציוני או המחנה המגרש?  ▪  דב חנין: המנהיג של מפלגת העבודה שכח מה זה להיות יהודי  ▪  זוהיר בהלול: איך אחיי היהודים יכולים להתבונן במראה?

מירי רגב ואבי גבאי [צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הקרן החדשה לישראל  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: ערבים לא מטרידים מינית יותר מיהודים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להטריד רק יהודיות זו גזענות במ
קורןנאוה טבריה  |  21/11/17 06:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
ח"כ תמר זנדברג: אתם המחנה הציוני או המחנה המגרש?    דב חנין: המנהיג של מפלגת העבודה שכח מה זה להיות יהודי    זוהיר בהלול: איך אחיי היהודים יכולים להתבונן במראה?
עידן יוסף
אומר כי לא הגיוני שכל הבעת דעה מהימין הופכת להסתה    לפיד: אין מקום להיתמם. מי שהלביש את ריבלין בכאפייה מתכוון לקרוא לרצוח אותו
יפעת גדות
המלצת מבקר המדינה הגיעה לאחר שוועדת האיתור שהוקמה לצורך כך, המליצה על ד"ר בן חיים למנהלת נציבות פניות הציבור
עידן יוסף
רועי עיזים לא יוגבלו בקרוב ויורשו לרעותן גם במרחב הפתוח    הסיבה: תרומתן לאיזון האקולוגי ופגיעה במטה לחמם של הבדואים בנגב
מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: הוועדה קוראת למינהל התכנון לשבת עם ח"כ איילת נחמיאס ולהכין הנחייה למתכנן ליצור צל. שהמתכנן יידע שבלי זה לא יאשרו לו תוכניות. אין צורך בחקיקה ראשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il