X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רו"ח עמנואל אבנר אומר שמכירת נכסי החברה אחד-אחד תניב 150 מיליון שקל יותר מהצעת סיידוף - אך זו מעניקה "גמירות דעת ובשלות של ההליך"
▪  ▪  ▪
נתי סיידוף. 72% מהחוב

רו"ח עמנואל אבנר, מומחה בית המשפט לבדיקת ההצעות לרכישת אפריקה-ישראל, סבור שחלופת הסדר בחוב על בסיס הצעת קבוצת סיידוף היא סבירה, "בעיקר בשל גמירות הדעת ובשלותו של התהליך לאחר ניהולו זמן ארוך, ומכיוון שהתמורות בהצעת סיידוף הן בערך כלכלי דומה להצעות במימוש נכסי החברה".
בדוח, שהוגש (23.11.17) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כותב אבנר:
  • פירוק החברה מכירת נכסיה אחד-אחד יניבו לבעלי האג"ח 2.29 מיליארד שקל, ויאפשרן לפרוע 76.4% מהחובות, המגיעים ל-3 מיליארד שקל.
  • מכירה לסיידף תניב 2.14 מיליארד שקל שהם 71.7% מכלל החוב.
  • מכירת אפריקה-נכסים וחברות "המפעיל" לחברת אלון של מוטי בן-משה, יחד עם מכירת דניה-סיבוס לקוסברג-זאבי, תניב 2.11 מיליארד שקל, שהם 70.6% מהחוב.
  • מאחר שאפריקה היא חברת החזקות הנקלעת להסדר חוב בפעם השנייה בתוך מספר שנים, ומשום שההסדר שמציעים סיידוף כולל שוב אג"ח במרכיב גבוה, "נכון מנקודת המבט של בעלי איגרות החוב לתת משקל ראוי לחלופה שאיננה הסדר חוב נוסף".
העדיפות של סיידוף על בן-משה וקוסברג קטנה יחסית, כ-30 מיליון שקל. שהם כ-1.5% מכלל התשלום. מצד שני, פירוק החברה יתן לבעלי האג"ח כ-150 מיליון שקל יותר ממה שיקבלו על-פי הצעת סיידוף, עדיפות של 7%.
אבנר מונה במפורט את היתרונות והחסרונות של כל הצעה. הוא מציין, שלמכירת החברה לאחים סיידוף יש יתרון ניכר: מכירת החברה כגוף אחד לקונה שהגיש הצעה סופית ומחייבת, ולבעלי האג"ח ידוע בדיוק מה יקבלו. במכירת החברה בחלקים, על-פי שתי האפשרויות האחרות, אין ביטחון כזה. אולם קיים סיכוי לקבל במקרה של פירוק סכום גדול יותר. אבנר גם מפרט את ההבדלים בתנאי התשלום ובנושאים אחרים בין שלוש ההצעות.
יצוין, כי ההצבעות בעד מכירת החברה לסיידוף, באספות בעלי האג"ח לפני כשבועיים, אינן מחייבות. כל בעל אג"ח רשאי לשנות את דעתו ולהצביע באספת הנושים הסופית בעד חלופה אחרת.
הבוקר (26.11.17) התברר שיש מכשול נוסף בפני מכירת החברה לסיידוף: אדוארדו קלר, המייצג בלעדית את בעלי אג"ח סדרה כ"ח, הודיע לבית המשפט שהוא מתנגד להצעת ההסדר ולמכירת החברה לסיידוף.
אמנם 67% מבעלי האג"ח הצביעו בעד המכירה, אך News1 מציין, שרק חלק קטן מבעלי האג"ח השתתפו בפועל בהצבעה. יצוין, כי שתי הקבוצות הגדולות של האג"ח, סדרות כ"ו וכ"ז, הצביעו כאמור בעד המכירה לסיידוף.
קלר אומר: האחים סיידוף נתנו הצעה מפורטת, איך לחלק בין הקבוצות השונות את הכספים שיתנו חלוקה זו מקפחת אותנו, בעלי כ"ח. חילופי מכתבים בין קלר לבין חברת הנאמנות הרמטיק, שקיבלה גיבוי מחברתם של סיידוף. לא שינו דבר, וכל צד מתבצר בעמדתו. בית המשפט יכריע.

תאריך:  26/11/2017   |   עודכן:  26/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירת אפריקה לסיידוף - חלופה סבירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה קורה עם החניון שהתמוטט,
סניל  |  26/11/17 16:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
שלוש חברות בקבוצה תובעות 3 מיליון שקל, בטענה לנזקים שנגרמו לטרקטורים ולמבנים יבילים בשל דליקה בקריית מוצקין בדצמבר 2014
אביתר בן-צדף
העריק אושפז בבית-חולים כשהוא בהכרה, והרופאים מקווים, שיחלים בקרוב    יותר מ-30 אלף צפון קוריאנים ערקו לקוריאה הדרומית מאז שנחתמה הפסקת-האש בקוריאה בשנת 1953
עידן יוסף
ראש הממשלה מעוניין שהשר המתפטר יחזור לשלוט במשרד הבריאות כסגן שר, וינסה לעקוף את פסיקת בג"ץ מלפני כשנתיים האוסרת על כך    בסביבת ליצמן דוחים את ההצעה
יצחק דנון
חברת גיפט ניהול השקעות מדווחת על חובות של 18 מיליון שקל, מתוכם 3.6 מיליון לאיש השוק האפור שלי נרקיס    מציעה לפרוע בממוצע 50% מחובותיה
איתמר לוין
אברהם מאירוביץ פתח את הרשת הישראלית בשנות ה-70 בכוונה להשתמש במוניטין של הרשת הבינלאומית - וזו מצידה לא עשתה דבר במשך 40 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il