X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב סדן. כפייה חילונית בצה"ל [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
הרב אלי סדן על שילוב קצינים דתיים
בגדודים מעורבים: "גזרת שמד"
"שבעים שנה מאז שמדינת ישראל קיימת לא היה חוק כזה, שמחייב אדם דתי לעבור על תורתו", אמר ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי בשיחה עם תלמידיו, "זהו שבר של כל שיתוף הפעולה שלנו עם המדינה"
עידן יוסף
פקודת השרות המשותף תתוקן בתוך 21 יום

צה"ל 2016: חיילים יצאו למסדר בעירום
עידן יוסף
דוח נציב קבילות החיילים חושף: ירידה במוטיבציה של מפקדים, לוחמות ולוחמים לשרת ב'גדודים המעורבים' * מפקדים נכנסים למגורי בנות ללא התראה * לוחמות נאלצות להתקלח במקלחות הבנים * פקודת הזקנים פגעה בזכויות חיילים דתיים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
"שילוב לוחמות פוגע בלכידות צה"ל"

סערת השירות המשותף בקרב חיילים מהציונות הדתית לא פוסקת. מייסד וראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, הרב אלי סדן, תוקף בחריפות את המדיניות בצה"ל על פקודת השירות המשותף. דבריו נחשפו על-ידי העיתונאי ישי פרידמן בשבועון "מקור ראשון".
הדברים נאמרו במהלך שיעור לתלמידיו במכינה, לפיו פקודה שמחייבת קצין לשרת בגדוד מעורב היא כמו 'גזרת שמד', שבאמצעותה מכריחים את הקצין הדתי לעבור על איסורי תורה. בנוסף לכך הבהיר הרב סדן שבמציאות מורכבת, אין שום שינוי בחשיבות שיש לגיוס ולצבא וליחידות הקרביות ביותר.
הרב סדן אמר לתלמידיו שרבני הציונות הדתית לא הצליחו לשכנע את הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואת בכירי הצבא לשנות את הפקודה ואמר: "בימים האחרונים נגררתי, שוב בעל כורחי, לסוגיות הקשות של השירות המשותף. הצבא נכנס לאיזושהי פינה שחשוב לו שיהיה בפקודה כי מי שממונה לקצין לא יוכל לדרוש לא לשרת בגדוד מעורב. כל הרבנים ואני הסברנו לרמטכ"ל ולכל הפורום של הבכירים בצבא, ששבעים שנה מאז שמדינת ישראל קיימת לא היה חוק כזה, שמחייב אדם דתי לעבוד על תורתו".
הוא התייחס לפקודה לפיה ראש אגף כוח אדם בצה"ל יקבע לקצין דתי אם יעבור על איסור תורה או לא ואמר: "בעצם מה שכתוב בפקודה הוא שאם החלטת ללכת לקורס קצינים, מאותו רגע ראש אכ"א יקבע לך אם תשמור את ההלכה, את 'השולחן ערוך'."
עוד אמר: "זה מה שכתוב שם בפקודה. אם אתה לא רוצה לשרת בגדוד מעורב, ואי-אפשר לשרת בגדוד מעורב בלי להיכשל באיסורי נגיעה וייחוד, אז ראש אכ"א ידון בשאלה שלך".
דברים אלו, לפי הרב סדן, מביאים לשבר שבין הציונות הדתית למדינה. "ככל שאני מסביר לאנשים, אני לא יודע אם זה יועיל, אבל זה בעצם שבר של כל שיתוף פעולה שלנו עם המדינה, אז בגלל זה לא אלך לצבא? אנו עומדים במצב שבו אנחנו רואים דברים איומים ונוראים, ממש בגזרת שמד, פקודה שאומרת - אדוני, אם אתה רוצה להיות קצין בצבא, אתה צריך לוותר על התורה. זה דבר של קרה מאז קום המדינה בשום תחום שהוא, כאילו זכויות הפרט בצבא מעל הכל".
למרות הדברים, הבהיר הרב סדן, כי אין שום שינוי מבחינת גישתו וגישת המכינה לשרת בצה"ל, והדגיש שסירוב לשרת בצבא יהיה "טעות בניווט", כלשונו.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "פקודת השירות המשותף נועדה להבטיח את ייעודו של צה"ל כצבא עם ממלכתי, ולאפשר שירות בצה"ל לחיילים ולחיילות מכל חלקי העם. הפקודה מסדירה את מאפייני השירות, כדי שכל המשרתים והמשרתות יוכלו לממש את שירותם הצבאי באופן מכבד. בימים אלו פועלים בצה"ל להבהיר את ההנחיות כדי למנוע פרשנויות לא נכונות שלהן".
כאמור, הידיעה הדברים נחשפו לראשונה במקור ראשון.

תאריך:  01/12/2017   |   עודכן:  01/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מקור ראשון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב אלי סדן על שילוב קצינים דתיים בגדודים מעורבים: "גזרת שמד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צה"ל אינו מיליציה דתית !!!
1 העם  |  2/12/17 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עו"ד אלי בן-טובים שילם כופר למס הכנסה בשל עשר שנים של דיווחים כוזבים - ולמרות זאת נבחר לבית הדין    רשם בית משפט השלום רמזי חוראני נאלץ להתפטר בשל חשד לתרמית בלימודיו האקדמיים - וכעת מועמד לדיין ארצי    מועמדת נוספת: עו"ד דורית יפרח-דרורי שהחלה את ההתערבות בתצהירו של קוגל בפרשת פורמן-רזניק
יפעת גדות
לקראת יום האיידס העולמי 2017 - מצב אפידמיולוגי וקמפיין של משרד הבריאות    במשרד הבריאות מעריכים כי בישראל חיים עם הנגיף 10,051 אנשים    בשנת 2016 דווח על 361 מקרים חדשים
עידן יוסף
סמוך לקניון בערד התבוסס בדמו בן 19 שנדקר בצווארו    לא היו עדי ראייה לאירוע    מחסומים הוצבו לאיתור המחבלים הדוקרים    ייתכן שנשקו של החייל נחטף
אלעזר לוין
המגרשים מיועדים לבניית 300 דירות לאחר שינוי יעוד    הקיבוץ יקבל את הכסף, ויעביר את רוב התמורה לרמ"י    יבואני הרכב נוימן יקנו גם מגרשים לשני בתי מלון    יבנו מלון תת-ימי באילת
עידן יוסף
הנחיה חדשה של משטרת התנועה לרשמי הדוחות קובעת, כי נהג שיפנה את ראשו מהדרך כלפי מטה במהלך הנסיעה יקבל קנס מוגדל ויצבור שש נקודות, גם אם לא נתפס מחזיק בטלפון סלולרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il