X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע:

Jaffa - רק לפרי הדר

הנדל קובע שאין לאפשר רישום של סימן המסחר Old Jaffa למוצרי מזון שאינם פרי הדר, שכן החוק מעניק הגנה מפורשת ואינו מאפשר שום מסחר הכולל את המילה Jaffa
▪  ▪  ▪
כינוי מקום ייחודי

אין אפשרות להשתמש בסימן Old Jaffa על גבי מוצרי מזון שאינם פירות הדר - קובע (19.11.17) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל.
יהודה מלכי ביקש לרשום סימן זה בפנקס סימני המסחר למוצרי מזון שאינם פירות הדר, אך נדחה בידי רשם הפטנטים וסימני המסחר, בנימוק שהשם Jaffa שייך אך ורק לפירות הדר. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירתו של מלכי והנדל דחה את בקשתו לערער.
הנדל אומר, כי מדובר ב"כינוי מקום" שהעיסוק המשפטי בו מצומצם. במקור הוא נועד להגן על המותג Jaffa במספר הטיות בעברית ובאנגלית, ועל ההגנה שבפנקס כינויי המקור - בו היה במשך שנים הסימן היחיד - נוספה הגנה ספציפית בפקודת סימני סחורות.
מלכי טען, כי הכינוי Jaffa לפירות הדר הוא אנכרוניסטי, שכן מזמן אין פרדסים באזור יפו. אולם אומר הנדל, כעובדה הסימן עודנו רשום ולכן ההגנה עליו בתוקפה. טיעון שני של מלכי היה, שאין לאסור עליו את השימוש בשם Old Jaffa, שכן הכינוי שהוא מבקש לרשום - שונה מזה המוגן, ולכן אין סיבה לאסור עליו להשתמש בו. הנדל מגיב: "טענות אלה מושכות את השומע, אך אין מקום על-פי דין להיעתר להן".
הנדל מציין, כי ישראל הצטרפה לאמנת ליסבון, המעניקה הגנה על כינויי מקור גם אם אין חשש להטעיית צרכנים. האמנה אומצה לחוק הישראלי, אשר קבע, כי הפרת כינוי מקור מתרחשת "אפילו צוין המקור האמיתי של הסחורה על יד כינוי המקור", ואין חשש שמא ציבור הצרכנים יטעה בקשר למקום ייצור הסחורה. לכן, טענתו של מלכי בדבר העדר חשש להטעיה אינה מספיקה, ובמצב הנוכחי - כל כינוי הכולל את השם Jaffa הוא תיאור מסחרי כוזב.

תאריך:  21/11/2017   |   עודכן:  21/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניל הנדל / Neal Hendel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
דברי ח"כ עבד אל חכים חאג' בדיון בוועדת הכלכלה לקראת תיקון חוק הגנת הצקרכן וחיוב מוקדי שירות למתן מענה אנושי כבר בתפריט הראשון של השיחה    ח"כ כבל: "זו תמצית הזלזול באזרח ובצורה הזו אומרים לו 'אל תדבר איתנו'"
איתמר לוין
שפירא מפנה את תשומת ליבו של מנדלבליט לממצאים המעלים פגיעה בטוהר המידות מצד בכירים במועצת באר יעקב    בין הממצאים: נפוטיזם נרחב, ניגודי עניינים, תמיכות פסולות ונכסים שניתנו לחברי מועצה    עידכון (20.02.22): המשטרה קיימה חקירה. תיק החקירה נגנז.
איתמר לוין
המנכ"ל היוצאת, חנה הרצמן, הייתה מעורבת בשורה של התקשרויות פסולות    היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין, הכינה פרוטוקול פיקטיבי    משרד המבקר קיבל מהעירייה תשובות כוזבות
איתמר לוין
יו"ר מועצת מטה בנימין היה גם יו"ר מועצת יש"ע - שקיבלה מיליונים מהמועצה האיזורית    העדפה פסולה של החברה לפיתוח מטה בנימין ושל עמותות אליהן קשורים רואה ומי שהיה עוזרו
איתמר לוין
עיריות בני ברק ורהט הרחיבו את בנייניהן ללא היתרים    עיריית הרצליה בנתה אלפי מ"ר שלא כדין באצטדיון העירוני    עיריית אשקלון אכלסה את השוק העירוני המשופץ ללא האישורים הנדרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il