X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון המדינות המפותחות מודאג מהמשך העלייה במחירי הדירות בישראל, חושש מבועת נדל"ן וממליץ לממשלה ולבנק ישראל לנקוט צעדים שימתנו את ההתייקרות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

OECD, ארגון המדינות המפותחות, מודאג מהמשך עליית מחירי הדירות בישראל, וממליץ לממשלה ולבנק ישראל לנקוט צעדים למיתון ההתייקרות, ובהם העלאת הריבית. כך כותב הארגון בפרק על הנדל"ן, שהוא חלק מסקירה על המשק הישראלי שפרסם (יום ג', 28.11.17).
הארגון מציין כי מחירי הדירות עלו בשנים האחרונות בשיעורים ניכרים. הוא למעשה מזהיר ממצב של בועת נדל"ן, כלומר עליות מחירים חדות שיביאו לירידת הביקוש ועלולים להכניס יזמים לקשיים.
הבנקים מעורבים בשוק, על-ידי מתן משכנתאות בהיקף גדול, דבר המגדיל את הביקוש לדירות, ביחוד כאשר הריבית נמוכה יחסית.
כדי למנוע סכנה זו, קורא הארגון לממשלה ולבנק ישראל לנקוט צעדים ממתנים, שהמרכזי בהם עשוי להיות העלאת הריבית הבנקאית על-ידי בנק ישראל. הדבר ייקר את האשראי ליזמים ויקטין את בניית הדירות מצד אחד, וייקר משכנתאות לקונים, מה שיקטין את הביקוש, מצד שני. הליכים אלו עשויים להביא להתייצבות המחירים.
לדעת הארגון, על ישראל לנקוט צעדים נוספים, אך אינו נכנס לפרטים. כלכלנים עשויים להציע בהקשר זה האטה או שינויים במדינות מחיר למשתכן, וכן פעילות להגדלת היקף הבנייה והצע הדירות.

תאריך:  29/11/2017   |   עודכן:  29/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
יו"ר הפדרציה העולמית ליהדות תימן: "באו בצהרי היום למשפחת דוד ולוקחים את אשתו בחודש התשיעי להריונה בזמן שהיא מכינה ארוחת צהריים. בעלה בא עם בנה ושמע שעושים באשתו זריקות, הוא והבן ניסו להתפרץ והמשטרה עצרה אותם. כששוחררו ראו אותה מנותחת מכף רגל ועד ראש. האבא והילד באו לקבור את האימא וגילו שאין עיניים, מוציאים את התכריכים וראו שאין חלקים פנימיים"
עומר כרמון
בשבוע שעבר הודיע דונלד טראמפ, כי הוא מכניס את קוריאה הצפונית לרשימת המדינות תומכות הטרור    הערב הגיעה התשובה של משטר קים ג'ונג און    הטיל נחת לאחר חמישים דקות במים הטריטוריאליים של יפן
עומר כרמון
שר החינוך ביטל יום עיון של האגודה לזכויות האזרח שאמור היה להתקיים מחר    האגודה פנתה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה: "נפתלי בנט חרג מסמכותו"
עומר כרמון
חברת הכנסת מהמחנה הציוני: "האחריות שלנו לדאוג שלא רק מי שיש לה אמצעים לשלם על התהליך תוכל לעשות זאת"   מומחית לסוציולוגיה של הפריון: "את עושה דבר שהוא אנטי פמיניסטי. גם רווקות וגם גיל הן לא מחלות. סל הבריאות צריך לטפל בהמון מחלות והתקציב הוא מצומצם"
עידן יוסף
סמנכ"ל הפיתוח ברכבת ישראל: מיזם המסילה הרביעית באיילון יימשך כחמש-שש שנים    משרד התחבורה: המו"מ מול מקווה ישראל עלול לעכב את העבודות בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il