X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניסויים שנעשו באיכילוב עם גישה טיפולית חדשה, באמצעות תרופת gammora, בסרטן ריאות בעכברים, הביאו לירידה של 50% בנפחם של גידולים סרטניים בתקופה של שבועיים
▪  ▪  ▪
תוצאות מבטיחות בחקר הסרטן [צילום: יח"צ]

התרופה הניסיונית גמורה (gammora), הביאה לירידה של 50% בנפחם של גידולים סרטניים אצל עכברים עם סרטן ריאות, בתקופה של שבועיים בלבד. כך עולה מניסויים שנערכו לאחרונה בבית החולים איכילוב בתל אביב.
הניסויים נערכו בשבועות האחרונים במעבדה לביולוגיה מולקולארית של המערך לרפואה מונעת והמרכז למניעת סרטן באיכילוב, בראשותו של פרופ' נדיר ארבר, ומנהלת המעבדה ד"ר שירן שפירא.
הניסוי נערך על 60 עכברים, כאשר לא נגרמו כלל תופעות לוואי, רעילות או תגובות אלרגיות לתרופה. התרופה המוצעת מאפשרת גישה חלופית חדשה לאלו הקיימות היום.
החוקרים מאמינים, שהתרופה תתגלה כיעילה ברוב סוגי הסרטן ובימים הקרובים יחלו בניסויים נוספים, בין היתר, על סוגי ממאירויות נוספות, כאשר ביניהם סרטן הלבלב.
שיטת הטיפול של התרופה, מבוססת על שילוב של וקטורים ויראליים ממוקדי מטרה יחד עם פפטידים (מקטעים חלבוניים קצרים) ייחודים, הנגזרים מחלבוני הנגיף עצמו ודרושים לתהליך ההדבקה הוירלית. פפטידים אלו גורמים לכך שבמקום עותק אחד של הדנ"א הנגיפי, יוכנסו עותקים רבים של הדנ"א לתא המודבק. כתוצאה מכך, נגרמת אי-יציבות בגנום התא המודבק, מה שגורם לתא להפעיל את מנגנוני ההשמדה העצמית, בתהליך הנקרא אפופטוזיס.
יתרונה של הגישה הטיפולית החדשה המוצעת, היא בכך שהיא משפיעה ופוגעת רק בתאים הסרטניים שהודבקו ואין לה כל השפעה על תאים בריאים. בכך לה יש יתרון על הגישות הקיימות היום, כיוון שהיא מוכוונת ישירות לתאי המטרה (התאים הסרטניים) ולא צפויות תופעות לוואי. כמו-כן, הוספת תרופה זו (הפפטיד) לתאים סרטניים המכילים דנ"א לא פונקציונלי שהוחדר אליהם באופן ספציפי, גורם להשמדתם של תאים אלו. כך שהטיפול המוצע יוחדר, יחד עם מולקולות דנ"א, לחולי סרטן הוא צפוי להביא לנסיגתו של הגידול הסרטני.
את תרופת גמורה לחיסול הסרטן, פיתחה חברת ציון מדיקל שמפתחת את התרופה לחיסול נגיף ה-HIV עם פרופ' אברהם לויטר מהאוניברסיטה העברית ובשיתוף פרופ' זאב שטגר, מנהל מכון האיידס בבית-חולים קפלן. בניסויים שנערכו בדמם של בני אדם, התרופה הביאה לריפוי של 99.7% של נגיף ה-HIV ב-12 ימי טיפול בלבד.
מציון מדיקל נמסר, כי בחודשים הקרובים יחלו בניסויים קליניים בחולי סרטן ובחולי HIV במספר בתי-חולים ברחבי העולם.
לדברי נדיר ושפירא, "אנו נרגשים מתוצאות הניסוי, שהן מאוד מבטיחות. אנו חוזרים על הניסוי הנוכחי וכבר התחלנו בניסויים נוספים בסוגים שונים של סרטן, כאשר השאיפה היא להביא לתסוגה של הגידולים הקיימים. מדובר במערכת חדישה שניתן יהיה להתאימה כמעט לכל סוג של ממאירות".

תאריך:  05/12/2017   |   עודכן:  06/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרופה ניסיונית סייעה בטיפול בסרטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר אריאל אומר כי מתן אישור מנוגד להסכם הקואליציוני עם הבית היהודי המאפשר זכות להטיל וטו    נתניהו מציע לחרדים עסקה לחוק המרכולים תמורת היתר למשחקים
עומר כרמון
צעקות ואלימות בישיבת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת    אחד ממובילי המחאה, עופר סופר, צעק על חברי הכנסת: "תסתמו את הפה. אל תדליקו אותי, אני אעיף עליכם משהו"    ח"כ אילן גילאון אמר לנכים המתפרעים: "חבורה של אגואיסטים. אתם רוצים רק פרסום"
עומר כרמון
יוזם הצעת החוק, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "שכול הוא שכול הוא שכול. הדפיקה בדלת היא אותה דפיקה והחיים שאחריה הם אותם חיים עם בור גדול שנפער בהם בין אם מדובר בשכול של מערכת הביטחון ובין אם מדובר בשכול אזרחי"
יואב יצחק
לבקשת פקיסטן הוצאו על-ידי האינטרפול שני צווים נגד הנוכל הבינלאומי דיטר נויפרט: הראשון לחקירתו והשני למעצרו    נגד נויפרט ושני מנהלים נוספים בלופאג מתנהלות כמה חקירות ברחבי העולם    נויפרט חשוד גם בגניבת כספים מנאמנויות של ישראלים    יעל פרי, המסובכת בעבירות מס בישראל, משתפת פעולה עם הנוכל הבינלאומי    רו"ח אודי ברזילי, עו"ד רונן מטרי, גל לויטה ולירון כהנא פעלו בשירותו בניסיון להכשיר גניבה/גזילת כספים
יפעת גדות
בין המוצרים שנבדקו - מוצרי טואלטיקה, נקיון, תינוקות, היגיינה נשית ומזון יבש    מחיר הסל הגבוה ביותר עומד על 465 שקל ברשתות הפארם הגדולות, לעומת הנמוך ביותר שעומד על 390 שקל ברשתות המזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il