X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ שלי יחימוביץ': "הוועדה בראשותי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה, ותבקש לקבל חוות דעת שתורה להפסיק לתת לאלתר את הפטורים. מתן הפתורים הוא הפרה חמורה מבחינת מנהל תקין, ועיוות פרשני של רשות המיסים"
▪  ▪  ▪
"שוד קופת המדינה". ח"כ שלי יחימוביץ'[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת קיימה (יום ד', 29.11.17) דיון מעקב בדוח מבקר המדינה שעסק במיסוי קרנות הון.
יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), אמרה בראשית הדיון: "אנחנו עדים לכך שרשות המיסים נטלה לעצמה את תפקיד המחוקק, לקחה פרצה בחוק שהיא סעיף 16א לפקודת המיסים, והשתמשה בה כדי להעניק פטורים מופלגים ממס בלי בקרה, בלי לאמוד את התוצאות של הפטור הזה, ובלי לבדוק את התועלת המשקית שעולה ממנו (הכנסות מדינה, צמיחה, עידוד הפריפריה, עידוד תעסוקה ועוד קריטריונים בסיסיים שמשמעותם תרומה למשק הישראלי). לא ראינו אפילו כוונה של רשות המיסים להכניס משהו מהדברים האלה לקריטריונים בעתיד. אייפקס מהווה מקרה בוחן, דוגמה חיה שמוכיחה שהטבות עשויות לא רק שלא להועיל למשק, אלא להזיק לו. אייפקס עשתה סיבוב על הציבור, על עובדי תנובה, על החקלאים, על הכלכלה הישראלית, על הנדל"ן, על הכנסות המדינה. לקחה את השלל והלכה. שום פרי לא נפל בחלקה של המדינה מהרגע שאייפקס רכשה את תנובה ועד שמכרה אותה - לא במדד המחירים לצרכן, לא במיסוי שיכלה לשלם כאן ולא שילמה, לא בהגדלת מספר העובדים. אנחנו רואים סעיף שהפרשנות שלו עושה, לעיתים, נזק למדינה ולמשק הישראלי. למה אני לא שומעת כאן שום מחשבה שנוכח האבולוציה בטיב ההשקעות, והמעבר של הקרנות מהשקעה מבורכת בסטרטאפים להשתלטות על חברות מבוססות וטובות בלי להועיל להן אלא רק לחלוב אותן - ונוכח הניסיון המצטבר, מופקים לקחים. מדוע אתם ברשות המיסים לא מתכתבים עם המציאות ומעדכנים את הפרשנות שלקחתם לעצמכם לסעיף 16א? גם הזלזול שהופגן כאן בדוח מבקר המדינה משקף רוח מסוכנת. אולי מישהו מחכה לסגירת מוסד מבקר המדינה?"
ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "רשות המיסים לקחה לעצמה חרות והחליפה את תפקיד המחוקק בלי סמכות. זו גחמה פרטית שנסגרה בתוך רשות המיסים. שרי האוצר האצילו סמכות שאין להם. זה היה צריך להיות בחוק. היום מסתובבות המון חברות השקעה שמחפשות להשקיע פה בישראל, ואנחנו צריכים להיות סלקטיביים
צחי סעד וחנן פוגל, ממשרד מבקר המדינה, פירטו את עיקרי הליקויים: הפטור ניתן ללא הסמכה בחוק, ללא קריטריונים, ללא תהליכי פיתוח ובקרה למציאת איזון, ללא שקיפות וללא בחינת התועלת המשקית - מה המשק באמת מקבל".
משה אשר, מנהל רשות המיסים, התייחס לביקורת: "קרן הון סיכון היא שותפות המאגדת משקיעים בסכומים שונים. ברגע שצוברים מאסה קריטית של כסף, הגוף המנהל משקיע בחברות. צורת תעשיה זו לא החלה בישראל אלא בארצות הברית. התחומים שם צברו תאוצה מדהימה ופיתחו את הכלכלה הטכנולוגית. לימים זה גם הגיע לישראל - בשנת 1992, בעקבות החלטה של שר האוצר ומנהל רשות המיסים, מתוך ניסיון להביא משקיעים לישראל ובעיקר כדי לאפשר הזרמת כסף גדול לחברות סטארט-אפ. הבנקים לא נותנים שקל, אין מי שיממן בהתחלה, זה רק קרן הון סיכון, היא משקיעה לאחר שהיא בוחנת מאות השקעות. מתוך 15 השקעות של קרן הון סיכון, היא תצליח אולי בעסקה אחת או שתיים, שתביא את התשואה כולה לקרן. לאורך השנים, לאור המדיניות הזו, עשרות רבות של קרנות הון סיכון גייסו למעלה מ 15 מיליארד דולר, הכסף נכנס לחברות וסייע בפיתוח הכלכלה והטכנולוגיה הישראלית. בלי זה לא היינו איפה שאנחנו נמצאים היום. כל ההייטק הישראלי, החל בהטבות שניתנו לקרנות הון סיכון. אין מחלוקת שהדבר הועיל לישראל בצורה מדהימה. הפלטפורמה המשפטית להטבות הללו זה סעיף 16א. בסעיף זה הסמכות למתן פטור היא בידי שר האוצר שהעביר את הסמכות אלינו. כך שאם יש בעיה משפטית במתן הפטור, היא קיימת בכל הקרנות המוטבות. למרות שהסעיף מדבר על החזר, כולם קיבלו את ההטבה מראש ולא בדיעבד וזאת מפני שמשקיעים זרים לא יסכימו להיכנס לביורוקרטיה של החזרים. הדבר הזה הוא גם ברוב מדינות הנותנות פטור מרווח הון. כרגע יש הצעת החוק שנמצאת בוועדת הכספים, שבה יוסדרו הקריטריונים וייכתב במפורש כי הפטור יינתן מראש. עוד אמר לגבי הקריטריונים כי הם פורסמו בעבר באמצעות חוזרים שהופצו. היות שהתעשיה דינמית אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למה שקורה בעולם ולעדכן את הקריטריונים. לאחרונה, אספנו את כל החריגים וניסחנו קריטריונים חדשים והם יפורסמו בקרוב. קרן א׳ הייתה בעברה קרן הון סיכון כמו כולם, ובתחילה השקיעה רק בהון סיכון. לימים שינתה את דפוס ההשקעות ועברה להשקעות בחברות גדולת וקיימות. היא לא לבד בשוק הזה. בארץ יש בין 10 ל-20 קרנות private equity נוספות (כגון פימי, קטאליס ויולה נוי ועוד). החקיקה בישראל בדומה לכל העולם קובעת שרווח הון של משקיע זר בישראל פטור ממס וזאת כדי לעודד השקעות בישראל. אנחנו לא אומרים במה להשקיע, אנחנו לא אומרים כמה עובדים להעסיק, זו מדיניות שמקובלת ללא שום תנאי. הפטורים שאנחנו נותנים זה לב ליבו של הביזנס. במקרה של קרן השקעות פרטיות, private equity, בכל ההשקעות שלה, הפעילות של החברה חייבת במס. בהתאם לכך תנובה שילמה מאות מיליונים בתקופת ההשקעה של הקרן, 700 מיליון שקל לאורך התקופה הזו, כאשר לפני זה כמעט לא שילמה מיסים. חלק שולם כמס שבח וחלק מזה זה התייעלות פנימית. אנחנו מנהלים את המדיניות לפי המקובל בעולם ומכוונים לתחומי פעילות שרואים בהם ערך מוסף. לא נאפשר עסקות בנדל"ן, רכישת בנקים וחברות ביטוח. כן נאפשר השקעות בתעשיה בתחומים שיש להם פוטנציאל למשק ולחברה".
הכלכלן, פרופ' אבי בן בסט, אמר בדיון: "הטבות במס קיימות במדינות רבות על-מנת לפתור בעיות שאין דרך לפתור אותן, כגון שונות בין אנשים, או כאשר ישנם יעדים לאומים שיש בהם כשל שוק. שיטת ההטבות במס, היא שיטה גרועה ביותר. עדיף להתערב באמצעות תמריצים. עלותם ברורה, אפשר לתקצב אותם, הם נידונים מדי שנה. ואילו כאשר מדובר בהטבות, אתה לא יודע כמה זה יעלה לך, זה תלוי ברווח של היזם. זה פוגע ביכולת לשקול את סדר העדיפות. יש פטורים שלכאורה יש להם יעד כלכלי. בחוק לעידוד השקעות הון מ-2003 יש העדפה לחברות גדולות. המטרה הייתה שיותר חברות יבואו לארץ. בפועל אז היו 4 חברות והיום יש את אותן החברות בדיוק. נתנו 5 מיליארד ש״ח בשנה בהטבות מס, ולא קרה כלום. הם היו פה גם לפני, איש לא בא למרות שהקצנו לזה משאבים אדירים. הנזק היותר גדול הוא בתחרות. כאשר חברה א' תשלם מס מופחת היא תקבל יתרון בשוק. כולם מתחרים באותו משק על עובדים ועל אשראי. בפועל, מי שמשלם פחות מס יוכל לקבל עובדים יותר טובים, הוא אומנם יגדל - אבל אולי זה על חשבון עסקים הטובים ממנו. אולי זה בגלל שהוא משלם פחות מס. יש נזק בתמריצים ללא יעד כלכלי ברור. מדינת ישראל, מתמרצת את הייצוא מיום הקמתה. זה יעד מועדף. באותם ימים היה משק עם פער אדיר בין ייבוא לייצוא, ולכן הוחלט שצריך להגדיל את התוצר ולהכניס מטבע חוץ. זה יוצר אפליה אדירה. אין שום הגיון באפליה הזו. צריך להבטיח שוויון הזדמנויות לכולם, כולל לעסקים, ושהטוב ינצח".
פרופ' יוסף אדרעי: "תפקידה של רשות המיסים אינו להתעסק במדיניות, אלא לגבות מיסים. לא יכול להיות שהממונים על הגבייה עוסקים במדיניות ואז חורגים מסמכות. שר האוצר לא יכול לתת סמכויות שאינן בחוק, זהו מדרון חלקלק. צריך להבחין בין שוק חופשי שנותן לכולם הזדמנות שווה ובמקום של כשל המדינה מתערבת. בשוק קפיטליסטי יש פריווילגיה לבעלי ההון. אני לא מכיר אף מחקר שמוכיח שבלי השקעות לא הייתה קמה תעשיית ההייטק. המשאב העיקרי בישראל הוא לא ההטבה במס, אלא ההון האנושי. אם באמת רוצים לעודד את המשק, צריך לתמרץ את ההון האנושי ואת ההון הציבורי. בכל העולם, המדיניות הפוכה. מזה חמש שנים כל העולם משתתף במאמץ להפסיק את תמריצי המס לייצוא. כל העולם מאוחד בזה שצריך להפסיק את תכנוני המס הבינלאומיים. יש עיקרון חשוב במיסוי שנקרא עיקרון המס האחד. אתה נותן הטבת מס בתנאי שבצד האחר הוא משלם מיסים, אין פעילות ללא מיסוי".
רולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר רשות המיסים, אמר כי בסעיף 16א המחוקק נתן את הסמכות לשר האוצר והוא העביר אותה לרשות. זה קרה ב 2006 ופורסם ברשומות. אמנות המס שישראל חתומה עליהן קובעות באופן גורף: "תושב מדינה מסוימת פטור ממס רווחי הון במדינה האחרת", כאשר רוב האמנות קובעות ניכוי ממס במקור. בהתייחס לסעיף 16א אמר כי הוא נועד על-מנת לקבוע מתי מדובר ברווח הון ומתי מדובר על פעילות עסקית החייבת במס בישראל. יש מצבים שאתה על הגבול ואז נכנס הסעיף לתוקף. הפטור ממס ניתן ללא הבחנה בין חברת הייטק לבין חברה כמו תנובה.
יו"ר הוועדה ח"כ יחימוביץ': "זה אבסורד, אנחנו רואים את הנזק, את העדר התועלת למשק, את ההפסדים להכנסות המדינה, ורשות המיסים דבק בפלפולי סעיפים משפטיים. מדיניות המס נועדה להטיב עם המדינות הכלכלית של מדינת ישראל. הפרשנות שלכם מזיקה למדינה. למה אני לא שומעת, שנוכח השינוי והניסיון המצטבר יש מחשבה חדשה? למה אתם לא מסתכלים על המציאות ומנסים לשפר אותה? למה לא שמעתי שתהיה הצעת חוק שתבדיל בין המסלול של קרנות פרטיות (Private Equity) לקרנות הון סיכון?
שלמה רצון ממשרד המבקר: "קראנו עשרות אישורים, חלק גדול מהם נמצאים במקלטי מס, ולא משולם מס לא בארץ ולא בחול. יש הרבה מקרים של אישורי מיסים, קרן א' היא מקרה אחד של מיליארד שקל, אבל האם באמת הייתה תועלת משקית"?
אבישי דינר, מחלקת מיסוי בינלאומי ברשות המיסים: "הקריטריונים החדשים דורשים שהגוף המשקיע יהיה בעל פיזור רב של עשרה משקיעים לפחות. המגבלה באה להראות שהגוף מייצג תושבי חוץ שההכנסה עבורם היא משהו פאסיבי. קריטריון נוסף הוא השקעה מזכה. ההטבה לא כוללת כל סוג של השקעה. באייפקס לא הלכנו בדיוק לפי ההגדרה הזו. הקריטריונים מאפשרים גם השקעה בעסק קיים כדי ליצור שוק משני, שוק של יד שנייה, המשקיע ידע שהוא יוכל למכור את החברה, וגם לרוכשים תהיה קרקע נוחה לבוא".
ח"כ יחימוביץ': "אבל מה איתנו? איזה מהקריטריונים מטיב עם הכלכלה בישראל? המקרה של תנובה לא מהווה עבורכם תמרור אזהרה קל? משהו שיאט את העסקה הבאה? תנו תחושה שזה מגרד לכם את קצה המחשבה. אתם לא הפנמתם שום דבר ממהותה של הישיבה הזו. אם קראתם את הדוח, איך לא אמרתם לעצמכם שאתם צריכים לתקן לאור המלצות המבקר? מה עבר לכם בראש? אבישי דינר השיב: "אילו לא היינו נותנים אישור, היינו עומדים בבית המשפט".
ח"כ יחימוביץ': "כל מדיניות המיסוי נובעת מהפחד לעמוד מולם בבית המשפט?! ח"כ מיקי רוזנטל: "אתם תאפשרו לאייפקס לרכוש את בזק רק כדי שהם לא ייקחו אתכם לבית משפט?! זה מה שאמרת! אתם מעודדים חברות לעשות סיבוב על המשק הישראלי".
קוסאי עסאי מנהל תחום מיסוי בינלאומי בכלכלן הראשי אמר כי אינו יכול להתייחס לקרן א' כי הוא איננו מכיר את כל הנסיבות. ח"כ יחימוביץ': "לא יכול להיות שאתה לא מכיר את הנסיבות, לא יכול להיות שהכלכלן הראשי לא עסק בזה. נושא הדיון היה כתוב בהזמנה. זה גלוי לחלוטין שאייפקס שילמו אפס מס על המכירה". בהתייחס לסעיף 16א אמר קוסאי כי הנושא עבר את הייעוץ המשפטי של רשות המיסים. אין ספק שאנחנו מעדיפים שהחוק יתוקן עם קריטריונים ברורים, ואנחנו מעדיפים שיפורש שיהיה פטור מראש ולא החזר.
צחי סעד, ממשרד מבקר המדינה: "הפטור נולד כתינוק מעוות וצמח וגדל עם השנים והעיוות גדל אתו בהרחבת הפטור בהודעת דובר. הסמכה בחוק היא עניין מהותי, אי-אפשר לפעול בלא סמכות מובהקת בחוק. לגבי עסקה נוספת אמר כי ישנו ספק משמעותי, האם אחרי שהסוגיה הונחה על השולחן, האם הסמכות קיימת? אחרי שמבקר המדינה קבע שאין סמכות, מתעורר ספק משמעותי האם רשות המיסים יכולה מחר בבוקר לתת את הפטור".
ח"כ יחימוביץ': "אין ספק שמהדיון עולה צורך אקוטי לקבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה לקבלת עמדה ברורה להעדר ההסמכה. האם ניתן לתת פטור לפני שיוסדר החוק. חברה עושה סיבוב על המשק, על החברה, על העובדים. לוקחת שלל ובורחת. ורשות המיסים פועלת כאילו לא קרה שום דבר רע. זה אבסורד. גם אם בפרשנות פלפולית של סעיף 16א לפקודת המיסים זה היה אפשרי, התוצאה בסוף היא טרגית למשק הישראלי. אם אייפקס תרצה לקנות את בזק, שוב נהיה עדים לשוד של קופת המדינה והמשק הישראלי. החברה תפטר עובדים, תמכור נדלן, תחלק דיבידנדים ושוב תמכור ללא תשלום מס על המכירה הזו. איך אנחנו יכולים לעמוד מנגד? הוועדה בראשותי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה, ותבקש לקבל חוות דעת שתורה להפסיק לתת לאלתר את הפטורים. מתן הפתורים הוא הפרה חמורה מבחינת מנהל תקין, ועיוות פרשני של רשות המיסים. אלו מילים קשות, אך מילים פחות חריפות מאלה לא נקלטות. כל סוגית הפטורים צריכה להיות ממוסדת ומעוגנת בחקיקה ראשית, לאחר דיון ציבורי מעמיק, ולאחר הגדרת קריטריונים שיוודאו שהטבות המס יביאו תרומה לכלכלה הישראלית. בנוסף, על אגף הכלכלן הראשי, רשות המיסים, והמועצה הלאומית לכלכלה, לתת את הדעת בעניין התועלת המשקית שמביאות הטבות המס הללו״

תאריך:  29/11/2017   |   עודכן:  29/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה אשר / Moshe Asher  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: לבטל את כל הפטורים ממס
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה פתורים?
אבשלום חום  |  29/11/17 17:26
2
שלי יחימוביץ ממשיכה לבצעה
ישע .  |  29/11/17 21:30
 
- מ ט ו מ ט ם !!!
1 העם  |  30/11/17 06:56
3
הללויה לשלי ומיקי. ל"ת
doozy@netvision.net  |  29/11/17 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה    חבר מועצת העיר תל אביב: "מדוע לא נשמע קולו של ח"כ זוהיר בהלול כשמסתננים נכנסו לכפר מנדא וגורשו במכות"? ח"כ בהלול: "יכול להיות שלא הייתי בארץ באותו זמן"
מירב ארד
ההצעה קובעת כי מדידת המלאי בענף היהלומים לצורכי הוצאת שומות לצורך תשלום מס, תיעשה על-פי עלות המלאי בלבד. במקרים ייחודיים, מוסך שר האוצר באישור ועדת הכספים, לקבוע סוגי יהלומים שלגביהם יימדד המלאי העסקי שלא לפי עלות המלאי, אלא באופן אחר שייקבע ושיאפשר מדידה אוביקטיבית יותר
עומר כרמון
ועדת החוקה של הכנסת אישרה מתווה פשרה: תובענה ייצוגית בבית המשפט שלום - 8,000 שקלים    במחוזי - 16 אלף שקלים    נגד רשות מקומית - 1,800 שקלים    שרת המשפטים תוכל להפחית את הסכום גם בתובענות ייצוגיות נגד המדינה
יפעת גדות
ביום הבריאות נטלו חלק רופאים מומחים מובילים בסוכרת, אחיות, דיאטניות, מאמני כושר וכירופודיסטים    רבים מחולי הסוכרת אינם מאובחנים ולא מודעים לקיום המחלה בגופם
עומר כרמון
פעילי הקבוצה מתגאים: "כתוצאה מכך שנהגו של ח"כ דוד ביטן לא הצליח לקחת אותו מהכניסה לביתו, נאלץ ביטן להגיע רגלית למכוניתו בליווי משטרתי וליווי הפנתרים שדרשו לשוחח עמו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il