X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנת 2017 חלה עליה במספר התיקים שנפתחו בחשד לעבירה של שימוש בסמי אונס הועברה הנחייה לשוטרים שבכל מקרה של חשד לשימוש בסם אונס יש להציע למתלוננת לעבור מיד בדיקות דם ושתן - וכן בדיקת שיער
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה, ח"כ תמר זנדברג [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

בדיון שנערך בוועדת הסמים של הכנסת על ההתמודדות עם תופעת סמי האונס (יום ג', 21.11.17), דיווח משרד הבריאות על הרחבת הפיילוט של מיזם הבדיקות החדשניות לזיהוי סמי אונס באמצעות בדיקת שיער של מתלוננות - עד חצי שנה לאחר החשש לחשיפה. מטרת המיזם: להתגבר על אחת מתכונות סם האונס - שאינו מותיר סימנים בדם ובשתן לאחר 12 שעות.
לוועדה דווח כי בשנת 2017 חלה עליה במספר התיקים שנפתחו בחשד לעבירה של שימוש בסמי אונס. איילת אורנשטיין, רמ"ד נפגעי עבירה במשטרה, ייחסה את העלייה במספר התיקים העוסקים בנושא, שבעבר נטען כאילו כלל אינו קיים, בכך שהועברה הנחייה לכלל השוטרים בתחנות, שבכל מקרה של חשד לשימוש בסם אונס יש להציע למתלוננת לעבור מיד בדיקות דם ושתן - וכן בדיקת שיער.
במסגרת פיילוט בדיקות השיער של משרד הבריאות בשיתוף הרשות למלחמה בסמים, בוצעו עד כה חמש בדיקות, מהן אחת יצאה חיובית. בשאר המקרים היה קשה לקבל תוצאה בשל שימוש בתרופות, החלקה כימית, או משך זמן ארוך מדי מאז המקרה. מקרה הבדיקה החיובית נמצא בשלב ההוכחות בפרקליטות צפון. משרד הבריאות והרשות למלחמה בסמים הקצו לפיילוט 30 אלף שקלים, מה שיאפשר עשר בדיקות. בסיום הפיילוט ישקלו אם לפתח בדיקות מקומיות. כיום הבדיקות נשלחות לאיטליה.
"כל מתלוננת שחוששת או שיודעת שהותקפה תוך שימוש בסמי אונס צריכה לדעת שקיימת היום בדיקה פשוטה שיכולה לאמת זאת, שהיא תינתן לה בחינם ומבלי שתחויב להגיש תלונה, ושתוצאותיה יוכלו לשמש כראייה במשפט". אמרה יו"ר הוועדה, ח״כ תמר זנדברג (מר"צ). "כשהטענות הראשונות בדבר סמי אונס עלו, אמרו לנו שזו אגדה. עכשיו יש בדיקה שתוצאותיה ברורות. חשוב להטמיע אותה מהר, לגייס מתלוננות לבדיקה, ולהכשיר את כל הנוגעים בדבר כדי להעלות את המודעות בכל רבדי השטח".
אלינה פופרנו, משרד הבריאות: "חלק גדול מהמתלוננות מגיעות ימים וגם חודשים אחרי האירוע. את בדיקת השיער החדשה אפשר לערוך עד 6 חודשים מהאירוע, והיא מספקת את הראייה האובייקטיבית היחידה בטווח הזמן הזה".
ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לפשע פרמצבטי במשרד הבריאות: "אנו עובדים על חוזר שיחייב את כל בתי החולים לקחת מיד דגימת דם ושתן ולהקפיא אותן. כיום, חלק מבתי החולים לוקחים בדיקות מנשים שנפגעו מינית ושיש חשש לשימוש בסם אונס, אך רובם לא יודעים איך לשמור אותן. הבדיקות ואחסונן ימומנו על יד משרד הבריאות".
ח"כ מיכל רוזין (המחנה הציוני): "התופעה הייתה מושתקת כי הרשויות טענו שהיא לא קיימת. פרופ' היס טען שנים שהנשים משקרות ואין דבר כזה סם אונס, וכולם עמדו לצדו. היום כבר יש סדנאות לשוטרים, אבל משיחות עם סיירות ההורים עדיין רואים לא פעם מחוץ למקומות בילוי נערות מובלות על ידי גברים במצב מעורפל. סיירות ההורים מציעים לנערות לקחת אותן הביתה. אני לא מכירה שוטרים שעושים זאת. שוטרים מחפשים נשק וקטטות. אין להם את המשקפיים שרואים נערה מובלת על ידי בחור ומבינים שיש כאן פוטנציאל לביצוע עבירה".

תאריך:  21/11/2017   |   עודכן:  21/11/2017
+"מגיע לנו שהמשפט העברי לא יכוסה"
21:53 21/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחלוקת בוועדת החוקה על ההתייחסות לעקרונות המשפט העברי בחוק יסודות המשפט  ▪  קרמניצר: זה חוק שחור וכנסת שמכבדת עצמה לא יכולה לחוקקו

ועדת החוקה [צילום: דוברות הכנסת]
+המבקר עשוי לבדוק תקינות הפרטת הטסטים
20:16 21/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל הודיע שיפנה למבקר המדינה בדרישה לבדוק את תקינות המכרז להפרטת הטסטים  ▪  עמאר: איך ידעתי כבר לפני שנה וחצי מי יזכה במכרז?  ▪  סגן ראש אגף הרישוי: היום אנחנו עושים 400 אלף טסטים ואחרי ההפרטה החברות יעשו 400 אלף טסטים - שום דבר לא השתנה מלבד זה שהחברות יקבלו 400 מיליון שקל  ▪  סמנכ"ל משרד התחבורה: הכל נעשה כדין

[צילום: פלאש 90]
+לקריאות שנייה ושלישית: הסדרת אחזקת אתרי הנצחה ואיסור גביית דמי כניסה אליהם
20:08 21/11/17  |  

ועדת החוץ והביטחון אישרה, פה אחד, לקריאות שנייה ושלישית, את הצעת חוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה (תיקון מס' 13). הצעת החוק קובעת כי שר הביטחון יכול לקבוע בתקנות כללי התנהגות ותפעול של אתר הנצחה, וכן תנאים על פיהם רשאי השר לתת היתר לרשות מקומית, עמותה או תאגיד, להיות אחראים על הפעלתו ואחזקתו של אתר הנצחה. על העמותה או התאגיד לפעול שלא למטרות רווח ומטרותיו עולות בקנה אחד עם ההנצחה. חברי הוועדה תיקנו את הצעת החוק כך שייכתב בה בבירור כי כלל אין לגבות דמי כניסה לאתרי הנצחה, אולם הצעת החוק מאפשרת לשר הביטחון להתקין תקנות את מאפשרות ממפעיל אתר לגבות תשלום עבור פעילויות נוספות המתבצעות בו - החל מסיורים והפעלת מוזאון, וכלה בהשכרת אמפיתיאטרון הנמצא בשטח האתר, אך בכל מקרה ישמשו ההכנסות לטובת אתר ההנצחה. תקנות אלה יסדירו גם את נושא התרומות לאתרי ההנצחה ואזכור התורמים בהם.

+נתניהו: "עוד לא נתקלתי בסאדאת פלשתיני"
19:06 21/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דיון מיוחד לציון 40 שנה לביקור סאדאת בכנסת  ▪  הרצוג: "לא צריך רק סאדאת פלשתיני, צריך גם בגין ישראלי"  ▪  אדלשטיין: "מי שיכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל ויבקש לנאום בכנסת, ימצא את דלתות המשכן פתוחות"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שיאני ההברזות: לבני, בר-לב ופרץ
18:03 21/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השיאנים האמיתיים הם הח"כים שלא מכהנים - אראל מרגלית ויגאל גואטה  ▪  ועדת האתיקה החליטה לשלול שכר של יום אחד מכ"ץ, מאקוניס ומהרצוג

[צילום: פלאש 90]
+"אם ברצונך להשיג את המוקד אתה צריך להיות במעצר בית"
16:29 21/11/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דברי ח"כ עבד אל חכים חאג' בדיון בוועדת הכלכלה לקראת תיקון חוק הגנת הצקרכן וחיוב מוקדי שירות למתן מענה אנושי כבר בתפריט הראשון של השיחה  ▪  ח"כ כבל: "זו תמצית הזלזול באזרח ובצורה הזו אומרים לו 'אל תדבר איתנו'"

מוקד לקוחות. סוף לזלזול באזרח [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]
+מפלגות ירכשו פרסום בטלוויזיה
15:16 21/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

המלצות הוועדה בראשות השופטת (בדימוס) ביניש: לבטל את תשדירי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה הנהוגים כיום  ▪  לאפשר למפלגות לרכוש "פרסומות בחירות" בטלוויזיה וברדיו  ▪  להחיל את עקרון השקיפות גם על מודעות בחירות מטעם גופים חוץ-מפלגתיים

נשיא המדינה מקבל את מסקנות הוועדה [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+לנשיא סאדאת לא הובטחה מראש נסיגה מלאה
14:36 21/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

משה שחל ביום עיון בכנסת: סאדאת ביקש מנשיא סוריה להצטרף אליו לביקור בירושלים והבטיח לו: "הגולן בכיס שלי"  ▪  חאפז אסד סירב: "לא מאמין לישראלים"

40 שנה לביקור ההיסטורי [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
+שגריר מצרים בישראל: ביקור סאדאת לא השיג מטרתו
14:02 21/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

חאזם ח'ייראת: אחרי 40 שנה מהביקור בישראל נותרנו עם שתי שאלות פתוחות: האם הביקור של סאדאת הצליח להשיג שלום כולל באזור? והאם ההתנהלות בשטחים הכבושים תורמת לבניית השלום ונותנת תקווה לעם הפלשתיני?

שגריר מצרים בישראל, חאזם ח'ייראת [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
+ח"כים בשמאל דורשים לחקור את התנהלות הפרקליטות
12:32 21/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ששה חברי כנסת ממפלגות מר"צ, המחנה הציוני והרשימה המשותפת, שלחו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב הביקורת על הפרקליטות, בדרישה שיחקרו את התנהלות הפרקליטות בעניינו של דובר שוברים שתיקה - דין יששכרוף  ▪  "חשש למניעים פסולים"

"הפרקליטות מטייחת". ח"כ דב חנין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סם אונס יאותר גם לאחר חצי שנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סם אונס זה מסוכן .מפמ מרץ
ישע.   |  21/11/17 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
ששה חברי כנסת ממפלגות מר"צ, המחנה הציוני והרשימה המשותפת, שלחו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב הביקורת על הפרקליטות, בדרישה שיחקרו את התנהלות הפרקליטות בעניינו של דובר שוברים שתיקה - דין יששכרוף    "חשש למניעים פסולים"
עידן יוסף
השר ליצמן התעמת עם נצי האיחוד האירופי, שאמר כי המחירים עלולים לעלות ולצרכן הישראלי יהיה פחות מבחר: "נפקח גם על הג'אנק פוד"
עומר כרמון
נערה שהוטרדה מינית במהלך שהותה בצופים: אני מרגישה שכיבו את הרגשות שלי ואותי, והעצימו את הבחור שתקף אותי    ח"כ בן ארי: חניכים הורחקו לצמיתות בשימוש באלכוהול וסמים, אז על תקיפה מינית הם לא מורחקים?    ח"כ גלאון: אחד הדיונים העצובים בהם נכחתי בכנסת
עומר כרמון
ח"כ מלכיאלי: לא ייתכן שאדם יחנה במקום מסוים ומישהו יבוא ויחסום אותו והמשטרה תגיד שאין לה מה לעשות    ח"כ פרי: ההצעה הזו תקטין את החיכוך והאלימות
עומר כרמון
ח"כ זוהר: בחברה הערבית קיים מושג רווח שניתן להטריד מינית יהודייה ולא להטריד ערבייה    ח"כ מלינובסקי: בתרבות המוסלמית יש גאווה להטריד אישה    ח"כ גליק: הם לא יעזו להטריד בכפרים שלהם כי האבא של הבנות יערוף להם את הראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il