X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זמיר: מעולם לא הייתה סביבה עבודה קשה, עוינת ועכורה כל כך כלפי כל שומרי הסף, כל אלו שבאים להפעיל ביקורת על הממשלה כדי שתפעל על-פי החוק, במינהל תקין והוגן
▪  ▪  ▪
ברק. "לא מה החוק מחייב" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יהיה חייב להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום - סבור נשיא בית המשפט העליון בדימוס ומי שהיה היועץ המשפטי לממשלה, פרופ' אהרן ברק. הוא דיבר (23.11.17) בכנס שנת המשפט באוניברסיטת חיפה.
ברק אמר: "עובד ציבור בכל רמה, לרבות ראש הממשלה, אם מוגש נגדו כתב אישום – הוא חייב להתפטר, נקודה. יכול להיות שיש בחוק איזשהו סעיף שאומר אחרת. אבל אם אני הולך לפי ההיגיון שעמד בבסיס פסקי הדין בנושאי אריה דרעי ורפאל פנחסי, זהו המצב. אם שינו את החוק וקבעו שבמצב כזה צריך להישאר, צריך לבדוק את החוקתיות שלו. השאלה היא לא אם החוק מחייב, אלא מה עובד הציבור צריך לעשות".
פרופ' יצחק זמיר, שהיה גם הוא היועץ המשפטי ושופט בית המשפט העליון, התייחס לאווירה סביב הייעוץ המשפטי ושומרי הסף: "מבחינה ציבורית ליועץ המשפטי כיום יותר קשה מאשר ליועצים שקדמו, כי מעולם לא הייתה סביבה עבודה קשה, עוינת ועכורה כל כך כלפי כל שומרי הסף, כל אלו שבאים להפעיל ביקורת על הממשלה כדי שתפעל על-פי החוק, במינהל תקין והוגן.
"אנחנו עדים כבר כמה שנים להתקפות גסות וברוטליות על ביהמ"ש העליון. היום אין שומר סף שלא נחשף לביקורת אישית קשה, והתמונה היא של איזושהי מערכה גם אם אינה מתוכננת ומאורגנת. זוהי מתקפה על המכנה המשותף של שומרי הסף, שאומרים לנבחרי הציבור שעליהם למלא את המנדט שבידיהם לפי החוק, בצורה שוויונית והוגנת.
"לא נותר לי אלא לקוות שהמתקפה הזאת לא משפיעה על ההחלטות שלהם, כאשר קיימים מקרים אפורים שבהם אפשר לטעון שהמהלך חוקי או לא חוקי. זהו כשל גדול של החברה בישראל. מעורבות פוליטית יכולה לערער את אמון הציבור בשומרי הסף, שזה דבר חמור מאוד, כי בלי אמון הם לא יכולים לתפקד". לדעת זמיר, שומרי הסף מצויים בסכנה חסרת תקדים, שכן הרוב מנסה להשתמש בכוחו בלא ריסון ערכי, כולל סתימת פיות ומניעת ביקורת.
לטענת זמיר, מי שדורש לפצל את תפקיד היועץ המשפטי וראש התביעה הכללית, הוא "אותם גורמים פוליטיים שמתגוללים על המערכת המשפטית, והם יודעים למה הם דורשים זאת - כדי להחליש את היועץ המשפטי, שהוא שומר הסף החשוב ביותר". לדבריו, אף יועץ משפטי לשעבר אינו סבור לאור נסיונו שיש לפצל את התפקיד, והממשלה אישרה ב-1997 את דוח ועדת שמגר שקבעה שאין לפצל את התפקיד.
היועץ המשפטי הקודם, יהודה וינשטיין, אמר: "אינני משוכנע שהממשלה היום הייתי מבטל את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל על סמך אמירה לפיה המינוי מעורר קשיים משפטיים וספק אם הוא ראוי מבחינה נורמטיבית. יש פחות קשב לדברים שאומר היועץ המשפטי לממשלה אם הוא אינו קובע במפורש שהדבר אינו חוקי".
וינשטיין התייחס לחוק ההמלצות: "מעולם לא הייתי חסיד נלהב של המלצות המשטרה, מעולם לא חשבתי שהן מועילות במיוחד. להפך: ההחלטה היא תמיד של התובע, ואם הוא מחליט שלא להעמיד לדין – זה יכול ליצור בעיות של אי-אמון באחת המערכות או בשתיהן. די בכך שהמשטרה תניח את סיכום החקירה בפני הפרקליטות. אני מתנגד בתוקף לשינוי הכללים תוך כדי משחק; אם רוצים לעשות את זה, ההוראה צריכה לחול על חקירות מיום הפרסום ואילך". הוא יצא נגד ההפגנות מול ביתו של היועץ אביחי מנדלבליט, באומרו שאינו מבין מה רוצים המפגינים להשיג: "צריך להמריץ אותו להילחם בשחיתות, או שהם רוצים שיגיש כתב אישום בלי תשתית?".

תאריך:  23/11/2017   |   עודכן:  23/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: נתניהו חייב להתפטר אם יוגש כתב אישום
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שומר סף שם מכובס
יהודי אחד  |  23/11/17 18:54
2
הפיראט מכה שנית...
חשדנית  |  23/11/17 19:00
3
ברק פסול לעדות
שאול א.  |  23/11/17 20:40
4
כבודו אהרן ברק חייב, לדעתי, לה
קורןנאוה טבריה  |  24/11/17 07:01
5
הצדיק מדבר
ארי כספי  |  24/11/17 07:50
 
- ובת7אשתו=מועמדת יחידה (אלא?מה)
ע_הראל  |  25/11/17 21:25
6
עושה רושם שהחונטה המשפטית בלחץ
לורשן   |  24/11/17 08:31
7
לא אתה ולא ברק השני תחליטו
עוד ברק אחד  |  24/11/17 19:18
8
ברק הוא דיקטטור
יהודי מפוכח  |  24/11/17 21:44
9
כעת שוכנעתי- הפירומן המושחת שכ ל"ת
דורון.צ  |  25/11/17 23:13
10
ברק אחראי להרס מערכת המשפט
רון3  |  26/11/17 07:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
אסתר שניאורסון גרי
איך מצליח ראש הממשלה עם כל המערכות המסואבות שסביבו לתפקד ולהוביל? להעביר רכש של צוללות כנגד מערכת לעומתית שמתנגדת לפרויקט מהמעלה הראשונה, ועוד להיות מואשם בשוחד? זו התנהלות שדורשת כוחות על
עומר כרמון
במסגרת חקירת פרשת הצוללות, פשטו על משרדי חברת קצא"א, חוקרי משטרה מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית    דוד שמרון קיבל הצעה לשמש כעד מדינה
עומר כרמון
הפר את תנאי החוזה עליו היה חתום מול משטרת ישראל    תקף בבוטות שרים וחברי כנסת    ח"כ דודי אמסלם: "מפכ"ל המשטרה הודה שהתבטאויות חורב אינן תקינות"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - האדמה רועדת, אפליה, מוּעד להטיה ואזהרה    שבת שלום וחודש טוב
איילה טל כספי
יש נטייה גוברת של משדרים חדשותיים המעוניינים ״לרגש״ את הצופים והם עושים זאת על-ידי הדגשת סיפורים שליליים ולא משנה מה מידת האמינות שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il