X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאוה סמל ז"ל [צילום: משה שי/פלאש 90]
הסופרת והמחזאית נאוה סמל נפטרה בגיל 63
נולדה ביפו למימי וליצחק ארצי - ניצולי השואה אחיה הבכור הוא הזמר שלמה ארצי פרסמה 16 ספרים וארבעה מחזות הרבתה לעסוק בנושא הדור השני לשואה

הסופרת, מחזאית, והמתרגמת נאוה סמל, הלכה לעולמה (שבת, 2.12.17) בגיל 63, ממחלת הסרטן. היא נולדה ביפו למימי וליצחק ארצי, ניצולי השואה. אחיה הבכור הוא הזמר שלמה ארצי.
סמל ז"ל פרסמה 16 ספרים וארבעה מחזות. במרכז יצירתה עומדים גיבורים ילידי הארץ המתמודדים עם הזהות הישראלית ועם צלקות העבר, בעיקר מהשואה. הרבתה לעסוק בנושא הדור השני לשואה. בנוסף לספרים, כתבה מחזות ויצירות נוספות, ותרגמה לעברית מספר רב של מחזות. בשנת 2004 עובד ספרה "צחוק של עכברוש" לאופרה.
יצירותיה של סמל תורגמו וראו אור בארצות רבות. היא זכתה בפרס "סופרות מאגן הים בתיכון" בצרפת ב-1994, בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים לשנת 1996, ובפרס "אשת השנה בספרות של תל אביב" ב-2007. סמל הייתה חברת הוועד המנהל של מכון משואה, המכון ללימודי השואה בקיבוץ תל יצחק, וכיהנה במשך שנים כחברת הנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. הייתה נשואה לנועם סמל, המנכ"ל לשעבר של התיאטרון הקאמרי, ולהם שלושה ילדים. יהי זכרה ברוך.
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מסרה בעקבות מותה של סמל: "נאוה סמל ז"ל הייתה סופרת בכל רמ"ח איבריה. שליטתה המופלאה בעולם המילים, הנחילה לנו יצירות מופת שימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. נאוה, דור שני לניצולי השואה, הייתה סמל ומופת בעיסוקה הייחודי בשואה ובזיכרון. אני שולחת את תנחומיי לנועם ולכל בני המשפחה. יהי זכרה ברוך".

תאריך:  02/12/2017   |   עודכן:  02/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופרת והמחזאית נאוה סמל נפטרה בגיל 63
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
גדודי חללי אל-אקצה ברצועת עזה, המצהירים על עצמם כי הם חלק מתנועת הפתח של יו"ר הרשות אבו מאזן, חנכו בסיס אימונים ראשון ברצועת עזה    הבסיס נקרא על שמו של מנהיג הפתח, יאסר ערפאת    בהודעת הארגון נמסר כי "בכוונתו להמשיך במאבק המזוין נגד ישראל, עד שישוחררו בכוח כל שטחי פלשתין"
עומר כרמון
עברה בסנאט ברוב דחוק: 51:49 - לאחר שנציג המפלגה הרפובליקנית, בוב קורקר התנגד, בטענה שהרפורמה תגדיל בעשר השנים הקרובות את החוב הלאומי של ארה"ב ב-1.4 מיליארד דולרים    בין עיקרי הרפורמה: מס החברות יופחת מ-35 אחוזים ל-20 אחוזים. מספר מדרגות מס הכנסה המוטל על יחידים יצומצם משבע לשלוש    מנהיג הדמוקרטים בסנאט: "יותר כסף יזרום לכיסם של העשירים והתאגידים הגדולים"
עומר כרמון
יאיר לפיד: "אין לי בעיה לעשות ספורט כל עוד זה נעשה במקום סגור שאין בו אבק, אבל כפי שיסביר לך כל מי שסובל מאסטמה, במקומות בהם יש אבק ואובך יש התקפי אסטמה חמורים. את כל זה הסתרתי מהצבא והתגייסתי לטירונות קרבית בנ.מ"
עומר כרמון
ארבעה שבועות לאחר שקיומו נחשף בדיווח ברשת השידור הבריטית, מדווחים כלי תקשורת ערבים, כי מטוסי חיל-האוויר הישראלי הפציצו את הבסיס האירני המרוחק כ-50 ק"מ מגבול ישראל ברמת הגולן
יואב יצחק
הצעה קודמת שאותה חשפנו ב-News1 בנובמבר 2015 והפיכתו לעד מדינה, טורפדו ברגע האחרון על-ידי בני משפחתו של סיידוף, בין היתר בשל אמונתם: "למינים ולמלשינים אל תהי תקווה"    ההצעה החדשה הועלתה ערב העברת השלמות החקירה מהמשטרה לפרקליטות בפרשת מעונות ראש הממשלה    ההצעה לסיידוף ניתנה לאחר שמני נפתלי גויס למעמד של עד מדינה וקיבל חסינות מהעמדה לדין בעבירות פליליות שביצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il