X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיאה חיות הוציאה צו על תנאי על-מנת לייעל את הדיון, הורתה למדינה להשיב עד סוף חודש פברואר וקבעה שהדיון יהיה בפני תשעה שופטים
▪  ▪  ▪
לדיון בהרכב מורחב [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הוציאה (יום ב', 4.12.17) צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטל חוק ההסדרה בנימוק שהוא אינו חוקתי. חיות מדגישה, כי הצו אינו מהווה הבעת דעה לגופם של דברים, אלא נועד רק כדי לייעל את הדיון.
בפני בג"ץ מונחות שתי עתירות נגד חוק ההסדרה, הקובע שניתן להפקיע קרקע פלשתינית פרטית ביהודה ושומרון עליה הוקמו בתים של יהודים, וזאת כנגד קרקע חלופית או פיצוי כספי. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תומך בקבלת העתירות וטוען שהחוק הוא בלתי חוקתי ובלתי מידתי. הממשלה מיוצגת בנפרד בידי עו"ד הראל ארנון, והיא סבורה שיש לדחות את העתירות. גם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, ביקש מבג"ץ לדחות את העתירות.
החלטתה של חיות באה לאחר קבלת התגובות המקדמיות ובלא לקיים דיון במעמד הצדדים. בכך ממשיכה חיות את הקו הפרוצדורלי של קודמתה, מרים נאור, אשר בנושאים מרכזיים היא נטתה להוציא צווים על תנאי כדי לחסוך דיונים פרונטליים ולזרז את ההכרעה.
עוד קבעה חיות, כי התשובות לעתירה יוגשו עד 25.2.18. יצוין, כי בשלב זה לא מיושם החוק וזאת על-פי הסכמה דיונית מצידה של המדינה. העתירה תידון בפני הרכב של תשעה שופטים, ככל הנראה בראשותה של חיות, כפי שנהג בג"ץ בשנים האחרונות במקרים בהם התבקש לבטל חקיקה ראשית.

תאריך:  04/12/2017   |   עודכן:  04/12/2017
+למי למי אויב
11:52 04/12/17  |  אורי שרגיל   |   לרשימה המלאה

אנשי הנאורות היהודים ממשפחת השמאלנות הבולשביקית הולכים רק למקומות של היגיון ואחווה, לעולם לא יפנו למחוזות הדמיון שעליהם מסתמכת רק ההלכה הדתית  ▪  לכן הם משווים בין ערבי ליהודי גם מבחינה אידיאולוגית ומי שלא מקבל את ההשוואה נחשב לגזען גלובלי

שני אנשים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אורי שרגיל
אנשי הנאורות היהודים ממשפחת השמאלנות הבולשביקית הולכים רק למקומות של היגיון ואחווה, לעולם לא יפנו למחוזות הדמיון שעליהם מסתמכת רק ההלכה הדתית    לכן הם משווים בין ערבי ליהודי גם מבחינה אידיאולוגית ומי שלא מקבל את ההשוואה נחשב לגזען גלובלי
עומר כרמון
ג'ארד קושניר, חתנו של נשיא ארה"ב: "בהתחלה נתקלנו בהיסוס בקרב הצדדים. אבל כשהם גילו ששום דבר לא דולף, יכולנו להמשיך בדיאלוג כנה ופתוח"    "למדנו את הקווים האדומים של שני הצדדים ומצאנו דברים רבים בהם יכולנו להתקדם באופן חלק"
עומר כרמון
אסירים ביטחוניים הכלואים בבתי הסוהר מגידו ושקמה, פנו לרשות הפלשתינית בדרישה שתנקוט בצעדים נגד ישראל בשל תנאיהם    האסירים טוענים כי הם מוותרים על קבלת טיפול רפואי, גם כשמצבם קשה, מכיוון שהתנאים בפוסטה "גיהינום"
בעז שפירא
יום לאחר ניסיון לינץ' בנערים בטיול בר מצווה במהלכו נשדדו באיומים אקדח, ארנקים וטלפונים ניידים    כמה נערים בחרדה, מלווה מבוגר פצוע והגזרה כולה סוערת    ומה עושה המשטרה? חוקרת באזהרה את המתגוננים    ככה מחסלים את ההרתעה ומזמינים את הפיגוע הבא!
צבי גבאי
אמנם בשנים האחרונות מספר אינטלקטואלים ערביים אמיצים מביעים חרטה על גירוש היהודים והחרמת רכושם, פעולות שפגעו, לדעתם, כלכלית וחברתית במדינותיהם    אך לנוכח התוהו ובוהו השורר במרבית מדינות ערב, סיכויי דעות אלה להתקבל בציבור הם קלושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il