X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הודה מנכ"ל חברה קדישא ירושלים בדיון בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בנושא קבורת עוברים רכים ראש מרכז הסיוע במרכז "עיתים": "בירושלים אף אחת מ-13 החברות קדישא לא נותנות פתרון לנושא"
▪  ▪  ▪
ח"כ מיקי זוהר. לפעול לנוהל אחיד [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי קיימה (יום ד', 22.11.17) דיון דחוף בסוגיית בחינת אי-השוויון בקבורת עוברים ותינוקות רכים. בדיון הודה מנכ"ל חברה קדישא בירושלים כי לא משתלם כלכלית לקבור עוברים רכים: "כשיהיה כסף לנושא תראה שלכולם יהיה מקום".
מלאכי אברהם, מנכ"ל חברה קדישא תימנים בירושלים, טען בדיון כי ההלכה אומרת שלא יושבים שבעה על עובר רך וכשנשאל על-ידי יו"ר הוועדה האם משתלם לחברות לקיים קבורה הודה שלא. "שמעת", אמר לח"כ זוהר, "שיש אינטרס של החברות הגדולות לא לתת תקציב זהה לקבורה. תראה כשיהיה נוהל של תקצוב זהה והכסף יעבור אז לכולם יהיה מקום".
קובי רחמים מרכז קבורה בביטוח הלאומי חשף כי גם הוא עבר לידה שקטה ואמר כי במשרדו מובילים הליך חקיקה לתעריף אחיד בכל הארץ כך שלידה שקטנה תקבל תקצוב של 100% בדומה לקבורה רגילה ולא 20% כפי שניתן כיום. "המהלך נמשך כבר שנתיים ועד ינואר 2018 אנחנו מקווים לסיים אותו. אציין שיש התנגדות של החברות קדישא הגדולות".
בתגובה לדברים הזהיר ח"כ זוהר את הביטוח הלאומי כי אם לא יושלם התהליך עד לתחילת השנה "אקדם חקיקה פרטית שתוך חודש תעלה לוועדת שרים לענייני חקיקה וזה דבר מיותר. אין פה בכלל מחלוקת שאלה רק 700 משפחות וזה אלמנטרי שהביטוח הלאומי יפתור את הסוגיה".
היו"ר מיקי זוהר סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה קובעת כי קיימת חובה על המדינה לאפשר לכל זוג ומשפחה להיות שותפים בתהליך הקבורה בהתאם לרצונותיו בסוגיה. "בהתאם לכך קוראת הוועדה לשר לשירותי דת, לשר הבריאות ולשר הרווחה לפעול לנוהל אחיד, מסודר והוגן למענה לקבורת עוברים ותינוקות רכים בכל מקום. הוועדה דורשת לקיים שולחן עגול בסוגיה ולדווח לוועדה בתוך שבועיים על ההתקדמות בנושא".
זוהר חזר על דרישתו מהמוסד לביטוח לאומי לפעול לאלתר להשוואת התעריפים למימון הקבורה מ-20% ל-100% בכל רחבי הארץ לכל קבורה ולעדכן את הוועדה עד ה-1.1.18 על יישום הפעולות בנושא. "במידה ולא יוסדר אפעל בחקיקה".

תאריך:  22/11/2017   |   עודכן:  22/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא משתלם כלכלית לקבור עוברים רכים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
התוכנית מגדירה לראשונה את כלל הצרכים הביטחוניים והתשתיתיים בראייה רב-שנתית, בהם: שדרוג כבישים ומעברים בכל הכניסות והיציאות מיו"ש, הקמת גדרות ומכשולים פיזיים, שדרוג תחנות הסעה, מכ"מים, מצלמות ועוד
איתמר לוין
טוען שהחוק אינו חוקתי, משום שהוא חל על מקרים בהם אין תכלית ראויה להכשיר בנייה על קרקע פלשתינית פרטית ומשום שהוא נותן למתיישבים עדיפות מוחלטת על פני בעלי הקרקעות
מירב ארד
ברקע לסכסוך: פגיעה בעבודה המאורגנת במשרד הממשלתי, הקשורה להעברת תחומי פעילות לביצוע באמצעות גורמים חיצוניים - בפרט על-ידי חברת שביט    יו"ר ארגון עובדי משרד הביטחון, אליעזר (איקו) חסון: "אנו מצפים מהנהלת משרד הביטחון להיכנס עמנו ועם ההסתדרות להידברות בהקדם האפשרי על-מנת לפתור את הנושא"
מירב ארד
בהשוואה ל-51 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד    הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3 מיליארד ש"ח, קיטון של 0.7% לעומת רבעון מקביל אשתקד.
עידן יוסף
המנהיג החרדי הישיש מאושפז במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ    בית החולים מעייני הישועה: בעיה חריפה בכליותיו משפיעה על איזון הנוזלים ועל מערכות חיוניות בגופו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il