X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן-טובים. נבחר למרות הכופר
חשין. לא בדקו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בדיקת News1 / מועמדי ביה"ד המשמעתי הארצי

תראו מי מוצג כמופת לעו"ד

עו"ד אלי בן-טובים שילם כופר למס הכנסה בשל עשר שנים של דיווחים כוזבים - ולמרות זאת נבחר לבית הדין רשם בית משפט השלום רמזי חוראני נאלץ להתפטר בשל חשד לתרמית בלימודיו האקדמיים - וכעת מועמד לדיין ארצי מועמדת נוספת: עו"ד דורית יפרח-דרורי שהחלה את ההתערבות בתצהירו של קוגל בפרשת פורמן-רזניק
▪  ▪  ▪

רשם של בית משפט שנאלץ להתפטר בשל חשד לתרמית, עורך דין ששילם כופר על עבירות מס ועורכת דין שניסתה להתערב בתוכנו של תצהיר - כל אלו מצויים בין המועמדים לכהונת דיינים בבית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין. אחד מהם, עו"ד אלי בן-טובים, נבחר ב-2014 לבית הדין הארצי למרות ששנה קודם לכן שילם את הכופר.
בית הדין הארצי הוא הערכאה העליונה של הלשכה ודן בערעורים על החלטות בתי הדין המחוזיים. מטבע הדברים, ניתן לצפות שהדיינים בו יהיו נקיים מכל רבב ומופת להתנהגות אתית ומקצועית. לפני שנתיים אמר יו"ר בית הדין, עו"ד ציון אמיר: "הנחלת נורמות אתיות, עשיית צדק, שקיפות, מקצועיות והגינות הן העקרונות שמנחים אותנו בפעילותנו בבית הדין המשמעתי הארצי".
אלא שהרשימה שפרסמה הלשכה (30.11.17) כוללת לפחות שלושה מועמדים שהכללתם בה גורמת לכל הפחות להרמת גבה. למרות שהמידע על השלושה גלוי וניתן להשיגו בקלות, הם נכללים ברשימה שפרסמה ועדת המינויים - בראשה עומד דוד חשין, מי שהיה נשיא בתי המשפט המחוזיים בירושלים ובנצרת וכיהן בפועל בבית המשפט העליון. השלושה הם:
עו"ד אלי בן-טובים, מעורכי הדין המובילים בירושלים ומי שהיה מבכירי הפרקליטות (כולל מנהל המחלקה למשפט עבודה), שילם בשנת 2013 לרשות המיסים כופר של 220,000 שקל בשל דיווח על הוצאות שכר כוזבות במשרדו בסך 440,000 שקל בשנים 2010-2001. הכופר בא בנוסף להסרת מחדל המס ותשלום כל המיסים שחייב הנישום. כאמור, בן-טובים נבחר שנה לאחר מכן לבית הדין הארצי.
רמזי חוראני, שהיה בשנים 2007-1995 רשם בית משפט השלום בעכו. בשנים 1997-1997 הוא למד באוניברסיטת לטביה, ושמו צץ כאשר התנהלה החקירה על השגת תארים במרמה מאוניברסיטה זו. בשנת 2004 נחקר חוראני באזהרה בחשד לעבירות מרמה, אך בשנת 2006 העבירה הפרקליטות את עניינו לנציבות שירות המדינה. בסופו של דבר הועבר הטיפול למנהל בתי המשפט דאז, בועז אוקון, שהעבירו לנציבת התלונות על שופטים דאז, טובה שטרסברג-כהן.
שטרסברג-כהן המליצה בפני השרה והנשיא דאז, ציפי לבני ואהרן ברק, להדיח את חוראני בחשד שהגיש עבודות שלפחות באופן חלקי היו מועתקות. לדבריה, הסבריו היו דחוקים ותמוהים, והעובדות הטילו עליו "צל וכתם". בעקבות שיחה עם ברק הסכים חוראני לפרוש, אך לאחר מכן חזר בו בשל פרסום הפרשה בתקשורת וביקש מבג"ץ להורות להשיבו לכהונתו.
השופטת איילה פרוקצ'יה דחתה במאי 2008 את עתירתו באומרה: "ממצאיה של הנציבה הותירו עננה כבדה על דרך התנהלותו של העותר בפרשת אוניברסיטת לטביה. לעננה זו יש השלכה ישירה למעמדו של הרשם בתפקידו השיפוטי, ולאימון שהציבור אמור לרחוש ליושרו, ליושרתו, ולמעמדו המוסרי". לדבריה, "הממצאים שעלו מצביעים על חשד כבד, המגובה בנתונים בעלי משקל, לפיהם התואר האקדמי שהוענק לעותר באוניברסיטת לטביה הושג באמצעים לא כשרים".
עו"ד דורית יפרח-דרורי ייצגה את המדינה בעתירתה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק נגד ההחלטה שלא למנותה לתפקיד בכיר במכון הפתולוגי בשל עדותה בפרשת זדורוב. יפרח-דרורי היא שהחלה את פרשת הלחצים הבלתי-חוקיים על מנהל המכון, ד"ר חן קוגל, בדרישה לשנות את תצהירו.
כאשר התנגד משרד הבריאות לדרישת הפרקליטות - שגובתה בידי שלוש מבכירותיה - לשינוי התצהיר, כתבה לו יפרח-דרורי: "קיימים מספר סעיפים בתצהיר שאינם יכולים להיוותר בתצהיר נוכח סתירתם את עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה... והם אלה המתייחסים בצורה חזיתית להליך הפלילי התלוי ועומד [משפט זדורוב]". לטענתה, "ההשמטה מטעמנו נעשתה במיתון מירבי". לסיום, היא ביקשה לקבל את תצהירו של קוגל בקובץ וורד על-מנת לסמן את ההשמטות שנדרשות.
נציבת הביקורת הקודמת על הפרקליטות, הילה גרסטל, קבעה שהתנהלות הפרקליטות בנושא הייתה פסולה ואף העלתה חשש לחוסר חוקיות שלה. לשכת עורכי הדין פתחה בהליך משמעתי נגד הבכירות שהיו מעורבות בפרשה - ולא נגד יפרח-דרורי - אך נאלצה למעשה לקטוע אותו בהתערבות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

תאריך:  01/12/2017   |   עודכן:  01/12/2017
+טעות בסיסית
08:32 01/12/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היכן טועים הליברלים ביחסם לטרור  ▪  אסתר חיות מתעקשת לטעון שהשופטים אינם בני אדם  ▪  חוק ההמלצות לא ישנה דבר  ▪  הדרך לטפל בתביעות סחטניות ייצוגיות איננה באגרות  ▪  נחוצה רפורמה בתחום פשיטות הרגל  ▪  ותראו מיהו הפרשן של רשת לענייני נתניהו

יצא משהו מהפייסנות?

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תראו מי מוצג כמופת לעו"ד
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
שומרי הסף - ביגתן ותרש... ל"ת
קורא במגילה  |  1/12/17 09:20
2
מלח הארץ... ל"ת
יוספוס....  |  1/12/17 10:06
3
מלח הארץ... ל"ת
יוספוס....  |  1/12/17 10:06
4
מסימני הגאולה:שופטייך זאבי ערב
אלו שלא שוכחים 73  |  1/12/17 10:08
5
פרקליטי השטן מסדום! ח ח ח ח ח  ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  1/12/17 10:35
6
הם לא מסדום אלא מעמורה
מוטי הקרייתי  |  1/12/17 10:58
7
למה לא את אבוטבול ורוזנשטיין
זינגלה  |  1/12/17 11:20
 
- הם בהחלט מתאימים
אורי פ  |  1/12/17 12:50
8
הוועדות לא קיבלו דיווח ?
אוליבר ונדל הולמס  |  1/12/17 12:00
9
לא צריך להתאונן בלבד
משה, עורך-דין  |  1/12/17 13:32
10
אבל הם "מבינים עניין" ואוזנם
פועה  |  1/12/17 17:32
11
ושוב מנדלבליט....
youssuff  |  2/12/17 08:15
12
מועמדים לא מתאימים ולא ראויים
עו"ד פכטר אברהם  |  2/12/17 17:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
היכן טועים הליברלים ביחסם לטרור    אסתר חיות מתעקשת לטעון שהשופטים אינם בני אדם    חוק ההמלצות לא ישנה דבר    הדרך לטפל בתביעות סחטניות ייצוגיות איננה באגרות    נחוצה רפורמה בתחום פשיטות הרגל    ותראו מיהו הפרשן של רשת לענייני נתניהו
איתמר לוין
מינוי רשמים נעשה בידי שר המשפטים בהמלצת נשיא ביהמ"ש העליון, השולט למעשה על כל התהליך    ארבעת הנשיאים הקודמים מינו שלושה מעוזריהם לשופטים וארבעה אחרים לרשמים    חשש לניגודי עניינים במינוייהם לשיפוט של עוד שלושה מיוצאי הנהלת בתי המשפט
איתמר לוין
284 מבין 800 השופטים התמחו, שימשו כעוזרים משפטיים או מילאו תפקידים אחרים בבתי המשפט    מדובר בתופעה רוחבית הנמשכת מזה עשרות שנים בכל הערכאות    10% מן השופטים התמחו או עבדו בבית המשפט העליון - המהווה רק 2% משופטי המערכת    מסלול קידום מהיר ומובטח לרשמי בית המשפט העליון: ארבעה מבין שבעת האחרונים כבר שופטים מחוזיים
עומר כרמון
מועמדת שר האוצר לתפקיד: חברת מליאת הרשות, מנכ"לית אנטרופי לשעבר, ענת גוואטה    פרופ' האוזר: זו הייתה תקופה מדהימה וזו זכות עצומה להיות בראש גוף שעובדיו והתנהלותו נחשבים בעיניי, סיירת מטכ"ל, 8200, והמסתערבים של השירות הציבורי בכלל, ושוק ההון בפרט"
איתמר לוין
אברהם טל הורה לצאת מן האולם שלו, בו מתקיים מפגש של עורכי דין עם השופטת מיכל ברנט, בטענה שהוא מיועד לעורכי דין בלבד - למרות שבכל מפגש אחר לא הייתה כל בעיה שכזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il