X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ אילן גילאון (מרצ): "40 אלף פליטים בישראל ו-90 אחוזים מהם בדרום ת"א. האם הם ביקשו להיות שם? מישהו כיוון אותם לשם! לו ממשלת ישראל הייתה דואגת לפיזור נכון זה לא היה מגיע לזה" לתושבי דרום ת"א אמר: "משתמשים בכם בתור מכשירים"
▪  ▪  ▪
ח"כ אילן גילאון [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי דנה (יום שני, 27.11.17) בהשקעת הממשלה באכיפה וביטחון אישי בשכונות דרום תל אביב. בדיון השתתף השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן (הליכוד).
בתחילת הדיון תקף השר ארדן את מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן, ואמר: "אפשר להכפיש ולהסית כמו שעשו מו"ל הארץ ואחרים לאחרונה, על כוונתנו להוציא מישראל את אותם מסתננים, אבל אותו מו"ל של עיתון שיש בו חדשים לבקרים חדשות אנטישמיות, אין לי ספק שמספר הביקורים והמפגשים שלו עם קשישים וקשישות שרוצים לצום ולהתפלל ביום כיפור בלי שהם מרגישים שהם נמצאים במדינה אחרת, היכולת של נשים לעבור בלילה בלי שיחושו מאוימות ויוטרדו, מניח שהוא לא טרח להתמצא ולהיות בקיא בסוגיות אלה לפני שבחר להסית. אנחנו מתעלמים מקולות הרקע של המנותקים ומבינים היטב שהמאבק של תושבי דרום תל אביב הוא צודק".
לדברי ארדן, הנושא הוא אחד מהסוגיות החברתיות החשובות ביותר שמעסיקות את מדינת ישראל והממשלה בשנים האחרונות. "הוא מושפע ממגוון נושאים כמו בניית הגדר בדרום ובלימת רוב ההסתננות הבלתי חוקית שמי שמשלם את המחיר עליה הוא בעיקר תושבי דרום תל אביב. נעשו צעדים רבים החל מחקיקת חוקים, דרך עיבוי וחיזוק מערך האכיפה של רשות האוכלוסין דרך צעדים שנוגעים ליחידות פיקוח עירוניות של עיריית תל אביב. אין תחליף לנוכחות המשטרה ברחובות ולכן תחנות המשטרה שנותנות שירותי אכיפה לאזור דרום תל אביב, כוח השיטור שם גדל לאין שיעור. זה כוח גדול שאין לו שום אח ורע במקום אחר בארץ".
בהמשך טען ח"כ ארדן כי בית המשפט העליון טעה מספר רב של פעמים באיזונים הנדרשים בין הדאגה שלו לצרכיהם ההומניים של המסתננים "הם בני אדם ויש לנו חובה הומנית שלא לפגוע בהם או להפקיר את בטחונם, אבל חובתנו קודם כל להחזיר את חיי תושבי דרום תל אביב למסלולם, עניי עירך קודמים. אין דוגמה טובה יותר למשפט הזה".
ארדן הסביר כי ניצבים פה אלפים רבים של אזרחי מדינת ישראל, לאו-דווקא מהשכבות המבוססות והחזקות. "אולי זה נוח לכל מיני מנהיגי ציבור שהבעיה הזאת ממשיכה להתקיים שם ואנחנו לא פוגשים אותה ביום יום. אלה האזרחים שלנו והמחויבות שלנו היא קודם כל אליהם. הפתרון לכלוא אדם או להוציא אותו למדינה שלישית הוא לא נעים אבל האלטרנטיבה היא אכזרית כלפי התושבים שלנו".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שמע את הדברים ואמר לשר ארדן כי הוא רוצה לומר בגילוי מה הוא חושב: "ראש העיר תל אביב רון חולדאי כשל כישלון חרוץ בכל מה שנוגע לסוגיית דרום תל אביב. הוא בפעולות אקטיביות מעודד מסתננים לגור שם, לחיות במדינת ישראל".
ח"כ אילן גילאון (מרצ) הוצא מהדיון בוועדה לאחר שהתעמת עם ח"כ אורן חזן ועם מספר תושבי דרום תל אביב. "זה מקרה קלאסי בו כולם מפסידים בלי שאף אחד טעה", אמר ח"כ גילאון. "40 אלף פליטים בישראל ו-90 אחוזים מהם בדרום תל אביב, האם הם ביקשו להיות שם? מישהו כיוון אותם לשם. אני בעד העיקרון של עניי עירך קודמים, אבל כאשר אתה חייב לארח עניים מעיר אחרת אל תשים אותם בתוך עניי עירך. ברגע שאתם מכניסים את הבעיה הזאת בתוך מקום שמלכתחילה היו לו בעיות מדובר בחבית נפץ. לו ממשלת ישראל הייתה דואגת לפיזור נכון זה לא היה מגיע לזה. אתם עושים כאן פוליטיקה על גבם של אנשים מסכנים".
למרות שהופרע מספר רב של פעמים המשיך גילאון ואמר "זכותם של תושבי דרום תל אביב לחיות בסביבה בטוחה, טבעית ואיכותית, זה לא קרה עוד לפני הפליטים. אבל בגלל מי שאנחנו, ההיסטוריה שלנו, של עם שהתדפק על כל דלת ולא נתנו לו להיכנס, אני שייך לאומה שאם יתדפק על דלתי אדם ואומר "נרדף אני" אני קודם כל פותח ומברר את מעמדו". תושבת העיר מאי גולן זעקה לעברו מה לך ולתושבי דרום תל אביב? תושבת אחרת אמרה: "אתה צבוע ושקרן", והוועדה התקשתה להשתלט על המהומה שנוצרה בדיון, "משתמשים בכם בתור מכשירים", זעק ח"כ גילאון.
ח"כ זוהר טען בפני רשות המיסים כי אם מישהו יפתח עסק בניגוד לחוק תוך שעתיים יסגרו לו אותו, "אבל המסתננים פותחים שם עסקים בלי רישיונות ולא עושים פעולות אקטיביות כנגד אותם אנשים ששוה להם כלכלית להיות פה. לאריתראי שרוצה להכניס ילד לגן, עולה לו עשרה אחוזים ממה שעולה לאזרח ישראלי. אתה מאפשר להם כדאיות כלכלית, צריך לתת להם תנאים כמו לכל אזח ישראלי, לא יותר מזה".
חבר הכנסת נחמן שי (המחנה ציוני) אמר בדיון כי חברי מפלגתו החליטו לתמוך בהצעה הממשלתית להרחקת המסתננים והודה: "תושבי דרום תל אביב אתם הופקרתם. המחדל ההיסטורי זה שהם לא נחסמו על הגבול. אנחנו החלטנו שאת המסתננים ומבקשי עבודה צריך להרחיק מישראל בצורה הומנית ככל האפשר. מי שלא קיבל את הסכמת המדינה מקומו לא כאן. זאת לא עמדה שאתם מצפים לשמוע מאתנו".
ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר בתגובה לדבריו של ח"כ שי: "לא הרבה פעמים אנחנו זוכים לראות שהפוליטיקה היא דווקא לטובת האזרחים. הבנתם שההצבעה שלכם למען החוק תקושש לכם כמה קולות". לדבריו יש מציאות אחת: "רק אנחנו אשמים. סגרנו את הדלת בדרום ופתחנו את הדלת בשדה התעופה".
ח"כ חזן רמז בניגוד לדברי השר ארדן בתחילת הדיון, כי מי שאשם זו הממשלה. "לא בכל דבר בג"ץ אשם, זו נהייתה שיטה להאשים אותו. אם היינו רוצים להוציא אותם היינו עושים זאת. אנחנו נופלים בפח של הממשלה ושל היועמ"שים שאנחנו מפנים את האצבע תמיד לבג"ץ. מה יקרה כשיסגרו את חולות? יעמיסו את בתי הסוהר במסתננים? או שנגלה את האמת שהממשלה שלנו בראשות הסיעה שלי לא עושה מספיק לעזור לכם או שיקיימו את ההבטחה ויעיפו אותם מפה".
ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), מחה על מעצרה של שפי פז (פעילה חברתית מדרום ת"א שנעצרה בעת הפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון, ע.כ). "הצביעות ודו הפרצופיות. זו מדינת הלאום של העם היהודי. יהיו שיגידו שרוצים לאפשר גם לאחרים לעלות לכאן. לא רוצים שהשפה הרשמית תהיה דווקא עברית. מדברים על הצורך לשמור על מדינת ישראל כמדינת הלאום. מאפשרים לבני עמנו לעלות לכאן, אחרים יכולים להגיע עם אשרות כאלה ואחרות. אנחנו רואים כאן תהליך איטי של אזרוח. מרקם החיים של תושבי דרום תל אביב נרמס כבר שנים".
שלמה מסלוואי יו"ר ועד תושבי שכונת התקווה וחברת מועצת העיר ת"א: "עובדים בשכונת התקווה במתנ"ס חלקם לא מוכנים לעבוד, יש להם בעיה להגיע, שלא לדבר על הורים שחייבים ללוות את ילדיהם יום יום למתנ"ס השכונתי. אנחנו עדיין שקועים בבוץ הזה, כל פעם זה עולה טיפה לכותרות ונעלם, אני לא רואה באמת תקווה".
היו"ר זוהר סיכם: "התקווה שאני רואה זה לבטל את הכדאיות של אותו תושב זר לחיות פה בישראל. אפשר לעשות זאת בקלות, קודם כל על-ידי השוואת תנאים. לא ייתכן שהן יקבלו תנאים טובים יותר בדרום תל אביב. בנושא האכיפה רובם הגדול עובדים בכסף שחור. הוועדה דורשת מרשות המיסים להגביר הפעולות ולפעול לאכיפה זהה ושוויונית של בעלי הנכסים. אני דורש מהממשלה לפעול להשוואת התנאים שיביאו בסופו של יום לכך שהם יחזרו למולדתם".

תאריך:  27/11/2017   |   עודכן:  27/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הוצאת עיתון הארץ בע"מ  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מפה / mapa.co.il  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עיתון הארץ  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמוס שוקן  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רון חולדאי / Ron Huldai  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר בדרום ת"א: אתם עושים פוליטיקה על גב אנשים מסכנים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  27/11/17 20:04
 
- עזות מצחו מדהימה.מה הוא עושה? ל"ת
מנסה להסית?  |  27/11/17 20:49
2
חבר כנסת שקרן וכזבן
לורשן  |  28/11/17 08:58
3
גילאון מגדיר אותם" מסכנים"
ישע .  |  28/11/17 13:26
4
תגובה של מדתמט מסוליגאיות
  |  29/11/17 00:55
5
תגובה של מדתמט מסוליגאיות
מבשרת  |  29/11/17 00:55
6
תגובה של מדתמט מסוליגאיות
מבשרת  |  29/11/17 00:55
7
תגובה של מדתמט מסוליגאיות
מבשרת  |  29/11/17 00:55
8
תגובה של מדתמט מסוליגאיות
לורשן  |  29/11/17 00:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
חברת הכנסת מהבית היהודי: "כבר זכיתי שיקשרו לשמי כתרים כמי שמובילה את זה ש'אירן זה כאן', אבל בכוונתי לפעול לכך שאתרי פורנו יהיו סגורים כברירת מחדל ויפתחו למי שמבקש"    ח"כ שרן השכל (הליכוד): "נבחרי הציבור לא צריכים לכפות את הערכים שלהם על אנשים אחרים"
מירב ארד
הוסיפה: היעדר השקיפות והאיפול שמוטל על היקפי הטבות המס של טבע החל ב-2014, כמו גם הסתרת המידע האם במסגרת התיקון האחרון לחוק עידוד השקעות הון, ב-2016, שיוחד ל"מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד" זכתה טבע להטבת מס נוספת - הם חמורים ובלתי מקובלים    קראה להתערבות של רה"מ ושר האוצר במה שהיא מכנה אירוע טראומטי וקשה
עידן יוסף
יו"ר העבודה גבאי אומר כי משבר השבת היה מדומה ונועד לשנות את הסטטוס-קוו תוך כדי הסטת תשומת הלב מ"חוקי השחיתות של נתניהו"    התחייב לבטל חוקים אלה אם ייבחר
עידן יוסף
דרעי: ליברמן מחויב להסכמים הקואליציוניים ושני החוקים יובאו להצבעה בשבוע הבא    "עם גבאי ולפיד לא היינו נלחמים על עבודות בשבת אלא על רכבת ואוטובוסים שנוסעים בשבת"
מירב ארד
כך יתאפשר המשך פעילות התעופה האזרחית משדה דב בהתאם להוראות הקבועות בחוק    על-פי הערכות עלות הקמת הטרמינל הזמני עומדת על 50 מיליון שקלים והוא יפעל כחצי שנה בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il