X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר הפיץ תזכיר חוק שיביא לאימוץ חלקי והדרגתי החלטות מועצת הביטחון בנוגע לעיצומים על מי שמסייע לתוכניות הגרעין של טהרן ופיונגיאנג
▪  ▪  ▪
מתקן גרעיני באירן

ישראל מצטרפת בצורה חלקית לעיצומים הבינלאומיים נגד הגורמים המסייעים לתוכניות הגרעין של אירן וקוריאה הצפונית - עשור לאחר שהחלו עיצומים אלו, וארבע שנים לאחר שהארגון הבינלאומי המוביל את הנושא ציין שהיא אינה עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים.
בשנת 1989 הקימו מדינות G7 (המדינות המתועשות הגדולות) את FATF - הארגון המוביל בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור ואשר קובע את הסטנדרט הבינלאומי המחייב. תקנות הארגון מחייבות את כל מדינות העולם, ומי שאינה עומדת בהם - ניצבת בפני סיכון של הכללתה ברשימה שחורה הפוגעת בהשקעות בה ומונעת מהמוסדות הפיננסיים שלה לפעול בזירה הבינלאומית. העיצומים על קוריאה הצפונית הוטלו לראשונה ב-2006, ועל אירן - ב-2007.
הארגון דורש ממדינות העולם ליישם מיידית את החלטות מועצת הביטחון בנוגע להטלת עיצומים על גורמים שמפיצים ומממנים נשק להשמדה המונית ועל גורמים המסייעים להם, כאשר כיום מדובר על אירן וקוריאה הצפונית. המטרה המרכזית של העיצומים היא להקפיא את כספיהם ונכסיהם של אותם גורמים, והדרישה היא לעשות זאת בתוך מספר שעות מקבלת ההחלטה באו"ם.
תזכיר חוק שהפיץ משרד האוצר (30.11.17) מציין, כי ישראל אינה עומדת כיום בדרישות אלו, משום שאין לה מנגנון לאימוץ החלטות מועצת הביטחון. בשנת 2013 מתח FATF ביקורת על כך שהאימוץ אינו מיידי ועל כך שמסגרת הזמן הנוכחית לאימוץ הכרזות מועצת הביטחון ארוכה מדי ואינה עומדת בדרישה הבינלאומית. לפיכך, מציע משרד האוצר לקבוע כעת בחוק מסלול לאימוץ ההחלטות - אם כי גם כעת לא באופן מלא.
על-פי ההצעה, שר האוצר יתייעץ עם שר החוץ ויחליט האם לאמץ את ההכרזה של מועצת הביטחון למשך שלושה חודשים. במהלך תקופה זו יחליטו שני השרים האם לאמץ אותה באופן קבוע. אם לא תהיה החלטה שכזאת - אימוץ החלטת האו"ם יפקע מאליו. ההחלטות הנוכחיות של מועצת הביטחון לא ייקלטו בישראל אוטומטית, אלא ייבחנו במשך שלושה חודשים.
ההכרזה על גוף כמי שמשתף פעולה עם תוכניות הגרעין של אירן או קוריאה הצפונית, תיעשה רק לאחר שתינתן לו זכות שימוע.
משרד האוצר יפרסם את רשימת הגופים עליהם יכריז כמשתפי פעולה עם תוכניות הגרעין, והשר יודיע על כך לגורמים הרלוונטיים שיידרשו להפסיק לעבוד עימם. עוד מוצע לקבוע חובת דיווח למשטרה ולרשות לאיסור הלבנת הון על חשד סביר לקיום פעילות כלכלית עם גורם מוכרז.
התזכיר גם קובע ענישה פלילית: תשע שנות מאסר למי שיסייע לתוכניות הגרעין של אירן וקוריאה הצפונית ("ובכלל זה מכירה או העברה של טובין, טכנולוגיה או מידע או מתן שירותים, לרבות שירותים פיננסיים או שירותים לוגיסטיים"); שלוש שנים מאסר למי שיקיים פעילות כלכלית עם גורם מוכרז; ושנת מאסר על הפרת חובת הדיווח על פעילותו של גורם מוכרז.

תאריך:  30/11/2017   |   עודכן:  30/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי עשור: ישראל בדרך לעיצומים על המסייעים לאירן וקוריאה הצפונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אריאל י' לוין
זרקור לכמה זירות נשכחות: משבר הפליטים בלוב, המלחמה הנמשכת בסומליה, השחיתות בצבא פקיסטן    וגם מבט נוסף על היחסים בין טהרן לפיונגיאנג, ועוד היבט של קריסת דאעש
יורם אטינגר
על הקונגרס לחשוף את ההתנהלות האנטי-אמריקנית השיטתית של האייתולות מאז השתלטותם על אירן ב-1979, ושטיפת המוח של מערכת החינוך האירנית המציגה את ארה"ב כ"השטן הגדול, הצלבני, הכופר, היהיר והמדכא"
עומר כרמון
גורמי מודיעין: אין לצבא האירני כל סיבה להקים בסיס קבע במיקום כה מרוחק ויש להניח כי מטרתו לסייע לפעילות חיזבאללה ברמת הגולן    בצילומים נראים למעלה מעשרים מבנים, המשמשים ככל הנראה למגורי חיילים
עומר כרמון
מאז מינויו בחודש יוני של מחמד בן סלמאן, כיורש העצר הסעודי, עלו מחירי הנפט בכ-30 אחוזים    הנשיא טראמפ תומך במעצרים: "כמה מהחשודים חלבו את מדינתם במשך שנים"    שדות התעופה בממלכה קיבלו הנחיה לא לאפשר לשום מטוס פרטי להמריא ללא אישור
יעקב עמידרור
אירן משקיעה דמים, תרתי משמע, במימוש שאיפותיה לפרוזדור שיעי לים התיכון, בחיזוק השפעתה באזור בעזרת מיליציות לוחמות, בבניית אופציה גרעינית ובאיום על ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il