X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנחיית הדרג המדיני [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
באיחוד הלאומי מביעים זעזוע
פונו המתבצרים בנגרייה בנתיב האבות
מאות נערים ותושבי "נתיב האבות" התבצרו במקום, הניחו בין היתר תלתליות, העלו באש צמיגים על-מנת לחסום את צירי הגישה לנגרייה, ואף הפכו מכונית

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הרסו (יום ד', 29.11.17) כוחות הביטחון מבנה הבלתי חוקי ב״נתיב האבות״. בפעילות השתתפו כוחות הביטחון במספר מעגלי אחריות ופעלו לפינוי המבנה תוך שמירה על הביטחון החוק והסדר.
המבנה ממוקם בהתנחלות אלעזר בגוש-עציון, ומכונה "הנגרייה". ההריסה הינה ביצוע פסק דין של בג"ץ, שלפיו 17 מבנים שיושבים בשכונה על קרקע פלשתינית פרטית אמורים להיות מפונים עד חודש מרס הקרוב. מאות נערים ותושבי "נתיב האבות" התבצרו במקום, הניחו בין היתר תלתליות, העלו באש צמיגים על-מנת לחסום את צירי הגישה לנגרייה, ואף הפכו מכונית.
מסיעת האיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "מביעים זעזוע לנוכח אי-הצדק והעוול המתרחש לנגד עינינו היום בנתיב האבות. יש כאן פינוי מיותר וסתמי פרי יוזמתם של אויבינו ולא פחות גרוע מכך פרי פסיקותיו השערורתיות של בג"ץ. אנו נפעל בכל הכוח למנוע מקרים דומים בעתיד ולהסדיר את יתר בתי השכונה במהרה שלא נצטרך לחזות שוב במראות כאלה".
ראש המועצה האזורית גוש-עציון, שלמה נאמן, מסר בתגובה: "עצוב מאוד שהגענו לרגע המחפיר הזה של אובדן שליטה ושלטון. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק. לא רק מבנה תמים יהרס הבוקר בנתיב האבות, גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת "די ניין ההרס". לפני 70 שנה בדיוק הכירו אומות העולם בזכותנו להקים מדינת ישראל ובו ביום גוש-עציון נכנס לקרב האחרון שלו - הקרב על ירושלים. הגיעה תורה של ממשלת ישראל להכיר בעובדת שלטון ישראל בכל חבלי הארץ ואין מתאים מגוש-עציון שהולך בנתיב אבותיו להתחיל את הצד ההיסטורי הזה של החלת הריבונות".
חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי): "עצוב מאוד לראות, מרוסיה הרחוקה, מראות של הרס וחורבן מיותרים. בג"ץ שמקבל טענות בעלות ללא ביסוס מוצק וקובע מדיניות של הרס במקום בניין. לבי ממרחקים, עם אנשי נתיב האבות, עם כל מיישבי ארצנו. עם כל ההרס המיותר, לא יעזור, לא לאויבנו ולא לחלוקים על דעותינו. התיישבות והריבונות היהודית בכל מרחבי ארצנו, תתגבר, תתחזק ותיגדל. אנו פועלים על כך בלא הרף, וכואבים מאוד על הכישלון היום".
ו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד): "לראות את מדינת ישראל מפנה את תושביה הוא מראה קשה ולבי עם תושבי נתיב האבות. אעשה ככל שביכולתי למנוע את הפינויים הנוספים במקום על-אף פסקי הדין שניתנו להריסה".
ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי): "אחרי המאבק על חוק ההסדרה שהצליח, כואב הלב לראות את התחלת ההריסה בנתיב האבות . העובדה שאלפי בתים ניצלו מחרב ארגוני השמאל הקיצוני הודות לחוק, איננה מנחמת לנוכח מראות של הריסה. התושבים הם אנשי חוק והבנייה נעשתה בתום לב ובעידוד המדינה. עלינו לפעול להסדרת נתיב הבאת ולהצלת הבתים שאפשר להציל מחורבן במקום".

פינוי "הנגרייה" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
תאריך:  29/11/2017   |   עודכן:  29/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פונו המתבצרים בנגרייה בנתיב האבות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שפורעי הסדר החוליגנים האלה,
יש להניח,   |  29/11/17 09:49
2
בג"צ,צה"ל,וממשלת ישראל הורסים ל"ת
רק ליהודים  |  29/11/17 12:28
3
מהמוסר הכפול של הימין הלאומני.
גם אני מזועזע  |  29/11/17 12:38
4
שח"כים מצדיקים גזל קרקעות
עוד יותר מזועזע  |  29/11/17 14:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עומר כרמון
שר החינוך ביטל יום עיון של האגודה לזכויות האזרח שאמור היה להתקיים מחר    האגודה פנתה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה: "נפתלי בנט חרג מסמכותו"
אלעזר לוין
תוכנית החיסכון לילדים היא הצלחה גדולה", אמר סגן שר האוצר יצחק כהן, בוועידת "עדיף" בקריית שדה התעופה
עידן יוסף
שר העבודה חיים כץ שוקל לוותר על סמכויותיו למתן אישורי עבודה בשבת לנוכח תדרוכים פוליטיים נגדו    השר אריאל מתנדב לקבל את הסמכויות לידיו
עידן יוסף
שר החקלאות פרסם טיוטת תמיכות ממשרדו לבעלי תפקידים בשכר בגרעינים משימתיים    תקרת המשכורות עלתה פי שניים ועשויה להגיע ל-35,000 שקל    הגרעינים מתיישבים ברשויות מקומיות ועוסקים בנושאי חינוך ורווחה
עידן יוסף
שחקני הכדורגל המבקשים לשמור שבת דורשים ממחלקת הבג"צים שלא לאפשר כינוס של ועדת השרים לצורך מתן היתר ענפי לכדורגל בשבת ללא נוכחותו השר לשירותי דת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il