X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתווך הנדל"ן ג'קי מוקמל מציע לעיריית תל אביב להפוך 20 בנייני משרדים, ששטחם 500 אלף מ"ר, ל-10,000 דירות הערכת News1: זה לא כל כך פשוט, וההליך טעון בבעיות
▪  ▪  ▪
ג'קי מוקמל [צילום: מאן נכסים]

"קחו 20 מגדלי משרדים בתל אביב, חלקם ריקים, חלקם במצב לא טוב, והיפכו אותם ל-10,000 דירות בנות 50 מ"ר בממוצע". כך אומר המתווך ג'קי מוקמל, מבעלי חברת התיווך מאן נכסים, בפנייה לעירייה. לדבריו, שטחם הכולל של 20 המגדלים עומד על 500 אלף מ"ר. ניתן להפוך אותם לכ-10,000 דירות בנות 50 מ"ר, שיימכרו ב-750 עד אלף עד 1.5 מיליון שקל לדירה. כך יפתרו, לדעתו, את המחסור בדירות קטנות בתל אביב.
מוקמל מונה שורת דוגמאות. הוא מביא בחשבון, בחישוב מספר הדירות, שיש להקצות חלק מהשטחים בכל בניין לשימושים נלווים. להלן ארבעה בניינים בולטים:
  • בית מגדלור בבן יהודה 1, בן 25,000 מ"ר, ניתן לבנות בו כ-410 דירות.
  • בית גיבור, ברחוב קויפמן, מול חוף הים, מקום מבוקש למגורים, בן 20,000 מ"ר, מ"ר, שניתן להפוך אותו ל-330 דירות.
  • בית התעשיה סמוך לבית גיבור, שניתן להפוך אותו לבית מגורים בן 350 דירות.
  • בית כלל, ברחוב דרויאנוב (מאחורי כיכר דיזנגוף), בניין משרדים בן 15,000 מ"ר, שנבנה בתוך אזור מגורים מובהק. ניתן להפוך אותו לבנין מגורים בן 250 דירות.
כתב News1 מעיר: הרעיון "להפוך משרדים לדירות", נשמע פשוט, אך למעשה הוא קשה ומורכב. בניינים אלו תפוסים בחלקם. יהיה צורך להעתיק את המשרדים לבניינים חדשים, שם יהיה עליהם לשלם דמי שכירות גבוהים יותר מאשר כיום. לא בטוח שבעלי או שוכרי המשרדים יסכימו לעבור. ספק אם יש דרך חוקית להכריח אותם, ובכל מקרה יש לשלם את הוצאות ההעברה.
גם אם מדובר בבניינים ריקים, הנושא לא פשוט. העירייה אינה מעוניינת. מוקמל עצמו אומר כי מאחר שמשרדים משלמים ארנונה גבוהה פי כמה ממגורים, עלולה העירייה להפסיד הכנסות משינוי היעוד. ייתכן מאוד שעדיף לעירייה, לחכות עד ששוכרי משרדים ייכנסו לבניינים הריקים.
בנוסף, קיימות הבעיות הרגילות של שינוים פנימיים, הכנסת אינסטלציות וחדרי שירותים בכל דירה. יש להביא בחשבון גם הוצאות שיפוצים גדולות. בעיה אחרת - העברת הבעלות על הנכס מכמה חברות למאות דיירים, שהוא הליך מורכב.
מאן נכסים, בבעלות מוקמל ושותפו חיים הגי, היא חברת תיווך פעילה בשיווק נכסים מניבים. יש להניח שהחברה תהיה פעילה במציאת מקומות חדשים לפחות לחלק מהמשרדים שיפנו את המגדלים הישנים. מאן תגבה על כל עסקה דמי תיווך כמקובל.

תאריך:  21/11/2017   |   עודכן:  21/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעה בת"א: מגדלי משרדים יהפכו לדירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
וילנר: פרידלנדר אומנם רצה לייעל את ההליך, אך לשם כך עשה שימוש בשיטות הנהוגות באוסטרליה ובארה"ב - בניגוד להסדר החוקתי הקיים בישראל
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי בירושלים בפסק דין ראשון מסוגו: לוועדה יש סמכות לאשר הסכם בין הרשות המקומית ליזם, בתנאי שהוא סביר, נובע ממחלוקת אמיתית ואינו פוגע בשוויון בין נישומים
איתמר לוין
נהגת שחנתה במקום אסור בתל אביב קיבלה דוח של 100 שקל, דרשה להישפט בבית המשפט לעניינים מקומיים, הורשעה, ערעורה נדחה במחוזי והיא ביקשה לערער גם לעליון
עידן יוסף
דיון מיוחד לציון 40 שנה לביקור סאדאת בכנסת    הרצוג: "לא צריך רק סאדאת פלשתיני, צריך גם בגין ישראלי"    אדלשטיין: "מי שיכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל ויבקש לנאום בכנסת, ימצא את דלתות המשכן פתוחות"
איתמר לוין
סאמרלי ייצג את שני הצדדים בעסקה למכירת דירה בנתניה, אך לא שם לב לכך שלדירה יש בעלים נוספים, לא הצליח להשיג את הסכמתם והעסקה בוטלה    יפצה את המוכרים ב-110,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il