X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-5.7 גיגה בממוצע ביום, עלייה של 36% בתוך שנה עלייה של כמעט 100% בצפייה בסדרות דרך הסמארטפון 80% מהישראלים קונים ברשת אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער
▪  ▪  ▪
לא מורידים את העינים מהטלפון [צילום: AP]

בזק מפרסמת (יום ב', 27.11.17) את הדוח הרביעי למצב האינטרנט בישראל לשנת 2017, ממנו עולה ב-2017 עומד מספר המשתמשים באינטרנט בישראל על כ-6.6 מיליון. רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר קצב חבילת הגלישה הממוצעת עומד כיום על 67 מגה.
הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-5.7 גיגה בממוצע ביום, עלייה של 36% בתוך שנה. גולשים "כבדים" יותר שמשתמשים באינטרנט לתעבורת וידאו וטלוויזיה עומדים על ממוצע של 20 גיגה ביום. 36% משתמשים בשירותים ותוכנות סטרימינג. 15% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ67% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן (לעומת 60% ב-2016).
לשליש חבילת הגלישה לאינטרנט בסלולר אינה מספיקה
את רוב המידע שלנו אנו צורכים מדי יום מרשת האינטרנט ועל כן המרוץ אחר הג'יגות וניפוח חבילות הגלישה לא נפסק. לשליש מאיתנו, כ-35% מהנשאלים, חבילת הגלישה שברשותם אינה מספיקה. מדובר בעלייה של 12% משנת 2016.
כיום, כשאנחנו מתעדים כל רגע בחיינו בנייד, לא רק חבילת הגלישה לא מספיקה לנו, אלא גם המקום בסמארטפון עצמו הולך ואוזל. 43% מאיתנו נאלצים לפנות שטח אחסון בסמארטפון לעיתים קרובות ומוותרים על אפליקציות, מעבירים לענן ואף מוחקים תמונות.
הטלפון הנייד שלנו הוא בערך הדבר החשוב ביותר בחיינו ומכיל כל פיסת מידע אפשרית אודותינו, אך למרות זאת, אנחנו לא מגנים עליו מספיק. הישראלים מתחילים להפנים את חשיבות השימוש באנטי וירוס בסמארטפון והמספר נמצא במגמת עלייה, כ-35% אך הוא עדיין נמוך משמעותית מאנטי וירוס במחשב, שהוא כ-81%.
ישומוני התחבורה הציבורית - צוברים פופולריות
זוכרים שאי שם לפני עשור בערך התקשרנו לחברות האוטובוסים לבדוק מתי האוטובוס אמור להגיע או רחמנא ליצלן, הרמנו את היד לעצור מונית ברחוב? כיום כבר שכחנו כיצד עושים את זה. אפליקציות תחבורה ציבורית כדוגמת איפהבוס, GETT, Moovit ועוד, זינקו במצעד היישומונים, מיד אחרי יישומוני ה- Social והניווט. בדרך, הן עקפו גם את היישומונים של אתרי החדשות וגם את יישומוני המשחקים כמו: candy crush וכדומה.
ואם כבר בוואטסאפ עסקינן, הנוער מחזיר את התקשורת הבינאישית של "פנים מול פנים" (בערך) ו-25% ממנו מבצע שיחות וידאו שגרתיות עם חברים לפחות פעם בשבוע, בעיקר באמצעות הוואטסאפ.
הטלוויזיה מאבדת את מקומה לטובת הסמראטפון ויותר ויותר אנשים עוברים לצפייה בסדרות דרך הטלפון הנייד שלהם. השנה נרשמה עלייה של כמעט 100% בצפייה בסדרות דרך הסמארטפון מ-10% בשנה שעברה ל-19% השנה.
המאבק בין "מחנה" אייפון אל מול "מחנה" אנדרואיד נמשך, בזמן ש-66% מהנשאלים ציינו שהם נאמנים למערכת ההפעלה שלהם ולא מוכנים לעבור למערכת אחרת. 34% אוהבים התנסויות חדשות ומזגזגים בין אייפון לאנדרואיד. ומי בכל זאת יותר נאמן? אנדרואיסטים יותר נאמנים מאייפוניסיטים - 68% לעומת 58% בהתאמה.
ילדים דיגיטליים
פעם היו כאלו שטענו שהטלוויזיה היא הבייביסיטר של הילדים, אבל אז היה צורך בהימצאות של הילדים בבית. כיום אין צורך והילדים שלנו נולדים היישר לתוך הטלפון הנייד והפיצ'רים השונים שלו.
יש שיאמרו שדור ה-Z שלנו מכור למסכים ומבלה את רוב שעות היום שלו מולם ואכן, ההורים מדווחים ש-30% מהתינוקות צופים במסכים כולל ב-YouTube לפני גיל שנה ובגיל 10 הם מקבלים את הסמארטפון הראשון שלהם, שהוא רק שלהם.
בזמן ש-70% מהילדים בגיל 6-9 רואים סרטונים ביוטיוב, רוב ההורים (75%) לילדים בגילאים הללו דואגים להגביל את זמן המסך של הילד. הזמן הממוצע שילד בגילאים אלו מבלה מול המסך הוא כ-2.7 שעות ליום.
הילדים שלנו הפכו לדיגיטליים וכמעט כל תחומי החיים שלהם כיום מתנהלים בזירה הזו, ועל כן הם מצפים ליותר ממערכת החינוך. 72% מהנוער חושב שהיא לא מספקת לילדים מיומנות טובה באמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים, שבעיניהם הם זקוקים לה מאוד.
כולם קונים ברשת
אם בעבר הארון שלנו היה מורכב אך ורק מפריטים שרכשנו במיטב כספנו בחנויות הקניון הגדולות והמפתות, כיום יותר ויותר מהישראלים מוותרים על תאי המדידה ועוברים לקנייה אונליין. למעשה, יותר משליש מאתנו רכשו בשנה הנוכחית ביגוד והנעלה אונליין. אתרי קניות אונליין כדוגמת ASOS, eBay, עלי אקספרס, NEXT ועוד, למדו את העבודה ומציעים למיליוני אנשים ברחבי העולם את מיטב מרכולתם עם הנחות והצעות מפתות שמושכות את הקונים.
הקנייה אונליין חוצה יבשות (וגילאים) וכולם קונים ברשת. 80% מהישראלים ציינו שהם קונים ברשת, עם עלייה משמעותית של צרכנים בגילאי 50+. נושא הבינלאומיות קורץ לנו, והעובדה שאפשר להשיג הכל ובקלות
גורם לכך ש-44% מאתנו מבצעים רכישות אונליין מאתרים בינלאומיים. עם זאת, אנחנו לא שוכחים להיות גם כחול-לבן, ו-67% דיווחו שהם קונים גם באתרים ישראלים.
67% מהקונים אונליין ציינו שהם התאכזבו ממוצר כלשהו שרכשו השנה ו-23% החזירו את המוצרים שרכשו לחברה. למרות זאת, סביר להניח שזה לא יעצור מבעדם להמשיך עם הרכישות אונליין.
"זוכר את נובמבר?"- כי אתרי האונליין הבינלאומיים הגדולים ביותר בהחלט זוכרים ולאורך כל חודש נובמבר מציעים 3 ימי מכירות ענקיים, עם הנחות ענק (וגם רווח ענק): יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי והסייבר מאנדי. גם על הישראלים זה לא פסח ויום השופינג שלנו מגיע בדמות Shopping IL של גוגל.
למה בכל זאת אנחנו קונים אונליין ולמה זה כל כך קל? - 72% מהנשאלים ציינו שהם קונים אונליין כי זה זול, 70% אמרו שזה בגלל שהם לא צריכים לצאת מהבית ויכולים לעשות זאת בנוחות ובזמנם הפנוי מול מסך המחשב / הסמארטפון, גם באמצע הלילה ו-38% ציינו שזה בגלל המגוון הרחב שאתרי האונליין מציעים. עם זאת, לעגבנייה שלנו אנחנו עדיין נאמנים וכנראה שלמרות העלייה הגדולה בקנייה אונליין, אין תחליף לחוויית הסופרמרקטים הגדולים ולמגע הישיר באוכל שלנו. אחוז הקניות אונליין של מצרכים ומזון לבית נשאר נמוך, כ-18% וללא שינוי בשנים האחרונות.
בנושא הפינטק - בנק, טלר, צ'קים, מסוף הפקדות... המילים האלו אומרות לכם משהו? בישראל 2017 העולם הפיננסי הווירטואלי צומח וכ-40% מעבירים ואוספים כספים באפליקציות ייעודיות כגון Bit ו-Pepper Pay.
זוכרים את המוניות מהפרק של "אפליקציות וסמארטפונים"? אז גם אופן התשלום אליהם השתנה וכ-15% משלמים למוניות דרך הסמארטפון
טרנד גיוס הכספים ברשת (למשל Headstart) צובר תאוצה וכ-14% כבר השקיעו במיזמים כאלה.
אגב קניות אונליין, יותר ויותר ישראלים עושים כסף באינטרנט ונרשמה עלייה של 7% בישראלים שעושים כסף באינטרנט באתרים כגון Ebay, Amazon, Etsy, Facebook מ-15% ב-2016 ל-23% השנה.
IOT (האינטרנט של הדברים)
ל-30% מהבתים בישראל יש יותר מ-11 מכשירים שמחוברים לאינטרנט הביתי. הבית שלנו הופך לחכם יותר ויותר והשנה 15% מהבתים בישראל הם חכמים, כאשר המכשירים ב-5% מהבתים נשלטים מרחוק (דוד, מזגן וכו'). מדובר בעלייה של 50% מהשנה שעברה.
בשוק השעונים החכמים אנחנו עדיין רחוק מאחור והם נמצאים בשימוש של רק 7% מהישראלים (למרות עלייה של 250% מ-2% משנים קודמות).
פרסום וביג דאטה
למי מאתנו לא קרה שהוא ישב לארוחת צהריים קלילה עם חברים, דיבר על הכלב שלו או על כך שהוא רוצה לרכוש ספה חדשה ומאותו רגע ממש, התחיל לקבל אינספור פרסומות על אוכל לכלבים או המבצע האטרקטיבי מאוד של חנות רהיטים גדולה ברשתות החברתיות שלו? 36% מהנשאלים מאמינים שחברות מאזינות להם דרך הסמארטפון (בעקבות הצעה שיווקית שקיבלו).
30% לא נכנעים לאותן חברות ומפעילים תוכנות ואפליקציות של חוסמי פרסומות ו-66% לא מוכנים שחברות יעקבו אחריהם אפילו לא תמורת כסף.
אחת הפלטפורמות שנשארה חפה מפרסומות היא וואטסאפ (למרות שיש שמועות על כך שבקרוב כבר לא) וכ-76% מהציבור מעיד שיתעצבן מאוד אם יתחיל לקבל הודעות מסחריות שם. לעומת זאת, יוטיוב ופייסבוק נחשבות לפלטפורמות לגיטימיות לפרסומות וליותר מ-50% הפרסומות בפייסבוק וביוטיוב כבר לא מפריעות. 32% מבני הנוער אף חיפשו ביוטיוב באופן אקטיבי פרסומות של חברות.
כשג'ורג' אורוול כתב את "1984" הוא לא ציפה שכעבור כמה עשרות שנים, עינו של האח הגדול תהיה בכל מקום ובכל נקודה בחיינו. 32% נמנעים להוריד אפליקציות מסוימות שמבקשות גישה למידע אישי ו-31% מקפידים לסגור את ה- GPS כאשר הם לא משתמשים בו.
עלייה משמעותית בתקיפות האקרים
מי מפחד מדאעש? כנראה שפחות מאלו שמפחדים ממתקפת סייבר. 35% ציינו שהם הכי חוששים ממתקפת סייבר מגורמים עוינים ופריצות האקרים ורק 31% ציינו את דאעש. מעבר לכך, 83% מאמינים שבמלחמת העולם הבאה מתקפת סייבר תשחק תפקיד משמעותי מאוד.
בשנה החולפת ישנה עלייה משמעותית ודרסטית בתקיפות ההאקרים ברחבי העולם אחרי שכולנו קמנו לכמה בקרים מאוד מלחיצים. כשליש מהישראלים חוו בשנה האחרונה תקיפה בסמארטפון או במחשב שלהם על-ידי תוכנות זדוניות ווירוסים ואיבדו מידע חשוב. הדרכים העיקריות שדרכן מותקפים הן: אתר אינטרנט שנכנסים אליו, קובץ מסוים שמורידים או לינק שמקבלים במייל.
אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער
לראשונה בישראל - אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער, כאשר המספרים עומדים על 72% ו-63% פעילים בהתאמה. פייסבוק סיימה את תפקידה כרשת חברתית שהיא רק לחברים והשנה העדפנו לחפש קבוצות, קהילות והמלצות הרבה יותר מאשר לדבר עם חברים ולהעלות סטטוסים. כל אחד מאיתנו חבר בממוצע ב-11 קבוצות וקהילות בפייסבוק.
בוואטסאפ המספר כמעט ומשלש את עצמו וכמות הקבוצות בהם בני נוער חברים שם, עומדת על 27 (!!) קבוצות בממוצע. עם זאת, תופעת השיימינג לא עוצרת וחשוב שכל הורה יידע שכ-40% מבני הנוער דיווחו על כך שחוו בעצמם או שהם מכירים מישהו שחווה שיימינג (למרות שלא תמיד מדברים על זה). אנחנו יכולים רק לקוות שבשנה הבאה הנתונים יהיו נמוכים משמעותית.
הפוליטיקאים וזירת העיתונות פלשו לתוך הרשתות החברתיות וכיום אותן רשתות נתפסות כמקום לגיטימי לחלוטין לטובת קידום האג'נדה והתוכן שלהם. 38% מאמינים לסטטוסים שכתבו עיתונאים ו-19% חושבים שפוליטיקאים הם מקור חדשותי אמין. למרות שצריכת המידע ברשת עולה משנה לשנה, המדיום הזה נתפס
בעינינו כפחות אמין. על כן ראוי לציין שכ-87% עדיין מתייחסים למהדורות החדשות המסורתיות (ברדיו ובטלוויזיה), כאמינות ביותר.
אם פעם כוכבים היו צריכים לכתת רגליהם לאודישנים, לשמוע המון "לא" וליהנות מהצלחה פה ושם, כיום 3 מתוך עשרת אנשי השנה של הנוער צמחו ברשת (לעומת 0 מהמבוגרים). אשלי בקשי, תום יער ואנה זאק נמצאות בעשרת אנשי השנה של הנוער ואצל המבוגרים אי-שם הרחק מאחור, אם בכלל שמעו עליהם... מצד שני, לעומת זאת כוכבים כגון ליאור שליין, אסי כהן, בר רפאלי ואייל גולן נמצאים בעשירייה הפותחת של המבוגרים אבל הרחוק מאחור אצל הנוער...
לסיכום, יש חיים גם אחרי המוות. יותר ויותר עמודי הנצחה נפתחים וכ-33% מבקרים בעמודי פייסבוק של קרובים או מכרים שנפטרו.

תאריך:  27/11/2017   |   עודכן:  27/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס' משתמשי האינטרנט - כ-6.6 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בהמלצתו של אורנשטיין הסכימה החברה למתן צו מניעה קבוע, האוסר עליה להציע נסיעות בשכר כל עוד משרד התחבורה אינו מסדיר זאת בתקנות מטעמו
עידן יוסף
שחקני הכדורגל המבקשים לשמור שבת דורשים ממחלקת הבג"צים שלא לאפשר כינוס של ועדת השרים לצורך מתן היתר ענפי לכדורגל בשבת ללא נוכחותו השר לשירותי דת
מירב ארד
שניב תקבל 100% ממניות החברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס ובתמורה יקבל קיבוץ סאסא 24% ממניות חברת שניב    קבוצת שניב תתרחב לתחומי חומרי הניקוי ומוצרי הטיפוח ותגדיל את השוק הפוטנציאלי שלה
מירב ארד
החברה סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 3.4% בהכנסות לכ-345.8 מיליון ש"ח    צבר ההזמנות של הקבוצה גדל בכ-4% לכ-1.814 מיליארד ש"ח בהשוואה ליום 31.12.16
יפעת גדות
מחקר חדש מאוניברסיטת סטרלינג מוכיח כי חומרי הדברה גורמים לדבורים לאבד את הזמזום    מועצת הדבש: בעולם הורחבו המחקרים על דבורת הדבש    עקב חשש גדול בעקבות היעלמותן המאסיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il