X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הודעה משותפת למשרד להגנת הסביבה ולעיריית חיפה:

"בחיפה אסורה הכניסה לרכבים מזהמים"

לראשונה בישראל: המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה מקימים אזור מופחת פליטות מתחבורה בעיר חיפה; בפרויקט יושקעו יותר מ-22 מיליון שקל קמפיין ההסברה לציבור יעלה לאוויר בשבוע הבא
▪  ▪  ▪
ח"כ זאב אלקין, השר להגנת הסביבה:
"הצלחנו להשיג תקציב להרחבת התוכנית לקריות ובימים אלה אנו בקשר עם ראשי הערים באזור. אני קורא לערים נוספות בישראל לאמץ מדיניות דומה ולשפר את איכות האוויר בעירן ואת בריאות תושביהן".

יונה יהב, ראש עיריית חיפה:
"חיפה עוברת מהפכה סביבתית רחבה ומקיפה. תוכנית התקנת המסננים ברכבים מזהמים מהווה דוגמה לאחד הפרויקטים הסביבתיים שאותם יזמנו וקידמנו בשנה האחרונה, על-מנת לשפר את איכות החיים של תושבי חיפה".

ח"כ ירון מזוז, סגן השר להגנת הסביבה:
״כיליד חיפה ותושב הקריות, אני מברך על תוכנית ׳אזור אויר נקי׳ שתיכנס בקרוב לתוקף. כבר תקופה אני טוען שחיפה סוף-סוף עוברת מהפכה סביבתית אמיתית, והגבלה על-כניסת רכבי דיזל מזהמים לעיר היא בהחלט בגדר בשורה תקדימית".

התוכנית "בחיפה אסורה הכניסה לרכבים מזהמים", בהובלת המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה, ובאמצעות חברת "יפה נוף", יוצאת לדרך. במסגרת זו, חיפה היא העיר הראשונה בישראל שבה יוקם אזור מופחת פליטות - חלק חשוב בתוכנית לצמצום זיהום אוויר במפרץ חיפה מכלל מקורות הזיהום, ובכלל זה כלי רכב. אזור מופחת הפליטות בחיפה יקיף את כל שכונות המגורים, ותקציב הפעלתו עומד על כ-11 מיליון שקל.
על-מנת לסייע לבעלי כלי הרכב המזהמים לרכוש מסנני חלקיקים ולהפחית בכך את זיהום האוויר מרכבם, המשרד להגנת הסביבה ישתתף במימון התקנת מסנני חלקיקים בהיקף כספי של כ-11 מיליון שקל, אשר אמורים להספיק לכ-700 התקנות. המסננים המסובסדים יותקנו במוסכים מורשים במחוז חיפה אשר זכו במכרז של המשרד להגנת הסביבה. יישום הפרויקט יוביל להפחתה של יותר מ-20% מהזיהום התחבורתי בעיר.
התוכנית תחל ב-1 בפברואר 2017, וקמפיין ההסברה לציבור יעלה לאוויר בשבוע הבא. הליך יידוע הציבור כולל הודעות שנשלחו לכ-23 אלף בעלי כלי-רכב מזהמים שתיאסר כניסתם לעיר בהתאם לשלב א'; אתר אינטרנט ייעודי ומוקד טלפוני (כוכבית 2491) בהם יכולים נהגים לקבל את כל המידע בנושא. בעל רכב כבד שירצה לדעת אם רכבו נמצא בקטגוריית הרכבים המזהמים יוכל להקיש את מספר הרישוי של רכבו באתר ולקבל את הפרטים באופן מיידי.
מדוח ה-OECD לשנת 2015 עולה כי חשיפה לזיהום אוויר בישראל גורמת ל-2,220 מקרי מוות מוקדם בכל שנה. על-פי הערכות אלו, כ-50% ממקרי מוות אלו נגרמים בשל חשיפה לזיהום אוויר ממקורות תחבורתיים. בעיית זיהום האוויר מכלי רכב אינה ייחודית לישראל ומאפיינת אזורים צפופי אוכלוסייה במרבית המדינות בעולם.
אחד הפתרונות הנפוצים והאפקטיבים בעולם לבעיית זיהום האוויר במרכזי הערים הוא הפעלת "אזורים מופחתי פליטות" (Low Emission Zone) בהם קיימות מגבלות על תנועת רכבים מזהמים. באירופה, למשל, פועלים כיום כ-220 אזורי מופחתי פליטות ב-14 מדינות, כ-70 מתוך אזורים אלו פועלים בגרמניה לבדה.
הפרויקט יקודם בחיפה בשני שלבים:
שלב ראשון - החל מפברואר 2018, תאסר כניסה וחנייה של כלי רכב מזהמים במשקל כולל מעל 3.5 טון, אלא אם הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר.
שלב שני - החל מינואר 2019, תאסר כניסה וחנייה גם של כלי רכב מזהמים במשקל כולל נמוך מ-3.5 טון שלא התקינו מסנן חלקיקים, שהם מוניות או כלי רכב מסחריים.
על-פי הגדרת המשרד להגנת הסביבה "רכב מזהם" הוא כלי רכב שאינו פרטי, המונע בדיזל, ואינו עומד בתקן יורו 4.
רשויות נוספות בארץ מעוניינות לקדם הסדרים דומים בשטחן לצמצום זיהום האוויר ורווחת התושבים, ובתוכן עיריית ירושלים שמקדמת "אזור מופחת פליטות" אשר צפוי גם הוא לפעול כבר במהלך השנה הבאה.
פרויקטים נוספים לצמצום זיהום האוויר מכלי רכב בעיר חיפה אשר מגיעים לישורת אחרונה בחודשים אלו הם הפרויקט להפעלת מערך רכב שיתופי חשמלי (בשיתוף קרן קיימת לישראל), אשר מונה 100 כלי רכב, שכל רכב בו צפוי להחליף בין 7 ל-14 כלי רכב פרטיים בכבישי העיר. המערך כבר פועל באופן כמעט מלא, והוא נתמך בסכום של 4.6 מיליון שקל.
כמו-כן, תומך המשרד להגנת הסביבה בחידוש צי המשאיות העירוני והפעלתו באמצעות 25 משאיות המונעות בגז טבעי ועוד 11 משאיות אשר מותקן בהן מסנן חלקיקים. פרויקט זה, בהיקף של 11 מיליון שקל, צפוי להסתיים במהלך המחצית הראשונה של 2018.
[לאתר התוכנית]

תאריך:  22/11/2017   |   עודכן:  22/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בחיפה אסורה הכניסה לרכבים מזהמים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השקעה לתוך החברה של עד 108 מיליון ש"ח בתמורה לעד כ-55% ממניות החברה
מירב ארד
בטרם שובו ללנבון ביקר אל-חרירי ביקר בצרפת ובמצרים ונפגש עם ראשי המדינות    הוא הכחיש בהודעה שפרסם בטוייטר כי הוא מחוזר ביגוד לרצונו וציין כי הוא בדרכו לצרפת
עמי דור-און
בעלי טווח מבצעי של 400 ק"מ המסוגלים להפיל מטוסים המשייטים בתוך גבולות ישראל; באמצעות מכ"מ משוכלל מזהה הטיל מטרות שהוא יכול להתביית עליהן ממרחק של עד 600 ק"מ
מירב ארד
על-פי נתונים שהוצגו בוועדה לקידום מעמד האישה, 126 נשים נרצחו על-ידי בן זוגן בעשור האחרון    שליש מהן התלוננו במשטרה טרם הרצח    לשנת 2018 הוקצו רק 20 מיליון ש"ח לטיפול באלימות במשפחה, פחות ממחצית התקציב הנדרש ליישום התוכנית הממשלתית שאושרה
איתמר לוין
תיק רשות המיסים בו טיפלה רות דוד בוער בחיפזון לאחר מעצרו של פישר ולאחר שגרסטל ביקשה לקבל את התיקים בהם עסקו השניים - למרות שהיה ברור שכל תיק בו עסקה דוד עשוי לשמש כראיה    ניצן טען שאין במערכת המחשב של הפרקליטות פניות בנוגע לפרשה אחרי 2007, אך רוזן מתקשה לקבל את הטענה - שמשמעותה מחיקה מכוונת של קבצים מכל מערכות המיחשוב והגיבוי, או שקר נוסף של ניצן שנועד לשבש את עבודת הנציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il