X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציג משרד התחבורה: יעילות התחבורה השיתופית מוטלת בספק יו"ר ועדת המדע דורש מהמשרד להיוועץ בכלל הגורמים, בטרם יפרסם את עמדתו: "באיזה זכות אתם חוסמים מהציבור שירות חדשני הנהוג בעולם כולו?"
▪  ▪  ▪
לא רק בדרך מהעבודה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מדוע מוטרד שר התחבורה מתחבורה שיתופית
עידן יוסף
משרד התחבורה גורר רגליים בקביעת מדיניות כלפי תחבורה שיתופית מחשש לפגיעה בתחבורה הציבורית ולהפרטת האסדרה * ועדת המדע דורשת לגבש מדיניות ולקדם כבר כעת מוניות משותפות
לרשימה המלאה

מקלב: תומכים בתחבורה שיתופית
עידן יוסף
יו"ר ועדת המדע אומר כי התחבורה השיתופית תוכל לחסוך סכומים גבוהים ביותר למשתמשי התחבורה הציבורית והודיע כי יפעל לקידום הנושא
לרשימה המלאה

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ב', 4.12.17) ישיבת המשך בנושא 'הגברת התחרות בתחבורה הציבורית באמצעות התחבורה השיתופית'.
יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, פתח את הדיון: "התחזיות לעומסים בכבישים בישראל קודרות מאוד. על-רקע כך נשאלת השאלה, מדוע מה ש'עובד' בעולם לא יכול 'לעבוד' אצלנו? מדוע אי-אפשר לנסות זאת לכל הפחות? תחבורה שיתופית היא לאו-דווקא מהבית לעבודה ומהעבודה לבית, היא יכולה להיות מתחנת האוטובוס לתחנת הרכבת ולתחנת המוניות, שם פעמים רבות הבעיה, בתחבורה המקשרת. הדבר יביא חיסכון למשק, הורדת הגודש, הגדלת שעות העבודה, הגעת כוח אדם רענן לעבודה. יש לפעול בהידברות בין כל הגורמים, אפשר לקבוע שרק אנשים עובדים ישתתפו במערך, אפשר להגביל מספר נסיעות ועוד, אך יש להגיע להידברות. גם התירוץ של ביטחון הנוסע לא מחזיק, אין יותר ביטחון מנסיעה שיתופית עם אדם שאתה מקבל את הציונים של נסיעותיו עד כה, יודע מי הוא, כמה נסיעות הוא עשה, אין את זה ברוב אמצעי התחבורה האחרים. אין מי שיזעק בציבור את הזעקה של הציבור שכן מעוניין בתחבורה שיתופית".
שבועות להצגת החקיקה
דרור גנון, מנהל אגף בכיר במשרד התחבורה, ציין כי המשרד יציג בתוך מספר שבועות תוכנית להסדרת התחבורה השיתופית בישראל: "המשרד משקיע את כל כוחו במערכות של הסעת המונים, זו מדיניותו. במקביל כל הנושא השיתופי נמצא אצלנו בהצעה לחקיקה שאנחנו מקדמים ותסדיר את הנושא, נציג אותה בקרוב מאוד, בתוך מספר שבועות. המשרד הוא האמון על תחום התחבורה ויודע מה נדרש. מבדיקות שעשינו לא התרשמנו שהגודש בכבישים ירד כתוצאה מנסיעות שיתופיות. זה הפך להיות מקצוע, זה איבד את השיתופי והפך לענף מתחרה".
עו"ד יונתן צוויקל, רשות ההגבלים העסקיים: "הסדרה אנכרוניסטית מונעת מהציבור הרבה דברים שהוא יכול לקבל, לא רק הפחתת המחיר, הגדלת המגוון והגדלת האיכות. מעבר לתועלת של הצרכנים הפרטיים, יש לתחבורה פוטנציאל של ממש לתרום למשק - צמצום הפקקים והזמן שאנשים מכלים בדרכים, מתן שירות לכל מיני אזורים שלא מקבלים שירות. לעניין הגודש, רוב המחקרים מדברים על תרומה להפחתת הגודש. אלה דברים שהציבור הישראלי זכאי לקבל. יש לתת מענה לבעיית נהגי המוניות, אך לא יכול להיות שכל הציבור יסבול בגלל האינטרס הזה".
ח"כ מקלב: "אני חושב שהרשות נותנת רוח גבית ומובילה לדיון אמיתי. עצם ההתנגדות ודחיית הדבר והחסימה, זה אומר דרשני ולכן אנחנו נמצאים כאן".
יהודה בר-אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות: "לא התנגדתי מעולם לתחבורה שיתופית. אמרנו שנעשה את זה דרך המוניות בלבד. בישראל יש 360 מוניות על כל אדם מול 1,000 לאדם בעולם, הנהגים לא גומרים את החודש, איפה יכנסו עוד נהגים? בשמחה ניתן את השירות ונוזיל את המחירים אפילו ב-50 אחוז. השיתופיים הפרטיים יסעו בנתיבים הרגילים, העומס יגדל ו-30 אלף משפחות פרנסתן תיפגע".
מקלב: "אם אתם חושבים שאין פה רווח, אז מי ייכנס לזה?"
בר-אור: "אנשים ייכנסו עם הסבסוד של המיליארדרים שעומדים בראש המיזמים, הם רק יהרסו עשרות אלפי משפחות בישראל".
ד"ר אורן שובל, ויה תחבורה: "יש הגדרה של תחבורה שיתופית כרכב ויש הגדרה ככיסא-נוסע. פן אחד זו הנסיעה יחד בכלי רכב, פן שני זה מי הנהג. אלה שני דברים נפרדים מבחינתנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות, כך בניו-יורק אנחנו מאפשרים להזמין כיסא במונית צהובה, על כיסא אחר יכול לנסוע אדם אחר ליעד אחר. אנחנו מאמינים שצריך להפריד את ההגדרות. כשרואים בעולם שיש תחבורה ציבורית טובה, אנשים פשוט לא קונים רכב. התשתיות של התחבורה הציבורית הן יקרות מאוד. לכן אנחנו מאמינים שהתחבורה השיתופית היא האמצעי הנכון, ללא קשר למי הנהג".
יוני גריפמן, מנכ"ל אובר: "אנחנו רוצים לקדם תחבורה שיתופית למטרות רווח, שהנהג יכול לעשות זאת כן כמשרה מלאה או נוסף על עבודתו, לפתוח את השוק לתחרות. להרבה מהסוגיות שאנחנו שומעים שמטרידות את משרד התחבורה יש לנו תשובות במחקרים. פניתי למשרד בניסיון להיפגש כדי לתת מענה מאוד ספציפי לישראל. אנחנו רוצים לעבוד יחד, כולל איך נהגי המוניות משתלבים".
מקלב: "אני תוהה בקול - עוד מספר שבועות תוציאו משרד התחבורה מסמך מסכם, ולא ישבתם עם אותן חברות מפעילות? אולי יש משהו שאנחנו לא יודעים?".
גנון, משרד התחבורה: "ישבו, גם אם לא אני, גם עם אובר. ישבו בכל מיני פאנלים".
מקלב: "אני קורא למשרד התחבורה לשבת עם הגורמים הנוגעים בדבר לפני שאתם מוציאים את המסמך שאנחנו כל כך מייחלים לו".
ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני): "אני לא חושבת שיש עוד נושא שכל אדם במדינת ישראל סובל ממנו כמו התחבורה. זה אתגר לאומי שלא מקבל את ההתייחסות הדרושה, גם אם במשרד התחבורה חושבים שכן. כל הטכנולוגיות שמאפשרות לאדם לא לקנות רכב צריכות להיבחן ולהתקדם אם המשמעויות חיוביות. המדינה יודעת לעשות רפורמות ולתת מענה גם למי שהמצב עלול לפגוע בו".
ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) נחלץ להגנת נהגי המוניות: "הכניסה הטכנולוגית היא דבר חשוב, אך יש לעשותה בחכמה. המשמעות היא פיטורי עובדים או הפרטת נהגי המוניות, כך נפגע באלפי משפחות ולא ניתן לכך יד".
"דרוש מסמך מקצועי ומנומק"
עו"ד ספי קלר, פורום קהלת: "מאז הישיבה האחרונה כאן הוצאנו נייר עמדה שמציע הסדרה של כל התחום בישראל, משרד התחבורה לא נפגשו איתנו. מחקר שאנחנו מכירים הראה מה קרה בערים שאובר התחיל לפעול בהן בארה"ב - תאונות כתוצאה מאלכוהול ירדו ב-30 אחוז, זה זול יותר ואנשים שתויים נוהגים פחות. המחקר שהוצג לגבי עליית הגודש בניו-יורק שמשרד התחבורה מציג הוא תיאורטי ולא אמפירי".
גנון, משרד התחבורה: "אנחנו לא שוללים את הנושא וכן בוחנים אותו ושוקלים בצורה זהירה את כל ההשלכות, עם המציאות של הגודש ופיתוח המערכות להסעות ההמונים. בישראל נוסעים 780 מיליון אנשים בשנה באוטובוסים. יש גידול של 8 אחוז בשנה האחרונה בתחבורה הציבורית. התשתיות של הרכב הפרטי לא מוקצות לרכב הציבורי, כל עוד אין תחרות הוגנת מול הענפים האחרים קשה לשפוט".
יו"ר הוועדה מקלב סיכם את הדיון ויצא נגד עמדת משרד התחבורה: "ההשקעה בתחבורה השיתופית בישראל קטנה מאוד. אתם אומרים שבדקתם את הנושא מקצועית. הגיע הזמן שתוציאו מסמך מקצועי ומנומק. התשובות שאתם נותנים בדיונים בכנסת הן באוויר, יש לי תחושה שגם ההתייחסות המקצועית במסמך שלכם היא מצומצמת ביותר ומבוססת הערכות, אני מבקש שתעמידו את כל הסיבות, הנתונים והניתוחים המקצועיים שהביאו לתפישתכם. נהגי המוניות אינם הנושא, אזרחי ישראל לא שבויים בידם. הם צריכים להיות חלק מהפתרון. אפשר להתווכח על העומסים בכבישים? על מה שאנחנו עוברים בדרכים שנים? לציבור מגיעה הזכות לקבל שירות חדשני בדומה לעולם כולו, באיזה זכות אתם יכולים לחסום מפני הציבור תהליך כזה?".

תאריך:  04/12/2017   |   עודכן:  04/12/2017
+קנס לגוף ציבורי שלא יניף דגל ישראל
20:45 04/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ח"כ דב חנין התנגד להצעת החוק: "למה שלא תרחיבו את החוק כך שרה"מ יצטרך לשאת דגל לכל מקום וגם לחדרי החקירות? חוק הדגל אוסר מפורשות על ביזויו ובגרירתו לאירוע למשל של תאגיד הביוב"

יוזם הצעת החוק, ח"כ אורן חזן [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הזיהום לערבים - הכסף ליהודים
19:14 04/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי דנה בחלוקת ההכנסות באזורי התעשיה  ▪  א.ת ציפורית מרוחק 7 ק"מ מנצרת עילית. למרות זאת, כספי הארנונה זורמים לנצרת עלית. הישובים הערבים הקרובים יותר, לא מקבלים שקל  ▪  ח"כ גנאים: "אני גר בסכנין ורואה את פעילות אזור התעשיה משגב שבה רוב האדמות הופקעו מתושבי סכנין והעובדים שם הם משלנו אבל אנחנו לא נהנים מהרווחים"

"חוסר צדק משווע ואפליה" [צילום: משה שי/פלאש 90]
ח"כ מסעוד גנאים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הרשויות המקומיות מסרבות לשלם יותר עבור תוצרת הארץ
18:03 04/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה דנה במתן עדיפות לתוצרת הארץ במכרזים של השלטון המקומי והרשויות המקומיות  ▪  יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: לא ניקח משהו ששווה פחות ועולה יותר, כי בסוף אנחנו מחויבים לכספי ציבור ועלולים למצוא עצמנו בחדר של להב 433

חיים ביבס [צילום: יח"צ]
+סקר: מפלגה בראשות אלדד יניב תקבל 7 מושבים
17:37 04/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אם תוקם מפלגה למלחמה בשחיתות בראשותו היא צפויה לכרסם בעיקר במחנה הציוני, ביש עתיד ובכולנו  ▪  גוש הימין גובר ב-11% על גוש השמאל

יניב. יקים שוב מפלגה? [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+פוצץ הדיון בכנסת על מיסוי מוצרי טבק
16:23 04/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד האוצר סירב לאפשר לנציגיו להגיע  ▪  זנדברג: "אם מדיניות שר האוצר היא לא להעלות מיסים גם כשמדובר בחיי אדם, שיבוא לוועדה ויציג את עמדתו ויעמוד לביקורת ציבורית"

באב"ד. הביא לביטול הדיון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סאלח סעד / Saleh Saaed  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקדמים חקיקה לתחבורה שיתופית בלי להתייעץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
ועדת הכלכלה דנה במתן עדיפות לתוצרת הארץ במכרזים של השלטון המקומי והרשויות המקומיות    יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: לא ניקח משהו ששווה פחות ועולה יותר, כי בסוף אנחנו מחויבים לכספי ציבור ועלולים למצוא עצמנו בחדר של להב 433
עידן יוסף
אם תוקם מפלגה למלחמה בשחיתות בראשותו היא צפויה לכרסם בעיקר במחנה הציוני, ביש עתיד ובכולנו    גוש הימין גובר ב-11% על גוש השמאל
עידן יוסף
משרד האוצר סירב לאפשר לנציגיו להגיע    זנדברג: "אם מדיניות שר האוצר היא לא להעלות מיסים גם כשמדובר בחיי אדם, שיבוא לוועדה ויציג את עמדתו ויעמוד לביקורת ציבורית"
מירב ארד
בעקבות שינוי בטיפול הכימותרפי (קבלתו בכדורים ולא לווריד), הילדים ומשפחותיהם מאבדים תוספת לקצבתם, בשווי של כ-2,000 שקלים בחודש    במוסד לביטול לאומי מעריכים כי בדיקה מחודשת של כל התיקים צפויה להימשך כחודש
מירב ארד
יו"ר ועדת הכספים גפני הפסיק דיון בשינויים בתקציב בהיקף של 7.5 מיליארד ש"ח לאחר שלא קיבל תמיכה של חברי קואליציה לאישורם    בין הבקשות שהיו אמורות להידון - 558 מ"ש עבור רכבת ישראל ו-313 מ"ש למערכת ההשכלה הגבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il