X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ילד עם מוגבלות כרוך באתגרים רבים עבור המשפחה שצריכה לשנות את המרחב הביתי עבורו. אך מה קורה כשיש ילדים נוספים במשפחה, מה איתם?
▪  ▪  ▪
האחים משלמים מחיר [צילום: סרג' אטאל/פלאש 90]

לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, מחקר חדש שערך ד"ר אבידן מילבסקי, מהמחלקה למדעי ההתנהגות באוניברסיטת אריאל מגלה מאפיינים ייחודיים לאחים של ילדים עם מוגבלויות. המחקר ניסה להתחקות אחר מאפיינים משותפים אלו באמצעות ראיונות מעמיקים עם 200 ילדים שהם אחים של ילד עם מוגבלות, ומגלה שישה מאפיינים משותפים:
  • קשיי הסתגלות - מתבטאים בסיכון גבוה יותר מאשר הממוצע של פיתוח בעיות רגשיות, חרדה ולחץ, המוסתרות לעין כדי לא לעורר מהומה נוספת להורים. בנוסף הם עשויים להתמודד עם בעיות של עמיתים, חוסר מעורבות בפעילויות חוץ-לימודיות כתוצאה מזמנם וכספם המוגבלים.
  • עצמאות ואחריות - בהתחשב בתשומת הלב הניתנת לילד עם המוגבלות, אחים עשויים להזניח את ענייניהם. בחלק מהמקרים, אחים חווים הורות במקום שבו הם צפויים להיות בעלי אחריות רבה על עצמם ועל אחיהם, פיתוח חובות דומות לאלה של הורה. אחריות זו עשויה להיראות חיובית להורים, אך עשויה להיות מבשרת מצוקה רגשית.
  • הרגשת הזנחה מצד ההורים - ההתמקדות המשפחתית בילד עם מוגבלות עשויה לקחת את תשומת הלב של שאר האחים. הזמן המושקע בטיפולים רפואיים עבור הילד עם המוגבלות מגביל את משך הזמן שהורים יכולים לבלות עם ילדיהם האחרים וכתוצאה מכך התחושה של האחים היא של הזנחה.
  • חוסר ידע על מוגבלות האח - לאחים יש הרבה שאלות על מוגבלות אחיהם, אך ההורים חוסכים מהם מידע זה ובשל כך קורה שהם מפתחים רעיונות לא הגיוניים על מה שיכול לקרות לאחיהם.
  • רגשות מעורבים על מצבם - הם עשויים לחוש אשמה תוהה אם הם גרמו לנכות של אחיהם או שהם עשויים להרגיש אשמה על למה הנכות לא קרתה להם. הם עשויים לחוש פחד לגבי בריאותם של אחיהם או על מה שעלול לקרות לאחיהם בעתיד. אחים עשויים לחוות גם טינה, כעס או קנאה כלפי אחיהם, בהתחשב בתשומת הלב ובמשאבים שהוצאו עליהם. תחושה נפוצה נוספת היא מבוכה כתוצאה מהתנהגויות ומראה של אחיהם. במקרים מסוימים המבוכה עשויה להיות כה גדולה, עד כי הם נמנעים מקשר לאח עם הנכות. הם עשויים לטעון שהוא ילד יחיד או שהוא לא מזמין חברים על-מנת שלא יראו את אחיו.
  • סיפוק הזדמנויות עבור אחים - חוץ מהקשיים הכרוכים שציינו עד עתה, מצב קשה זה עשוי להציע גם הזדמנויות. אחים אלה לעתים קרובות מפתחים מאפיינים חיוביים כמו שליטה עצמית, שיתוף פעולה, אמפתיה, סובלנות, אלטרואיזם, בגרות, ואחריות כתוצאה של התמודדות עם המצב המשפחתי שלהם. הם עשויים לפתח נאמנות והגנה כלפי אחיהם. במקרים מסוימים, אחים אלה משתמשים בגישה של אדם לגבי צרכים מיוחדים כמבחן לבדיקת חברות. המעורבות שלהם עם אחיהם עשויה אפילו להוביל אותם לבחור מקצועות עתידיים במקצועות סיוע.
התוצאות מדגישות את הרצף ההתפתחותי הלא נורמטיבי של אחים של ילדים עם מוגבלות ומצביע על החשיבות של התמקדות בהיבט המוזנח של הדינמיקה של הילד והמשפחה ולזכור שגם להם מאתגר ולא פשוט וחשוב מאוד לתת תשומת לב לכך, הנחיות ותמיכה.

תאריך:  30/11/2017   |   עודכן:  30/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאפיינים ייחודיים לאחים של ילדים מוגבלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חנה רדו לא הורשעה ותבצע 250 שעות שירות לתועלת הציבור לאחר שהודתה בשימוש במידע פנים על חברת קומפיוג'ן    ביהמ"ש: הרשעה תגרור את פיטוריה ותפגע בשיקומה
מירב ארד
מבנה מרשים בן 2,200 שנה התגלה בחפירה ארכיאולוגית של רשות העתיקות והאונ' העברית בירושלים    בתוך המבנה נמצא מזבח נדיר, מעוטר בתבליט שור    החוקרים: ייתכן שהמבנה פורק באופן מכוון, אולי בכיבושי החשמונאים את האזור
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את עתירתה של שרון אלקיים נגד פיטוריה בעקבות נישואיה לאסיר המשוחרר שי מגירה: קיימת סכנה לשב"ס ופגיעה בעבודתו בשל החשש לניגוד עניינים
איתמר לוין
פוגלמן קיבל בקשה של חברה שחויבה לשלם לאפריקה-ישראל סכום השווה להכנסותיה של זו בתוך 90 דקות, ועיכב את העברת הכסף עד להכרעה בערעור
איתמר לוין
פוגלמן: קיימת מסוכנות חריגה במעשיו של עורך הדין המואשם לצידם של לורי שם-טוב ומוטי לייבל, אך ניתן לתת לה מענה אם יוחזק בבית הוריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il